zondag 26 maart 2017

Joepie! Ik ben weer thuis!

Woensdag de 22e kreeg ik mijn tweede knie-bovenbeenprothese (patellofemorale  prothese) en vrijdag de 24e mocht ik vroeg in de middag al naar huis, slechts 48 uur ziekenhuis....


Dit keer geen narcose maar een ruggenprik.
Geen morfine ook, want daar ben ik bij de eerste knie (in september) heel erg ziek van geweest.

Ik zag best op tegen die ruggenprik en nu achteraf weet ik dat dat echt niet nodig was. Door een roesje heb ik er niets van vernomen en naderhand werd ik met een heel helder hoofd wakker. Wat een genoegen, het verschil met de eerste operatie kan haast niet groter zijn.

De tweede dag kon ik met de fysiotherapeute al een rondje op krukken door de ziekenhuisgang lopen en op vrijdagmorgen de trap op en af. Ik heb nu wel wat meer pijn nog vanwege andere pijnstilling, maar verder heb ik een vliegende start gemaakt en kan ik optimistisch aan de revalidatie beginnen.

Zaterdag kreeg ik dit toepasselijke (postcrossing) kaartje. Mooi motto voor de komende tijd.


Voor de operatie had ik al bijna een hele sok af gemaakt met een nieuw wolletje.


Tot mijn eigen verbazing had ik vanmorgen al zin om die sok af te breien, iets dat inmiddels is gelukt.


In mijn Ikea karretje heb ik van alles en nog wat bij de hand verzameld.



Van een lieve quiltvriendin lag er een geweldig mooi pakje op me te wachten, toen ik vrijdag thuis kwam, Een mugrug, een mini quiltje om mijn theeglas op te zetten, een leesboekje en kaartje.
Dat is fijn thuiskomen.


Dit weekend zijn alle drie de kinderen ook thuis en geniet ik van wat verwennerij. 
Nu gaat de revalidatie serieus beginnen, straks twee goede knieën is het doel en hopelijk weer kunnen lopen zonder altijd pijn. 
Ik ga mijn best doen en dat lukt vast met het voorspelde lenteweer deze week.
Voor nu ben ik gewoon heel erg blij!

Hartelijke groetjes, Conny


20 opmerkingen:

Tilly zei

O wat fijn dat alles is meegevallen.en nu maar aan de revalidatie beginnen,sterkte met de oefeningen.groetjes Tilly

Ineke zei

Wat heerlijk Conny, zo'n vliegende start van revalidatie! Lief van je vriendin om je te verwennen met kleine cadeautjes.
Succes en sterkte met alles!
Fijne week

Sylvia`s Quilts zei

Fantastisch dat het tot nu toe is meegevallen. En maar zo kort in het ziekenhuis! Ik zou zeggen rustig aan en sterkte verder.
Groetjes Sylvia.

tiny zei

Fijn dat het je zo is meegevallen, maar doe niet te gek doe het wel kalm aan anders komt de rekening straks. Geniet van het mooie weer . Groetjes Tiny

miekequilt zei

Wat fijn dat het goed ging. En nu lekker genieten van je huis, je kinderen , je hobby's en de zon!!

Guusje, zei

Wat fijn dat de operatie zo goed is gegaan. Ik wens je een voorspoedig herstel. Leuk om zon cadeautje te krijgen van een medequiltster.

Truus zei

Heerlijk weer in je eigen huis met je spulletjes en kinderen om je heen.
Geweldig dat je nu weer aan je revalidatie kunt beginnen maar rustig aan dan komt het helemaal goed.
Succes en keep calm in going on.
Gezellige zondag
groetjes, Truus uit Drenthe

Annie Kingma zei

Heel fijn weer thuis, en tot nu alles naar wens gegaan.
Fijn verwend dat mag hé.
Succes met de verdere revalidatie.
Mooie warme sokken, is zeker wel een eigenaar voor.
Groetnis Annie

Alice zei

Thuis is altijd 10 keer fijner dan in het ziekenhuis! Wat fijn voor je dat het is meegevallen en dat je je naar omstandigheden zo goed voelt. Nu de intensieve revalidatie, succes, gaat vast lukken..
Groetjes, Alice

Rita zei

Wat fijn dat het tot nu redelijk meegevallen is. Ik wens u een hele goede revalidatie toe en hopelijk weer snel op de been') Laat u maar lekker verwennen.
Groet Rita.

Régine zei

Fijn dat je weer thuis bent en dat de operatie goed gegaan is!! Laat je maar heerlijk wat verwennen.
Heel veel succes met de revalidatie!
Groetjes, Régine.

klazienshandwerk zei

Spoedig herstel toegewenst Conny !

Judith zei

Wat geweldig fijn dat t zo goed is gegaan zeg! Nu lekker revalideren, ik hoop dat t voorspoedig mag gaan!

Dientje zei

Positieve instelling is al de halve genezing. Goede revalidatie. Je heb voldoende afleiding zie ik. Succes. Groet, Dientje

Yvonne zei

Wat heerlijk voor je dat het deze keer zo veel beter ging! Je weet nu verder wat je te wachten staat dat maakt het denk ik ook iets makkelijker. Fijn en een hoed teken dat je gelijk al weer zin hebt om iets te doen. Sterkte met revalideren. KEEP CALM AND TAKE IT ONE STEP AT THE TIME!

Floor zei

Wat fijn dat het met deze knie een stuk beter ging dan de vorige keer.
Nu maar oefenen op weg naar weer gewoon lopen zonder pijn.
Van de week lekker genieten van het zonnetje, de tuin en van wat handwerk.
Groetjes,
Floor

Marja Rijnsburger zei

Een heel spoedig herstel gewenst.
Laat je maar lekker verwennen en rustig aan.
Fijne nieuwe week.
Groetjes Marja
☉☉☉

Jane in Cumbria zei

dat is goed nieuws! Fijn dat je die ruggeprik kreeg. Veel sterkte met oefenen, en veel plezier met al je handwerkjes!

quilting Jeannet zei

Ik heb je hele blogpost gemist Conny! te druk met het buitenleven denk ik, enfin, alles is al gezegd, revalideren, je hebt wel een superhandig karretje van Ikea tot je beschikking, staat hier ook......:)

Elizabeth zei

Ik loop wel een beetje achter met lezen...
Maar je hebt dus weer een operatie gehad!
Tjonge, dat lijkt me niet meevallen want alles begint weer van voren af aan...
Beterschap gewenst!

Groetjes, Elizabeth