woensdag 15 april 2015

Nog meer zijpaden.

Ik volg nog weer een zijspoor, zoals vele andere quilters merk ik....
Altijd al vond ik breien, haken en borduren ook erg leuk om te doen.
 (In 1986/7 behaalde ik mijn diploma van de handwerkonderwijsakte K)  
Tegenwoordig kom je op het internet zoveel leuke ideeën tegen dat ik de pennen al weer een tijdje geregeld oppak.

Kijk eens wat er in mijn mandje voor het grijpen ligt!


Ik kijk graag op het blog van "Blij dat ik brei" (klik)
Daar borrelt en bruist het van de leuke ideeën.
Aan de zijkant van dat blog vond ik een foto van een erg leuke kol.
Ik had nog wat sokkenwol in mooie verloopkleuren liggen en vond op raffelry (klik)
de benodigde aanwijzingen om zelf zo'n kol te haken.


Heel gemakkelijk en zo'n mooi effect!
Even kort de aanwijzingen:
Zet 63 lossen op (deelbaar door 6 plus 3)
* Haak een toer halve stokjes.
Volgende toer: drie dubbele stokjes naast elkaar , drie lossen (drie steken overslaan) en weer drie dubbele stokjes enz...*
Dit steeds herhalen tot de sjaal of kol lang genoeg naar je zin is.



En dat andere mooie garen kocht ik bij Jeannet van blij dat ik brei om er een leuk zomervestje met te maken.


Vanavond is er voetbal op de buis en zit ik op de bank met de pennen in de aanslag!
groetjes, Conny

4 opmerkingen:

Ineke zei

Ja, wie niet hé? Leuke kleurtjes Conny!

Floor zei

Oh... al die verleidingen van de zijpaden, die zijn vaak moeilijk te weerstaan. Maar waarom zou je ook?

Yvonne zei

Altijd leuk voor de afwisseling vooral in die vrolijke kleurtjes!

Pauline zei

Heerlijk om eens even iets anders aan techniek onder handen te hebben, mooie patroontjes heb je gevonden en mooie kleuren gebruik je. Veel plezier met je uitstapje.