zaterdag 25 oktober 2014

Winnares weggevertje en waarschuwing fishing.

Vandaag de random number generator opgezocht: Van de 37 reacties is nummer 30 gekozen en dat was deze reactie:
  Blogger baukje zei...


Heel graag doe ik mee en ik zei het al, ik ben gek op stippeltjes. Wat ik ervan ga maken, nog geen idee. Maar dat komt vanzelf !!!! Jullie kunnen met de verjaardag lekker buiten zitten denk ik. Wat een heerlijke nazomer hebben we toch.
17 oktober 2014 14:49

                                                  Baukje is de winnares geworden van:


Wil je me even mailen waar ik de lapjes heen kan sturen?
(ik weet niet of ik jouw adres nog heb)

Waarschuwing Fishing  (is vissen naar financiële gegevens)
Vandaag kreeg ik een mailtje van "international card services" met de onderstaande, in matig Nederlands, gestelde tekst.  Ik zet dat op mijn blog, omdat het email-adres dat aan mijn blog is gekoppeld, hiervoor is gebruikt. Dus letten jullie ook op dat je daar niet op moet reageren.
Weet iemand waar je dit zou kunnen melden?

Hier dan de FISHING tekst:

Uw account is geblokkeerd


Geachte heer /Mevrouw 
Het is tot op heden gebleken dat uw creditcard rekening 
geupdate dient te worden.Ten gevolge hiervan, hebben 
wij uw creditcard rekening beperkt totdat u uw creditcard 
gegevens volledig update en bevestigt. 

Indien u verified by visa wachtwoord of Mastercard securecode 
heeft dient u dit verplicht in te vullen. 

Om uw identiteit te bevestigen en uw rekeningsbeperking te 

verwijderen   Klik hier 

Mijn ICS

Opmerking: Het inschakelen binnen 48 uur uw accountnaam, anders moet je online beginnen met het activeren van mijn kaart.

Dus mensen stink er niet in!!!
Fijn weekend gewenst, Conny

8 opmerkingen:

Birgitte aka Bietje zei

Die meldingen, och, hartstikke vervelend, ook onze mailbox krijgt ze geregeld. Van allerlei banken, creditcardmaatschappijen, en ik weet niet wat. Zelfs van banken en instellingen waar wij nooit wat mee te maken hebben (gehad). En de laatste tijd ook van postverwerkingsbedrijven. Met de melding dat er een pakje onderweg is, of niet bezorgd kon worden. Of we maar even ergens op willen klikken. NEE, dus. Die bedrijven kunnen onze e-mail nooit weten, dus NOOIT klikken.
Goed van je dat je dit soort dingen op je blog vermeld.

Sylvia zei

Inderdaad krijg ik ook wel eens zo een mail m.b.t. Visa, van account of zoiets geblokkeerd. Ik maak niets open en zet die mail gelijk in de ongewenste en dat de afzender geblokkeerd moet worden. Als er echt iets aan de hand zou zijn, dan log je bij Visa in om je gegevens te controleren. Ook over pakjes die niet bezorgd kunnen worden of i.d. gelijk blokkeren en niet openmaken. Vervelend is het wel, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee, niet waar!?
Groetjes Sylvia.

Floor zei

Dat soort mails komen regelmatig voorbij. Ik denk altijd maar, als je iets krijgt van een afzender die onbekend is: weggooien!
En zeker niet op een link klikken, want dat heb je zo een virus te pakken.
Ze worden ook steeds slimmer, zelfs een pakje van de post dat klaar ligt heb ik al gekregen.
Als je nieuwsgierig bent kijk je toch even.....

Jeanneke zei

Ik stuur altijd zo'n bericht door naar de klantenservice van mijn bank.Zij laten je eventueel wel weten, of ze er een speciaal meldpunt voor hebben.
Je wordt soms doodgegooid met die snertmails.
Dat gedoe! Stink er inderdaad maar niet in!
Groetjes,

Jeanneke.

Yvonne zei

Felicitaties aan de gelukkige winnares!
Ja, die nare mailtjes, ik krijg ze bijna dagelijks. Heel vervelend vooral omdat er toch nog altijd mensen er de mist mee in gaan. Wat dat betreft kan er niet genoeg gewaarschuwd worden.

baukje zei

Oh wat leuk!!!!!! Ik heb gewonnen. Zie het nu pas, was gisteren naar de wolmarkt in Felletin, kwam moe thuis maar met een hoofd vol inspiratie en een tas vol mooie spullen. Ik lag om negen uur in bed........

conny's quilts en creaties zei

Baukje gefeliciteerd! Het pakje gaat vandaag op de post!

Truus zei

Baukje gefeliciteerd met je prijs!
Vervelende berichten zijn dit en ik klik ze altijd ongezien gelijk weg.Gelukkig belanden de meeste gelijk bij de spamberichten.
gezellige avond
groetjes,Truus uit Drenthe