donderdag 16 februari 2017

Floral Beauty top is af!

Vanwege de speldenkussenfinale (zie vorig bericht) moest dit blogje even wachten, maar nu heb ik dan ook weer van alles om te laten zien.

Met nog maar vier blokjes te gaan maakte ik onlangs de randen alvast voor de Floral Beauty quilt.
Hier zie je ze op het patroon liggen.


Daarna maakte ik de afgelopen weken de laatste vier blokken af.
Van de 56 van het patroon, maakte ik er 36, dat vind ik groot genoeg.


Daarna kon ik alle blokken op maat snijden.
Als er zoveel blokken op een zelfde maat gesneden moeten worden, plak ik de juiste maat op mijn liniaal even af met schildersplakband. Dan vergis ik me niet en werkt het vlot.


Nu het leuke deel:  een compositie maken.
Ik maak dan altijd foto's van de verschillende versies en kies dan wat het definitief wordt.


Alle rijen zitten hier aan elkaar, ik geniet er van al die kleuren te zien en al die blokjes weer in mijn handen te hebben.
Bij een aantal blokjes borduurde ik de plaatsnaam van waar ik ze maakte, thuis, op de bee maar ook gedurende enkele vakanties.


Eigenlijk ziet de achterkant er ook intrigerend uit met de weggeknipte stof.
Je zou haast overwegen hem zo te gaan gebruiken....



Toch maar niet, zonde van al dat leuke appliqueerwerk.
Zo wordt ie, nu nog de randen er aan.
 


Klaar om te strijken en dubbelen!


Onverwacht kwam dit weekend onze zoon even thuis, gelukkig had ik de trui in de hernieuwde versie inmiddels af. 
En....
Hij past!
Joepie!!!


Gelukkig niet voor niks alles veranderd (smaller gemaakt en de mouwen opnieuw gebreid...)

Voor mijn dochter heb ik tussen alles door haar sokken afgekregen.


Fijne week allemaal!
Conny




15 opmerkingen:

Floor zei

Je quilttop is prachtig geworden Conny! Ziet er zo gezellig uit al die bloemen en verschillende stofjes.
Netjes al die achterkantstofjes weggeknipt, dat doe ik eigenlijk nooit, denk er eigenlijk niet eens aan.
Nu lekker gaan quilten dat is (meestal) ook genieten.
De trui is schitterend, daar zal je zoon de show mee stelen.
Groetjes,
Floor

Yvonne zei

Wat is de top mooi geworden! Kan me voorstellen dat je er helemaal blij mee bent!
En blij zullen zoon en dochter ook zijn met hun gebreide trui en sokken. Met liefde gemaakt en gegeven....mooier bestaat niet toch?

Annelies zei

Wat een ontzettend leuke top !

Ineke zei

Wat een mooie Floral Beauty, doet zijn naam eer aan!!!
en de trui voor je zoon, prachtig! mooie kleur sokken.
Fijne dag

Ageeth Dorsman zei

Het is een echte beauty geworden, je Floral Beauty top! Heel veel plezier met de eerste quiltsteekjes!
Groetjes van Ageeth.

Yvonne zei

De quilttop is mooi, net als de trui en sokken! De kids worden verwend :o)
Groeten,
Yvonne

BezigeBijMirjam zei

Prachtig is jouw Floral Beauty geworden! En de Noorae trui, ook zo mooi!ook fijn weekend, Conny.

quilting Jeannet zei

Goed bezûgh Conny, de top is geweldig, hij staat ook nog steeds op mijn lijstje, maar ja, eerst eens wat af maken...en wat heerlijk dat de trui nu wel past.

Annie Kingma zei

Prachtige top zo.
Goed idee een stukje tape op de juiste maat. dank voor de tip.
Zal het zeker ook toepassen.
De trui mag er zijn, eer van he werk.
Groetnis Annie

Katrien zei

Super!
Mooie gedempte kleuren en hip met de letterondergrond.
Ik herken de behoefte om een top kleiner te maken dan het oorspronkelijke patroon, dat ga ik met de BOM 2017 van Sarah Fielke ook doen.
Veel plezier in het gebruik, laat je de achterkant ook nog eens zien?
Liefs Katrien.

Frea zei

Mooie top geworden. Nu het doorquilten nog, maar ook dat gaat goedkomen.

Marja Rijnsburger zei

Een mooie quilt in pastelkleuren.
De trui voor je zoon is echt prachtig geworden.
Fijn weekend.
Marja

Quilting Moesje zei

wat een bijzondere en mooie quilt geworden !
En genieten dat je trui gelukt is :o))

Pauline zei

Wat een verrukkelijke quilt, de naam is helemaal passend! Een feestje om naar te kijken.
Mooie trui, ik wens je zoon een jarenlang met plezier dragen van deze trui. De sokken zien er ook heerlijk uit.

Marijke zei

Leuk die achtergrond van je quilt, daar blijf je naar kijken!
Wat mooi die trui echt een beauty, daar zal hij blij mee zijn!
fijne dag,
groetjes van Marijke