maandag 22 september 2014

Beezondere ochtend in de kantine.


Vanmorgen was er de tweede bee in de kantine, ONZE KANTINE...ja, zo voelt dat al: als "onze".
Een heerlijke plek, ruime tafels en lekker veel daglicht.


Naast ons groepje quiltende vrouwen, is er een flinke groep vrijwillige mannen aan het werk.
Zij doen allerlei klussen op en rondom het voetbalveld, en drinken tussendoor natuurlijk even koffie.
(eh...en die Sonnema dan?...ssssst)
Als je dan denkt dat vrouwen druk kunnen kletsen....nou, deze mannen kunnen dat nog veeeeeel beter!!!
Daarbij zie je steeds nieuwsgierige blikken op ons gericht. Een enkeling trekt de stoute schoenen aan, en komt een praatje maken of gewoon even kijken.


Dit weekend maakte ik vast wat "huiswerk".
 Ria (klik)  had vorige keer al een beetje laten zien hoe je cathedral windows maakt. (ze heeft veel ervaring met quiltlessen geven, daar kunnen wij mooi van profiteren!) 
Vandaag zou ze dat verder uitleggen. Ik heb vast een begin gemaakt, voor zo ver ik het nog wist. 
Ria had meteen een goede tip, want ik had de blokjes niet met een al te sterke steek aan elkaar gezet. Ik weet nu hoe ik dat beter aan kan pakken.
Fijn weer wat geleerd.


Deze mooie sitsen mogen in  "mijn" raampjes.


Mijn tas ingepakt (vrachtwagen mee???? Nee, gewoon op de fiets...)


Toen was er alweer een show and tell. Ria liet haar allereerste quilt zien. 26 jaar geleden heeft ze het meteen al groot aangepakt.


Toen werd ze al meteen fan van het handquilten. Dat doet ze nog liever dan patchen.


Waaiers van de overhemden van haar vader.


Jane


En andermans veren. (Gossip in the garden) 
Herken je hem Jeannet? (klik)  Ria is al druk aan het quilten hoor.
Leuk om deze mooie quilt eens goed van dichtbij te kunnen bekijken.


Frea had twee kleurrijke quilts mee, deze is net af!


De andere Ria is hier druk mee.


Bezige handen, van linksboven met de klok mee: Ria (met Jeannets quilt) Hilly, Wilma en Rina



'T Is allemaal weer zo mooi!
En ik genoot van de gezelligheid.
Gevorderd en minder gevorderd, wat kun je elkaar inspireren!
Wat hebben we toch een fijne hobby.


En dit ?
Dit is de ruiltas. 
Ik bedacht (ook gisteren) dat ik nog heel wat tijdschriften en spullen heb, die ik niet meer gebruik, en wilde dat weggeven op de bee. 
Ineens bedacht ik iets anders, ooit tegengekomen op het wereldwijde web.
Een ruiltas is het geworden (dus gisteren nog gauw een tasje in elkaar gejast) daarin bladen, boekjes, patronen en natuurlijk stoffen. 
De tas gaat met iemand mee naar huis en diegene mag er spullen uithalen en omruilen voor iets anders/ vergelijkbaars.
Spannend wat er de volgende keer weer mee terug komt.


En voor wie bang is dat ik de quiltnaald vervangen had voor een breinaald.....
het gaat wel samen hoor!

Fijne week gewenst!


11 opmerkingen:

tiny zei

Geweldig wat een mooie quilts zijn er in de maak en al gemaakt. Heel mooi idee van die ruiltas. Succes met je Kathedraal en tot blogs Tiny

Floor zei

Wat zien die raampjes er moeilijk uit! Echt een super geduldwerkje lijkt me.
Wat een mooie quilts laat iedereen zien. Leuk als er al zoveel gemaakt is, kunnen ze steeds wat anders meenemen. Want het is heerlijk om naar andermans quilts te kijken en ideeën op te doen.
Kwebbelende mannen.... ja, je zou het niet zeggen, maar ze kunnen er ook wat van hoor.
Als ze jullie nou maar niet afleiden van naald en draad :-)

Rita zei

Wat komt er veel moois voorbij.Super zoals alles gemaakt is. Groetjes Rita.

Martine zei

Leuk idee zo'n ruiltas.

Yvonne zei

Wat heerlijk zo'n ruimte voor de Bee en wat maken jullie een mooie dingen! Leuk, ik zie dat jij ook al zo'n leuke JoAnn tas hebt.

Yvonne zei

Was ik toch helemaal vergeten van die tas! Maar je hebt gelijk!

conny's quilts en creaties zei

Die tas had ik dus bij een give away van Yvonne gewonnen!

Lida zei

Wat een schitterende quilts laat je zien en wat een gezellige bee! Veel plezier met je steekjes en die ruiltas is echt een gaaf idee!
Groetjes
Lida

Klaske zei

Wat een prachtige quilts!! Ook een leuk idee, die ruiltas!

Conny's-blog zei

Je laat veel mooi,s zien zeg, maar je raampjes zijn echt prachtig. Lijkt me inderdaad moeilijk hoor..................liefs.Conny

Pauline zei

Wat een heerlijk onderkomen en wat een gezellige bedrijvigheid. Prachtige quilts en leuke projecten. Wat een heerlijke bee hebben jullie.