maandag 20 juni 2016

Voorbereidingen.

In deze tijden van examen uitslagen kunnen wij vandaag ook al wat meevieren.
Jongste dochter is vanmorgen geslaagd voor haar rijexamen!

Daarnaast ploetert ze hard op haar Bachelor Engels en hoopt dat voor de zomer nog te halen,
Zoon twee rondt deze week zijn masterscriptie Politicologie af en gaat er van uit dat hij dat haalt. Spannende tijden al met al 


Ik noem dit verhaaltje "voorbereidingen" en dat heeft met dit voetenbankje te  maken.
Voor een prikkie in de uitverkoop op de kop getikt, maar dat jute met bruin nep leer vind ik niks.


Dussss......het betere sloopwerk.


Ik heb zoiets nog nooit gedaan maar heb bedacht dat als ik de oude stoffering voorzichtig losmaak
ik dat als patroon kan gebruiken.



Eerst die nieten eruit met een soort mesje.



De blote kruk


Ik heb de patroondelen op mijn nieuwe stof gelegd en uitgeknipt.


Het gaat als een tierelier. 
Ik verbaas me zelf.


Kijk deze stoel heb ik ook aangeschaft, lekker stevig met armleuningen.
In september ga ik een gedeeltelijke knieprothese krijgen.
Kunststof achter de knieschijf en metaal op mijn bovenbeen bot.
Met een mooie naam Patellofemorale prothese.


Dit wordt mijn revalidatiestoel dus.
Mogelijk gaat knie twee er vlot achter aan.
Die is ook slecht.


Wie weet, eindelijk weer lopen en staan en zitten en liggen zonder pijn.
Dat lijkt me wel wat en motiveert me om deze operatie te ondergaan.


Joepie, mijn hoes past precies.


Nu nog nieten


Dat originele zwarte vlies er weer op.



Ik zit er wat dit aangaat keurig bij in september!




Gisteren bezochten wij de prachtige Maya- tentoonstelling in het Drents museum in Assen




Kijk eens wat leuk, dit is de binnenkaft van het tentoonstellingsboek





Fijne week allemaal.
Ik duim voor goed weer op woensdag, dan heeft onze school sportdag.

10 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Hee wat goed van je dochter Conny, dat vind ik ook altijd weer een hele hobbel het rijbewijs! Heerlijk dat ze geslaagd is, en die stoel, nou, die komt vast van pas, een beetje hoge stoel waaruit je makkelijk kan opstaan is geen onverdeelde luxe weet ik uit ervaring. Bankje zo véél leuker!

Ineke zei

Het zijn spannende tijden, allemaal jongelui met examens en wachten op uitslagen.Gefeliciteerd voor je dochter, het behalen van een rijbewijs is toch erg spannend, nu kan ze lekker eropuit! En verder succes voor zoon en dochter, de komende dagen!
Wat een schitterende stoel, ook bij de kringloop vandaan? Je bankje is leuk geworden!!!
Sterkte met het afwachten tot de datum van de operatie.
Liefs, Ineke

Floor zei

Woensdag wordt het goed weer zeiden ze net op het nieuws!
Leuk dat dochterlief haar rijbewijs heeft gehaald, kan ze mooi jullie auto lenen :-)
Je hebt het prima gedaan met het krukje, ziet er zo een stuk leuker uit.
Die knieën hè, ze weten wat als je ouder wordt :-(
Doe momenteel knieën gymnastiek om de spieren de verstevigen, geloof wel het het helpt.

Wilma Kuin zei

Knap kind met haar rijbewijs...
Mooie stoel met bankje...

ivoorwit.blogspot.com zei

Dat heb je keurig gefixt! Je zal er netjes bij zitten hoor. Maar voor alles sterkte en beterschap met je knie.
Fijne dag, groetjes, Thea

Tilly zei

Dat ziet er weer piekfijn uit, mooi gedaan. Sterkte met je knieoperatie.
En gefeliciteerd met je dochter, je kan haast niet zonder een rijbewijs.
groetjes Tilly

Oops-Lah zei

That foot stool turned out fantastic! Well done. Good luck for all the tests and congratulations to your daughter for passing the driving test.

Truus zei

Je bankje /footstool is prachtig geworden en zoveel mooier dan het was.
Kun je niet beide knieën tegelijk laten opereren? Dan ben je in 1x klaar en hoef je niet 2x onder narcose. Sterkte.
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Truus zei

PS
Volgende week dinsdag ga ik ook naar deze tentoonstelling en leuk om dan zo'n boekje van de Maya's te hebben met deze mooie motieven.
groetjes, Truus uit Drenthe

Yvonne zei

Wat heb je dat super gedaan! Je bent goed voorbereid op wat komen gaat. Toch altijd spannend weer zo'n operatie maar altijd pijn is ook niet fijn!
Volgens mij gaat het goed komen morgen met het weer! fijne sportdag!