zaterdag 29 april 2017

Belofte....


Belofte heb ik dit stukje genoemd.
Maar eigenlijk had ik het willen hebben over frustratie en verveling.


Tot,,,,, ik vanmiddag de tuin in ging en heerlijk genoot van de zon.
De bloempjes en de bijtjes.
De vlinders en de kikkers.


Eigenlijk staat de natuur ook mooi symbool voor de revalidatie waarin ik nu nog steeds zit.
Al vanaf september......
Deze uitgebloeide hortensia bloemen staan dan voor de staat van mijn beide knieën vóór de operaties.


Ik voel me als een bloem in de knop, de belofte dat het mooier en beter wordt is er met mijn bionische knieprotheses.
Nu nog geduld opbrengen om tot volle bloei te komen.


Net als de uitkomende bloemknoppen komt ook mijn nieuwe mobiliteit langzaamaan tot bloei..


Nog aarzelend, maar steeds een beetje meer lopen.


Er zijn natuurlijk best dagen dat ik er spuugzat van ben. 
Ik heb mijn armen wat overbelast en kan niet handwerken.
Grrr.


Maar daar staat tegenover dat ik al weer stukjes durf te lopen met één kruk in plaats van twee.


Ik slaap en douche weer gewoon boven. Die trap doe ik weer gewoon


Op de hometrainer krijg ik de trappers sinds een weekje weer steeds langer rond.


Net als in de natuur komt het goed, nog een beetje geduld.


Dus ik genoot van een uurtje heerlijk in de zon vanmiddag en nam mijn fototoestel mee. 
Vanaf de bank is er ook van alles te zien.


En ik overdacht hoever ik nu al weer gekomen ben in de vijf weken na de tweede knie prothese.


Het gaat helemaal goed komen.


Nu alleen nog wat geduld, net als die tere nieuwe blaadjes aan de boom.
Ik wil deze zomer weer kunnen wandelen, maar nu nog even rustig door oefenen.
En....nog heel veel geduld hebben.....


Groetjes en fijn weekend gewenst, Conny

19 opmerkingen:

Truus zei

Gefeliciteerd met het resultaat tot nu toe.
Kan me best voorstellen dat je af en toe baalt vooral nu je armen overbelast zijn en het handwerken stil ligt.
Gelukkig geniet je nu van het zonnetje en de komende dagen zien er ook goed uit.
Succes met je oefeningen en geniet van de lente.
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

Tilly zei

Wat valt het tegen om 2knieen achterelkaar te laten vernieuwen (verjongen)Wens je nog een beetje geduld toe,het gaat zeker goedkomen. Geniet van het zonnetje.
Groetjes Tilly

Annie Kingma zei

Soms gaat het wat langzamer, maar zo te lezen maak je goede vooruitgang. Ja overbelaste handen. Je wilt graag handwerken, maar de kruk vraagt ook belasting.Ook mijn handen zijn soms wat overbelast, van handwerken, en ja de stok waar ik mee moet lopen.Houd moed deze zomer wandel je weer, en misschien zonder stok.Daar kom ik niet meer van af, maar er zijn mindere dingen hé.
Mooie tuin foto's en een heel fijn logje.
Fijne zondag.
Groetnis Annie

Yvonne zei

Het is een heftig jaar geweest voor je Conny! Maar je slaat je er moedig doorheen en krijgt het steeds weer voor elkaar de zon achter de wolken te zien schijnen.
Lastig dat je nu je armen hebt overbelast, dat hoor je vaak bij het gebruik van krukken..... rustig aan maar en genieten van dat wat je wel kunt.

miekequilt zei

Wat een mooi bericht heb je geschreven. Al kun je dan niet meer handwerken, fotograferen en schrijven doe je geweldig. Natuurlijk komt alles goed, maar het heeft zijn tijd nodig. En gelukkig hoef je je niet te vervelen als je straks weer mobiel bent.
Sterkte!

Floor zei

Geduld.... dat is ook mijn sterkste kant niet.
Maar als je ook niet meer kunt handwerken is het wel helemaal moeilijk.
Gelukkig valt er veel te zien in de natuur op dit moment, maar ja na een uurtje heb je dat ook wel gezien lijkt me.
Morgen weer lekker in de tuin. Dan maar met een boek of zo.

Madammeke Ongeduld zei

hallo Conny, revalideren kan zo lang duren maar als het dan de goede kant op gaat komt het wel in orde
ook al kan je niet je zin doen met handwerken je maakt wel heel mooie foto's

Dientje zei

Wat vervelend dat je van het een in het ander valt. Ik kan me voorstellen dat de frustratie groot is. Helaas kun je alles niet beïnvloeden. Ik hoop dat je gauw de zon weer ziet en niet alleen op het balkon. Groet, Dientje

Ineke zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ineke zei

Wat een mooi blogverhaal, zeer goede vergelijking. Succes met je verdere revalidatie, het gaat allemaal goed komen.
Fijne zondag

Sylvia`s Quilts zei

Ja soms zou je willen dat herstellen sneller gaat, maar ja rustig aan dan breekt het lijntje niet!
Maar toch al een mooi resultaat tot nu toe hè?
Het scheelt toch een hoop als de zon schijnt en je op je gemak kunt genieten van alles in de tuin.
Fijne zondag met nog meer zon!
Groetjes Sylvia.

quiltmarjanneke zei

Kwestie van een lange adem, ik weet er momenteel alles van! Maar ooit komt het goed en er zijn altijd lichtpuntjes!

quilting Jeannet zei

Ja, Conny, je verhaal is zo ongelofelijk herkenbaar, maar gelukkig zie je dat het leven vanaf de bank ook mooi kan zijn, zolang je dat blijft zien, komt het wel goed.

Quiltpassion.blogspot.com zei

Fijn dat het al wat beter gaat, al gaat het je niet vlug genoeg. Je hebt prachtige foto's gemaakt, al was het zittend. Heel veel sterkte!

Villa Zeezicht zei

Mooi Conny, je hebt het prachtig verwoord! Gelukkig word je steeds mobieler en zeker weten ren je straks weer als een kippetje rond ;o)!! Sterkte met het herstelproces en ik vind je een kanjer!!

FLR zei

Wat mooi verwoord. Soms moet je je grenzen verleggen, al is het tijdelijk, het blijft moeilijk en wat kun je dan toch positief kijken naar de bloemen in de tuin. Veel sterkte voor verdere revalidatie en ik hoop dat je je armen/handen weer snel kunt gebruiken!
groet
Francisca

tiny zei

Moed houden al valt het soms niet mee , voor je het weet loop je weer zonder krukken.Prachtige foto's heb je gemaakt . Fijn weekend Tiny

Marja Rijnsburger zei

Hier ook hetzelfde proces, manlief heeft nu sinds 5 maanden een nieuwe knie.
En het gaat hartstikke goed, geduld is in deze wel een goede zaak.
Het is tenslotte toch een hele ingreep.
Ik wens je veel succes met je verdere revalidatie.
Geniet van het mooie weer en je hobby's.
Fijne nieuwe week.
Groetjes Marja

Conny's-blog zei

Kan ik me helemaal voorstellen hoor, een mens wil altijd sneller als dat het kan. Maar het komt goed met je en met veel geduld en oefening kun je vast weer gaan wandelen toch. Ik zal voor je duimen haha...............liefs.Conny