zondag 21 mei 2017

De top is af!

Het viel niet mee om de laatste bloemen te appliqueren.
Maar door zo nu een dan een paar steekjes te maken, met mijn overbelaste handen, maakte ik dan toch gisteren de top van het Normandisch kippenhok echt af.


Gisteren kon ik zelfs de twee laatste bloempjes vast zetten, onderwijl heerlijk bijpratend met ons groepje handwerkvriendinnen. In het schooljaar 1985-1986 volgden wij de akte k opleiding in Leeuwarden. Dat was een onderwijsakte voor het diploma "Nuttige handwerken voor meisjes"
Al 31 jaar komen we elk jaar een paar maal bij elkaar, bijzonder om al zo lang heel wat lief en leed te delen met elkaar. Samen met onze liefde voor (heel veel verschillende vormen van) handwerk.
Zonder meer een vriendschap om te koesteren


Vanmiddag heb ik de top uitgespoeld om het wateroplosbare vlies dat ik bij het appliqueren gebruik op te lossen.
Wat nog wel ontbreekt zijn de kippen ogen.
Daar denk ik nog even over na, knoopjes, kraaltjes of toch borduren?


Ondertussen gaat de revalidatie gestaag door. Het fijne is dat ik nu steeds meer kan wandelen bijna zonder krukken. Ik hoop dat het nu ook niet lang meer duurt dat ik kan autorijden, dan kan ik mijn actie-radius weer wat vergroten.


Het lijkt mooi weer te worden deze week, geniet er van!


Groetjes, Conny


15 opmerkingen:

Floor zei

Ja... vroeger moest handwerken vooral "nuttig" zijn.
Gelukkig mogen we er nu gewoon lol aan beleven.
Leuk geworden je gezellige kippenquilt.
Wel nog een beetje gekreukeld, maar dat komt vast goed na een strijkbeurtje.
Heb zelf kleine zwarte knoopjes gebruikt als oogjes, dan zie je ze goed op een afstandje.

Frea zei

Je kippentop is mooi geworden.
Zelf heb ik de oogjes geborduurd.

Ineke zei

Heel erg mooi geworden!!!

miekequilt zei

Je quilt is enig. En wat fijn dat de revalidatie goed gaat!!!

BezigeBijMirjam zei

Een leuke fris kippenhok is dat geworden. Zulke oude vriendschappen zijn heel waardevol. Zeker blijven koesteren!

quilting Jeannet zei

Leuk geworden Conny, ik geloof ook dat ik knoopjes heb gebruikt voor de ogen, of kleine kraaltjes, en wat handig weer, oplosbaar vlies voor appliquatie.

Wilma Kuin zei

Wat is hij leuk geworden!!

quiltmarjanneke zei

Prachitg je kippen! Zou mooi zijn als je weer wat kunt autorijden!

Annelies zei

Wat fijn dat het steeds beter met je gaat !
Mooie top !

Ageeth Dorsman zei

Hij is echt leuk en mooi geworden, de top van je Normandische kippenquilt, in die frisse kleurtjes! En nuttige handwerken? Tja, dat was vroeger inderdaad zo. Ik heb zelfs babyl-luierbroekjes genaaid als 10-jarige; het is een womder, dat we handwerken nog leuk vinden, maar gelukkig hoeven ze nu niet meer nuttig te zijn. Heel mooi en om te koesteren, dat jullie nog steeds goede vriendinnen zijn! Ook goed om te lezen, dat je revalidatie zo voorspoedig gaat. Binnenkort kun je vast weer overal heen.
Groetjes van Ageeth.

Yvonne zei

Wat heerlijk om al 31 jaar met elkaar de liefde voor het handwerken en zoveel meer te delen!
De top is geweldig geworden, echt eentje waar je blij van wordt als je er naar kijkt!
Fijn dat het steeds beter gaat en inderdaad hopelijk straks ook weer fijn op weg in de auto. Fijne week gewenst.

Tilly zei

Wat is deze leuk geworden, ben weg van je kleurgebruik.
Groetjes Tilly

Marja Rijnsburger zei

Wat een vrolijke kippetjes zo bijelkaar.
Fijn dat het steeds beter gaat met je knie.
Groetjes Marja

Elizabeth zei

Ik heb al je foto's even vergroot bekeken! Wat heb je een prachtige kippenquilt gemaakt, Conny...
De combi van patchen en appliceren is ook zo leuk. Tja, die kippenoogjes... ik zou ze denk ik borduren, maar dat is persoonlijk.
Contacten die al zo lang duren zijn niet vanzelfsprekend. Geweldig mooi dat jullie nog steeds bij elkaar komen, dat heeft toch echt iets!

Groetjes, Elizabeth

Nina Hobbysite zei

Mooie top! En voor de kippenoogjes misschien kleine knoopjes? Hoop dat je revalidatie heel voorspoedig blijft gaan.