zondag 14 december 2014

22 t/m 25, de blokjes zijn afffffff.

Nog steeds doe ik gedwongen heel rustig aan, want als het even kan wil ik deze week weer aan het werk. Het is altijd zo gezellig met kerst op school. 
(Ik heb zelden zo lang en zo vaak moeten hoesten....grrrr.)
Ook wil ik morgen heel graag naar de bee van onze Cantina Quilters.

Ik ben gisteren dus lekker op de bank gekropen, omringd door vele doosjes en bakjes met garen en frutsels.
De laatste Quiltmania blokjes spraken me niet erg aan. Er stond een soort onduidelijke zandloper (?) op en een cupcake.
Ik miste nog symbolen die ik bij kerst vind horen en gaandeweg de week, ontstonden de plaatjes al in mijn hoofd en hoefde ik ze gisteren alleen nog uit te voeren.

Kerstklokken horen er voor mij echt bij.


Het geheel is helemaal doorgestikt, als bij een eerder blokje, Love, live, laugh op het lintje vind ik wel een mooi levensmotto.

Ik miste ook het familiegevoel, dus ik bouwde een dorpje waar  mijn hele "familie" woont en hing de hulst boven de kerstbomen vast op, "with love". Klaar voor een gezellig samenzijn met kerst.


In deze donkere dagen brand ik graag een kaarsje, en die was er bij Quiltmania ook nog niet. 
De tule was net nog nodig om het af te maken, om een beetje een rokerig effect te krijgen.


Het kanten kleedje van een vorig blokje vond ik wel leuk, en heb ik dus gewoon even gehaakt en daarna op stof vastgezet.
Dit blokje heeft vrienden en vriendschap als thema, onmisbare mensen zijn dat.


Als je hier goed kijkt zie je dat ik op alle kruispunten een mini kraaltje heb gezet.
Voor de twinkel dus....


En zo heb ik, door stug door te gaan, 25 blokjes af gekregen. 
Vaak ging ik er 's avonds mee bezig. Het was steeds een feestje, een heel creatief proces om er een eigen draai aan te geven, en steeds ook een moment van ontspanning.
Voor mij werkt dat zo: creatief bezig zijn ontspant.

Toepasselijk is hier een uitspraak die ik ooit ergens oppikte: 
"Het werk der handen dwingt de geest tot rust en laat de zielenroerselen de vrije loop"
(Diderot)

Zo word ik hier even filosofisch....

Nou, daar zijn ze dan alle 25


Kijk die laatste vier, ze moeten nu nog vastgezet worden op de ondergrond.


Daarna het geheel nog afwerken.
Dat zal ook nog een klusje zijn, ik ga mijn best doen dat voor kerst af te hebben.


groetjes, Conny







18 opmerkingen:

BezigeBijMirjam zei

Geweldig Conny! Wat een creativiteit. En inderdaad, je hebt de ontbrekende items goed toegevoegd. Chapeau!
Als je net zo stug door gaat als de laatste weken zie ik wel gebeuren dat je de quilt nog voor Kerst helemaal afhebt.
Groetjes, Mirjam H.

Gonda Westra-Steursma zei

Nou, dat ziet er heel kersterig uit! Leuk al die blokjes met het verhaal erachter.
We hebben elkaar aangestoken zeker, want ook ik voel me erg vervelend. Heel veel hoesten en grieperig. Gelukkig kunnen we dan nog wel iets met onze handen.
In ieder geval zijn we met Kerst vast wel weer beter. Succes met het in elkaar zetten van de lapjes. Het eindresultaat wordt vast super. Groeten,
Gonda

Anja.M zei

Wow ! dat ziet er erg mooi uit allemaal Conny.
Beterschap !
Quilt groetjes Anja.

Tilly zei

Dat ziet er feestelijk uit, je hebt heel hard gewerkt. Wens je beterschap toe.
groetjes Tilly

Unknown zei

Mooi hoor Conny. Wat een klus. Ziet er erg leuk uit zo bijelkaar. Geniet ervan en beterschap voor de komende week.

Gonny zei

Ontzettend mooi, leuk, creatief, gaaf!! Van mezelf ben ik helaas niet creatief, maar als ik iets zie kan ik het vaak wel maken. Maar zo bedenken als jij de laatste blokjes en zo leuk! Echt een feest om naar te kijken als hij helemaal af is. Groetjes en beterschap!

Yvonne zei

Mooie spreuk en helemaal waar! Het is inderdaad ontspannend om heerlijk met je handen (lapjes) bezig te zijn! Je blokjes zijn echt enig geworden, een mooi geheel zo bij elkaar.

Floor zei

Wat een mooie spreuk is dat, en helemaal zoals het is.
Heerlijk ontspannen kan je bij het frutselen met naald en draad.
Eventjes niet als je iets uit moet halen :-( , maar dat ga je weer vrolijk verder.
Leuk je eigen blokjes bedenken, zo wordt het helemaal van je zelf.
Nu lekker één geheel van maken.
Beterschap, want dat hoesten is niet fijn.

baukje zei

Ik heb echt bewondering voor je , je hebt ze allemaal gemaakt en zelfs eentje extra. Ik hield het voor gezien als een blokje me niet aansprak. En ook ik miste de klokken en de grote kaars.
Mijn komplimenten hoor.ik hoop´dat je morgen zo ver beter bent dat je naar school kan....

baukje zei

Ik heb echt bewondering voor je , je hebt ze allemaal gemaakt en zelfs eentje extra. Ik hield het voor gezien als een blokje me niet aansprak. En ook ik miste de klokken en de grote kaars.
Mijn komplimenten hoor.ik hoop´dat je morgen zo ver beter bent dat je naar school kan....

Carin Wijnand zei

Wat een bijzonder mooi Kerstquiltje is het geworden, dat je er maar veel van mag genieten <3

Truus zei

Wat een enige Kerstquilt is het geworden!En dat je de blokjes klaar hebt,is ook gekomen door je verkoudheid-waar dat toch al niet goed voor is!
Ben benieuwd hoe je het nu verder gaat afwerken.Je hebt het vast met de Kerst wel hangen!
succes en beterschap.
groetjes,Truus uit Drenthe

Annelies zei

Prachtig !!!!! Wat een mooie en gezellige quilt. Vraag, je sashings zijn niet gequilt, worden de blokken daardoor niet te zwaar voor de lap ? Ik ben heel benieuwd, want ik mag straks ook aan de bak.

Wilma Kuin zei

Wat een mooie blokjes,..

FLR zei

Je bent als een speer gegaan met de blokken en zo leuk dat je ze naar je eigen hand hebt gezet! Geweldig!
Heel veel plezier met het afwerken en ik hoop dat je inmiddels weer zonder ´blaffen´ voor de klas kunt staan! Sterkte
groetjes
Francisca

Quilting Moesje zei

Wat leuk en mooi gemaakt !
je dorpjes blok en de kaars zijn heel speciaal :0))

Jolanda zei

Ziet er geweldig uit. Jij had dezelfde gedachten over een aantal blokken als ik. Ik ben nog lang niet zover, maar heb nu wel ideeën door jou gekregen om de blokjes die ik niet zo leuk vind anders in te vullen. Dank je wel.
Fijne feestdagen.

Anoniem zei

Prachtig hoe je die blokjes hebt gemaakt. Ik hoop dat de hoest minder wordt en snel weggaat. beterschap. Groetjes Wilma