donderdag 20 april 2017

Kippenhok in aanbouw

De dokter was tevreden vorige week, maar omdat wederom de buiging van de net geopereerde knie niet voldoende is moet ik over drie weken terug komen.
Dus ik oefende hard verder en de fysiotherapeut vond gisteren dat ik goed vooruit ga.
Gelukkig maar, want soms heb je van die dagen dat je denkt dat er geen voortgang in de revalidatie zit.

Dus.... vorig week bouwde ik verder aan mijn Normandische kippenhok


Toen ik er met de hand een tussenbaan aan had gezet riepen mijn arm en schouder HO!!
HO, want overbelasting dreigt.
(vandaar ook meestal de naaimachine voor dit soort klusjes)


Nou, daar zit je dan met die tas met tijd uit het vorige berichtje. Raakt mijn arm overbelast als ik niet oppas. Dus heb ik weinig kunnen handwerken afgelopen week, heb wel drie boeken gelezen.
Dat is ook fijn.

Vandaag weer even naar de kippentop in wording gekeken en naar deze kaart die ik laatst kreeg.
Het duurde even voor ik het door had, de kippen op de quilt missen zo'n lelletje onder de snavel....


  Dat vind ik er toch echt bij horen, dus die heb ik vandaag vast geknipt en gespeld.
Waar ik de snaveltjes al kon omklappen en vastnaaien op de tussenbaan, heb ik dat vandaag ook gedaan.




In de mandjes heb ik er nog wat eitjes bij gelegd.
Morgen misschien appliqueren.


Ik moet echt doseren en goed naar mijn lijf luisteren. 
Au = Ho

Ik kon nog wel stofjes uitzoeken voor de bloemen die ik op die brede tussenbanen wil gaan appliqueren.
Wordt vervolgd.


Ik was vorige week ook nog aan een grappige zigzagsjaal begonnen. Het was te verleidelijk toen ik dat bij Jeannet op haar blog zag. Ik had al plannen iets dergelijks met verloopgaren te gaan maken en had alles in huis. Maar ja, ook dat ligt nu noodgedwongen even stil.
Bij het typen van dit berichtje voel ik mijn handen en schouders al....


Van mijn werkgever kreeg ik dit weekend deze enorme fruitmand thuis bezorgd!
Wat een verwennerij!


Ik ga maar weer verder lezen in mijn boek.

Groetjes, Conny

12 opmerkingen:

Yvonne zei

Fijn dat je vooruitgang boekt met revalideren! Slow but steady!
En nu de ophokplicht is afgelopen kunnen je kipjes ook genieten van hun vrijheid.....met een leuk lelletje onder de snavel! Ze worden enig!

quilting Jeannet zei

Oh Oh Conny, als het lijf au zegt is het HO......ik herken het maar al te goed.....maar het is zo moeilijk om HO te zeggen als je geen zitvlees hebt,en als je zitvlees hebt, en dan ng niet kunt breien...enfin....herkenbaar allemaal. Deze quilt heb ik ook ooit gemaakt, ik zal hem weer eens ophangen, best een hele leuke!Fijn dat de knie wel steeds beter gaat ;)

Annie Kingma zei

De kippen worden nu helemaal echt.
Ja even de steekjes gaan doseren.
Vorige week had ik te lang door gegaan met het door pitten.
Dus lees ik nu ook even wat meer.
Groetnis Annie

Floor zei

Leuk dat jouw kipjes echte lelletjes krijgen, dat heb ik destijds niet gedaan, stond tenslotte niet op het patroon :-)
Jammer dat je zo kort maar iets kunt doen met de schouder en arm.
Dan blijft alleen lezen over, ook leuk, maar ja de lapjes liggen natuurlijk verleidelijk te wachten.
Lekker oefenen dan maar met de knie, kan je tenminste weer goed lopen over een tijdje.
Dan snel naar boven achter de naaimachine, dat gaat je vast veel beter af.
Groetjes,
Floor

miekequilt zei

Die lellen zijn geweldig ! Wat goed dat je het nog veranderen kan. Gelukkig weet je het zelf: au is ho. Ik wens je veel sterkte met de revalidatie.

Villa Zeezicht zei

Aj.. jammer dat het lijf regelmatig STOP roept, maar wat bewonder ik wat je maakt en vooral je doorzettingsvermogen! De kippetjes (met lellen natuurlijk ;o) vind ik echt superleuk, ook de eitjes voegen echt iets toe! Ik wens je verder heel veel sterkte hoor, je bent nu al zolang aan het tobben met je fysiek.. Hou je taai en lieve groet!!

Ineke zei

Prachtig worden je kippetjes, jammer dat je niet zo lang kan volhouden, maar elk steekje is er weer 1.
Lezen is ook heerlijk en goed volhouden met je oefeningen, dan komt het allemaal vast goed.
Liefs, Ineke

Dientje zei

Ik hoor het gekakel al uit het kippenhok. Leuk hoor. Soms kun je zo bezig zijn dat je niet merkt dat het teveel is. Moet je later bezuren. Even een lekker appeltje en het boek. Rustig aan. Gr. Dientje

Elizabeth zei

Ja, zo kan het gaan met revalideren.. Maar het komt vast goed hoor!
Je kippen zijn nu inderdaad wat kippiger geworden, maar ik ga straks eerst even kijken of mijn eigen kippen wel zo'n lelletje onder de snavel hebben. Want ik geloof dat ze dat niet hebben...
Je bent heerlijk gevarieerd bezig; als ik dit lees en de foto's zie krijg ik gewoon zin om meteen m'n handwerk te pakken. Maar vandaag moet er eerst gepoetst worden!

Groetjes, Elizabeth

Anoniem zei

Pas op dat je knie niet "vast"gaat zitten ,onbekend bij de meeste orthopedische chirurgen komt maar een paar keer per jaar voor na een operatie.
De naam is artho fibrose post operatief , succes met je herstel.

Gr Jaap.

Anoniem zei

Jammer dat de genezing niet zo snel gaat, als je wilt, maar geduld is een schone zaak. Mooi wordt je kippenquilt, je maakt er ook iets hee persoonlijks van. Leuk hoor. Beterschap verder. Groetjes Wilma

Klaske zei

Moeilijk hé dat doseren?! Maar je kippenquilt word wel heeel erg mooi! Beterschap hoor!