vrijdag 23 september 2016

Kneeltjes knie

Nou daar zit ik dan in mijn lekkere stoel.
Benen op een voetenbankje dat ik eerder al zelf bekleedde.


Lekker een beetje prutsen aan een sterretje van de Floral Beauty.
Er hoefde hier nog maar een cirkeltje te worden vastgezet.


Vorige week vrijdag lag ik op dit moment misselijk te zijn en bij te komen van de narcose en operatie aan mijn linker knie.
Vandaar het kopje, mijn bijnaam is Kneeltje ...

In die knie waarvan het kraakbeen van de knieschijf helemaal versleten was, zit nu een zogenaamde patellofemorale prothese oftewel een knieschijf-bovenbeen prothese. 
Van internet plukte ik deze foto.
Zo ziet het er bij mij nu ook uit (ik heb mijn eigen röntgenfoto al gezien)
Een stukje metaal op het bovenbeenbot en kunststof achter de knieschijf opdat ik straks mijn daagse dingen weer zonder pijn kan doen.


Ik ben er ontspannen in gegaan in dit hele proces. Na een half leven pijn kan dit alleen maar winst opleveren, ook al betekent dat wel dat ik eerst door een heel zure appel (operatie en revalidatie) heen moet bijten.

Maar ja, een beetje handwerker bereidt zich goed op zo'n periode voor.
Want naast de oefeningen en dutjes zit ik genoeg in mijn lekkere stoeltje de komende tijd.
Een verrijdbare trolley (ja, ja uit Zweden) is nu reuze handig, waar ik zit of lig daar is ook mijn goed gevulde trolley.


Dat ene blokje Floral Beauty smaakte naar meer.
Nu kwam het erg goed uit dat ik al een paar blokjes heel ver had voorbereid.


De onderdelen hoeven alleen maar vastgezet te worden. 
Vandaag appliqueerde ik een grote cirkel en ster en daarna was ik echt helemaal op.....zzzzzz


Ik heb vandaag al een klein wandelingetje buiten gemaakt, misschien 100 meter heen en weer terug.
Maar tóch!
 Weer een mijlpaal.
Een mijlpaal op krukken.

Even genoten van de frisse lucht.


Naast me ligt nog veel meer handwerkspul. De Fair Isle sjaal om af te breien, een randjes borduurlapje, een schattig projectje om met de hand een aapje te maken, de love entwined, de laptop en een stapel boeken.

Vervelen zal ik me niet tijdens de revalidatie.
Ik pluk de dag.

groetjes, Conny

21 opmerkingen:

Truus zei

Spoedige beterschap en veel sterkte met de revalidatie.
Gelukkig heb je voorraad genoeg en een heerlijke stoel en zo nu en dan een klein dutje -dan is een dag ook zo weer om.
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Sterkte met het herstel nu kan het alleen maar beter gaan,rustig aan breekt het lijntje niet zoals mijn moeder vroeger zei.

Gr Joan

Rita zei

Heel veel beterschap en een goed herstel toegewenst. Rita.

Elizabeth zei

Gelukkig is de operatie achter de rug, maar je hebt nog wel een lange weg te gaan begrijp ik...
Wat goed van je om zoveel bij de hand te hebben. Je bent er helemaal op voorbereid.
Gelukkig is het weer ook nog lekker zodat je nog naar buiten kunt!
Maar hoe leuk hobbyen ook is, je bent straks vast en zeker blij als alles weer normaal is.
Heel veel beterschap gewenst, en maak er intussen maar een fijne tijd van!

Groetjes v. Elizabeth

quiltmarjanneke zei

Sterkte met revalideren ! En met je andere bezigheden, een quiltster verveelt zich nooit!

miekequilt zei

Sterkte met het weer op de been komen, want dat zal je een hoop energie kosten. Gelukkig hoef je je niet te vervelen.

Ineke zei

Een spoedig herstel!

Annie Kingma zei

Beterschap en een spoedig herstel gewenst.
En veel plezier nu met al je mooie handwerkjes.
Groetnis Annie

Ageeth Dorsman zei

Heel veel sterkte en doorzettingsvermogen gewenst bij de revalidatie van je operatie! Gelukkig heb je niets aan het toeval overgelaten en je goed voorbereid op een periode, waarin je veel moet zitten. En wat een leuke projecten om deze tijd door te komen!
Groetjes van Ageeth.

tiny zei

Heel veel sterkte met je herstel, en inderdaad vervelen kan niet met zo'n gevulde trolley.

Oops-Lah zei

Wishing you a speedy recovery. Just give yourself time so you can heal properly. Luckily there's always patchwork ;)! Sending a big hug from Switzerland. xx

Rina zei

Wat fijn dat de operatie achter de rug is. Nu gaat het vast iedere dag een stukje beter. Op naar een pijn vrije knie!

Guusje, zei

Ik wens je een voorspoedig herstel en veel beterschap. Fijn dat de operatie nu achter de rug is. Je hoeft je zeker niet te vervelen ik zie en lees dat je allemaal leuke dingen omhanden hebt. De Trolley lijkt me ook mega handig ik denk dat ik binnenkort maar eens even op stap moet om er naar eentje te gaan kijken.

Villa Zeezicht zei

Hihi, dat is het voordeel van handwerksters, die kunnen zich altijd wel vermaken! En fijn dat de operatie goed verlopen is! Ik wens je een heel voorspoedig herstel toe, zorg goed voor jezelf maar dat zal zeker lukken! En.. laat jezelf maar lekker verwennen ;0)

Floor zei

Spannend hoor zo'n operatie. Gelukkig is alles goed gegaan en ga je nu alleen nog maar vooruit.
Heerlijk zonder pijn, kan je weer lekker lopen straks.
Nu dus maar rust houden, oefeningen doen en lekker met de lapjes stoeien.
Veel beterschap gewenst!
Liefs,
Floor

Yvonne zei

Je bent van alle gemakken voorzien :o)

Heel veel beterschap gewenst en veel plezier met alles wat er onder handbereik ligt!

Groetjes,
Yvonne

Tilly zei

Heel veel beterschap toegewenst Conny, en rustig revalideren, dan komt het allemaal goed. Je bloemen worden leuk, gelukkig dat je wat te doen hebt, maar quilters zitten nooit zonder werk. Groetjes en sterkte. Tilly

quilting Jeannet zei

Het ziet er in mijn ogen al heel relaxt uit Conny, ik weet nog wel dat ik de eerste máánden na de operatie echt geen puf had om maar te denken aan quiltstofjes of breidraadjes, was zelfs op een gegeven moment bang dat het voor altijd over was, die revalidatie.....Ik gun je van harte het resultaat wat je voor ogen hebt, zo belangrijk als je weer pijnloos de dingen kan doen.

Conny's-blog zei

Heel veel sterkte Conny met beter worden en het revalideren.
Zo te zien en te horen hoef je je zeker niet te vervelen met al je hobby spulletjes om je heen zeg..............liefs.Conny

Yvonne zei

Hele goede instelling Conny: pluk de dag! Elke dag een klein stapje vooruit inmeet revalidatie proces! Wat heerlijk dat we zo'n geweldige hobby hebben! Dat sleept je er vast doorheen. Fijn dat de operatie goed is gegaan!

Carin Wijnand zei

Veel sterkte met de revalidatie en straks volop genieten van de "nieuwe" knie. Uit eigen ervaring weet ik dat het pitiig is en veel oefenen geeft echt een beter resultaat. Succes <3