zondag 22 februari 2015

Voorjaarskriebels....

Gister had ik er echt last van: voorjaarskriebels.
Zo'n vrolijk tintelend gevoel in je lijf.
Energie die er uit wil.

De voorjaarsvakantie is hier net begonnen en ik heb een maagdelijke week voor me liggen.
Hoewel er al weer van alles leuks mijn agenda in is geslopen.....

De zon scheen hier gisteren vrolijk naar binnen en het poetsen ging daardoor als vanzelf.
Tijd om de winterse sfeer ook uit mijn huis te verdrijven en hoe kan dat beter door wat quilts te verwisselen?

Dit quiltje maakte ik in 1996 en heet " Huisjes in de zon" 
De rand is een  Provencaals stofje gekregen van een dame uit Frankrijk.


Dat het nog geen voorjaar is bewijst dit plaatje: ik ben voor mijn zoon een stoere sjaal aan het haken.


In 2000 maakte ik  "Tulpen uit Tolbert"


In 2004 maakte ik "Madeliefjes, voorjaarsgroet" naar een patroon uit de Quiltmania.
De andere twee quiltjes zijn naar eigen ontwerp (zoals de meeste van mijn quilts)


De sneeuwman heeft zijn plaatje onder de stolp afgestaan aan de paashaas met zijn eitjes.


En ook hier zijn de sneeuwmannen verdwenen en liggen er vrolijke eieren. 
Links en middenvoor zijn eieren die ik ooit kreeg van iemand uit de Oekraïne.
De tulpjes kocht ik vorig jaar bij zo'n gezellig kraampje aan de weg waar we langs fietsten.


De zon schijnt vandaag weer en ik heb al een heerlijke wandeling met mijn oude hondje gemaakt. 
De zon begint echt warm aan te voelen.
Genieten!

Fijne dagen gewenst!










16 opmerkingen:

Frederika zei

Heerlijk om zo te starten met het voorjaar. Wat zijn dat een leuke tulpen uit Tolbert. Zal over twee weken eens kijken of ze er ook echt staan ( :-) ).
De huisjes in die gele tinten is ook geweldig mooi. Fijne zondag

klazienshandwerk zei

Ja, dat is genieten he! We zijn weer toe aan het voorjaar !

Truus zei

Wat een leuke quiltjes heb je gemaakt-zo zonnig je gele huisjesquilt.
Heb maar heel weinig geel in mijn stoffenbak.
Geniet van deze zonnige zondag en succes met de sjaal.
groetjes,Truus uit Drenthe

Karen zei

The colors of the house quilt are so soft and pretty.

Ineke zei

Spontaan een heerlijk voorjaarsgevoel, door je blogje ;-)

Liefs, Ineke

Yvonne zei

Wat een leuke quiltjes, samen met de paashaas roept je huis 'voorjaar'!

ella zei

Heerlijk heh, dat voorjaarsgrvoel. Ik heb de eerste zaadjes voor de moestuin alweer gezaaid.

Floor zei

Heerlijk is dat hé, die voorjaarskriebels! Je ruikt het, je hoort het, inderdaad tijd om wat quilts te verwisselen. Zal ook eens gaan kijken, hoewel ik niet van die vrolijke heb als jij.
Ga er nu wel één maken, maar ja die is waarschijnlijk pas van de winter klaar.

Guusje, zei

Wat een mooie vrolijke quilts heb je opgehangen. De eieren zijn mooi net als de haas.

Martine zei

Leuk, je voorjaarsquiltjes. Vooral die gele huisjes.

Gonny zei

't Is gewoon besmettelijk :-). Heerlijk hé?!! Leuk om winterse dingen te vervangen. De houten tulpen vind ik erg leuk.
Groetjes, Gonny

quiltmarjanneke zei

Heerlijk hè die voorjaaskriebels! Fijne vakantie!

Elizabeth zei

Ja, de zon maakt dat we ons opeens anders gaan voelen. Zelfs ik liep opeens wat te poetsen in huis!
Leuk om je 'oude' quiltjes weer tevoorschijn te halen, even sfeertje veranderen....

groetjes, Elizabeth

baukje zei

Je gele huisjesquilt vind ik op en top voorjaar. Geniet maar lekker van je kriebels.

Anoniem zei

Wat doe je dat leuk, iedere keer andere sfeertjes maken, naargelang het jaargetij. Gezellig. Groetjes Wilma

Conny's-blog zei

Wat een vrolijk blogje is dit. Voorjaar heerlijk he, we halen het maar lekker vast naar binnen............liefs.Conny