donderdag 8 december 2016

Winter Wandering, weer een flinke stap verder.

Bedankt voor alle tips en suggesties voor het plaatsen van de blokken. Dit is mijn keus geworden.
Na wat passen, meten en bijsnijden, kregen de blokken een rode rand.


Voor het appliqueren gebruikte ik stofjes van verschillende charmpacks.
Die zijn ook ideaal om van elk lapje (van 5 ") vier blokjes van elk 2 1/2 inch te snijden, de maat die ik wilde gebruiken voor mijn blokjesranden.


Zo zag het er na een avondje op de naaimachine uit.
Ik weet niet of het te zien is, maar er klopte niets van de randen, het lubberde en hobbelde.....


Ik bleef er zelfs 's nachts mee rondspoken.
Er zat maar één ding op....(slik)
Alles weer uithalen en opnieuw beginnen.
De rode sashings waren gewoon een beetje te smal waardoor er niets meer klopte.


Balen, een dik uur alleen maar met het tornmes in de weer. 
Maar gelukkig heb ik doorgezet, want met de nieuwe, bredere rode sashings klopte nu alles perfect!
De mislukte sashings kan ik vast als afwerkbies nog gebruiken.


Nu kon ik nog veel meer blokjes van 2 1/2 " snijden. 
Eerder zei ik al dat ik, in de afwerking van deze quilt, er mijn eigen draai aan wil gaan geven.

Kettingnaaien, ik kijk niet echt welke lapjes ik pak om het lekker scrappy te krijgen. Alleen als twee lapjes teveel op elkaar lijken pak ik een ander. Zo op de machine schiet het lekker op.
Ik maak 64 drietallen.


Dan sorteer ik de drietallen op kleurcombinaties.
(beetje flets bij de daglichtlamp)


Een paar uur later zag het er zo uit.
Goed op weg, maar nog lang niet klaar want ik wil nog meer....


Dit boek, deze quilt, zorgde voor wat inspiratie.


Zelf een ster tekenen.
 Wiskunde was niet mijn ding op school , maar als ik het voor het quilten in moet zetten kom ik er verrassend vaak wel goed uit.



Hier appliqueer ik op de randen van de winterquilt.


Voorbereidingen.


Afgekeurd.
 De mooie ster die ik tekende heeft te smalle punten om netjes te kunnen appliqueren. 
Dus ook hier moest ik weer een list verzinnen.


Meer verklap ik nog niet, ben er nog wel even zoet mee in elk geval.


Wordt vervolgd, groetjes, Conny

P.S. ZATERDAG FINALE VAN DE SPELDENKUSSENTJESRUIL OP MIJN BLOG EN OP DAT VAN DE DEELNEMERS!!!

11 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat enig!! Ik vind het knap dat je van die losse blokjes zo'n leuke, grote quilt hebt weten te maken.

Tilly zei

Wat begint het er leuk uit te zien Conny, en je eigen draai eraan geven, geeft altijd heel veel voldoening, nu de sterren nog.
groetjes Tilly

Truus zei

Leuk om je eigen draai aan deze quilt te geven.
Ben benieuwd hoe je de sterren gaat toevoegen. Veel succes met de applicaties.
Gezellige avond
groetjes, Truus uit Drenthe

Floor zei

Uithalen.... zo frustrerend is dat! Maar nog erger is het als het blijft bobbelen omdat je soms denkt dat het met quilten wel goed gaat komen. Niet dus.
Nu kun je tevreden zijn, ziet er leuk uit.
Spannend hoe het nu verder gaat.
Groetjes,
Floor

Ineke zei

Oh wat wordt dit een leuk quilt!!! Helemaal van jou, zoals jij er een leuke draai aan geeft!
Zondag plaats ik mijn berichtje over de speldenkussen-ruil
Liefs, Ineke

Judith zei

Heerlijk om vooral zelf lekker te rommelen met een patroon! Het lukt je als de beste.

Monica zei

Na dit ontzettend leuke eindresultaat hoop ik dat je het tornen snel weer vergeten bent. Ik vind dat je er een heel leuke eigen sfeer aan hebt gegeven. Ik denk er nu ook maar snel aan te beginnen wil het nog voor de kerst klaar te zijn.

Conny's-blog zei

Ofwat Is dat leuk geworden zeg met die rode randen en de blokjes erom heen......liefs.conny

Quilting moesje zei

Wat leuk de gekleurde vierkantjes erbij :0))
En goed van je om even Door te zetten
Dan kun je nu er vooral blij mee zijn !!
Ik heb er ook zin in
Maar avonddiensten en meerder dingen vullen mijn tijd
Hopelijk in t weekend weer ...
Speldenkussen zet ik natuurlijk wel op mn blog;0)

Anoniem zei

Wat is die ontzettend leuk geworden. Groetjes Wilma

Bente-I like to QuiltBlog zei

Liebe Conny,
dein Winter Wandering ist so super schön, ich bin ganz begeistert!
Liebe Grüße
Bente