dinsdag 19 mei 2015

Handwerk met één hand.

Zaterdag heb ik met twee vriendinnen vilt gemaakt.
Dat lukte met één hand
(zie vorig blogje)


Wij volgden ooit de handwerkakte K cursus en komen nog altijd twee maal per jaar bij elkaar.
Nu gingen we vilt maken.


Ik had wol en een boekje. 
Ooit had ik het een keer gedaan.


Dit zijn onze eerste drie lapjes.
Leuk om met de kleurtjes te spelen.

Je hebt er groene zeep bij nodig, en veel water.


Het huis geurde alsof er grote schoonmaak gedaan was.


Dit is mijn lapje.
Omdat ik maar met één hand kon werken ging het iets minder snel.
Maar het ging.


En dat was genieten.


De achterkant.


Mijn andere lapje.


Achterkant.


Nu verzinnen wat ik er mee ga maken als die @#$%^&* vinger weer bruikbaar is.

Gister was er weer een reuze gezellige bee.
Voor mij ditmaal alleen voor de gezelligheid want ik kon natuurlijk nog niet meedoen met het een of ander quiltwerkje....grrrr
Geen foto's gemaakt maar weer vol inspiratie naar huis!

groetjes, Conny

5 opmerkingen:

Truus zei

Leuk dat jullie nog steeds bij elkaar komen en heerlijk bezig zijn met elkaar.Heb nog nooit gevilt,maar heb hier wel wat liggen om te maken.
Nog even doorbijten met je vinger--je kunt beginnen met aftellen!hoop voor je dat het dan weer helemaal genezen is.
groetjes,Truus uit Drenthe

Elizabeth zei

O ja, dat luchtje... Ik heb een collega op school die het wel eens met een groep kinderen doet. Maar zelf heb ik het nog nooit gedaan!
Wat gezellig om dit met elkaar te doen en jij had meteen wat praktische hulp...

Floor zei

Dat lijkt me leuk werk om vilt te maken, heb het wel eens meer gezien.
Maar het lijkt me ook vermoeiend werk, want het duurt lang en je moet toch kracht zetten.
Met één hand vind ik het heel knap.
Maar..... niet mopperen op je vinger hoor, praat er maar lief tegen, des te eerder is ie weer helemaal in orde :-)

Johanna Zweden zei

Dat ziet er mooi uit ben benieuwd wat je er mee gaat doen
Groetjes uit Zweden en een fijne pinkster

Rya, Rotterdam zei

Zeg, hoe is het nu met je hand?? of liever gezegd: je vinger? Doet-ie het weer zoals van hem verwacht wordt?? Als je goed hebt opgepast zal dat misschien wel zo zijn. Hoop het voor je,
Groet,Rya