zondag 28 mei 2017

En weer een blok van de AWS klaar!

Op Hemelvaartsdag kon ik niet mee "dauwtrappen". 
In dit geval was dat het wadlopen met een heel stel bevriende buren. Vanuit huis genoot ik mee met de foto's die er gestuurd werden en hoopte ik dat ik volgend jaar ook van de partij ben.
(haha, daar ga ik voor hoor met mijn nieuwe knieën)

Ik had het huis dus voor mezelf en heb een mooi blok gepatcht op de naaimachine, één met erg veel driehoekjes.(op de foto nog niet gestreken)


In het midden geen applicatie maar een mooi lapje.

Met de warmte zoals gisteren en vandaag "schakelt mijn systeem uit" zoals ik het noem.
Zulk warm weer is aan mij niet besteed, ik wordt er altijd vreselijk lusteloos van, en de opvliegers vieren op warme dagen ook nog eens uitbundig feest. Pffff....

Ik doe alle ramen en deuren dicht om wat koelte in huis te houden. 
Ik wandel mijn oefenrondje (steeds weer wat verder, zonder krukken) al vroeg op de morgen en vroeg in de avond en verder zit ik binnen en doe erg rustig aan.

Dus aan de slag maar weer met nóg een AWS blok.


Bij het vorige blok noemde iemand het gebruik van vliesofix (raw edge appliqué) in combinatie met de machinale festonsteek.

Och natuurlijk, dat werkt wat makkelijker dan de wijze waarop ik het nu deed.
Ik heb dat vaak genoeg gedaan, maar nu niet aan gedacht.
Ik had nog wat vliesofix in huis dus meteen toegepast in het nieuwe blokje waar weer veel applicatie in zit.


Dit gaat super!


Gisteren kwam ik tot zo ver met blok 4.


Ook weer een bewerkelijk blok, maar wat een leuke quilt om aan te werken!
Steeds weer bedenken welke kleuren ik ga gebruiken.
Mijn hoofdkleur wordt blauw, met accenten rood en diverse andere antieke tinten.
Wel scrappy natuurlijk, want daar ben ik dol op.


Oh, ja , tenslotte nog even aandacht hiervoor:
Rechtsboven aan mijn blog zie je dit logo: 


CREATIEVE BLOGS

Esther Aliu biedt hier een platform om creatieve blogs via een link onder de aandacht te brengen.
Voeg je bloglink toe als je wilt: blogs mbt quilts, haken en breien, naaien, borduren, koken en tuinieren.
Als je op dit logo rechts bovenaan mijn blog klikt kom je op de website "creative bloggers"
Ook erg leuk om op rond te kijken!

Fijne dag verder, groetjes, Conny

13 opmerkingen:

Sylvia`s Quilts zei

Ja gaat super hè met "raw-edges"appliceren.
Ziet er mooi uit.
Groetjes Sylvia.

conny's quilts en creaties zei

Ja Sylvia, en bedankt voor jouw tip!

Tilly zei

Mooie blokken Conny,sterkte met de warmte.

miekequilt zei

Tja die warmte valt niet mee. Daar hadden de wadlopers vast last van. Je quilt wordt prachtig!

BezigeBijMirjam zei

Je gaat goed met je blokken. Heel mooi. Fijn dat het lopen ook steeds beter gaat.

Yvonne zei

Goed bezig Conny! Leuke blokken zijn er weer bij gekomen!

Truus zei

Het gaat goed met jou en je blokken van de AWS. Het boek en de stofjes liggen hier ook maar ik kom maar niet verder dan het 1e blok. Kan nu natuurlijk wel de warmte de schuld geven want ik kan er ook niet tegen.
Misschien dat jouw blokken nu een duwtje zijn om verder te gaan na 3 jaar.
Succes en gezellige avond
groetjes, Truus uit Drenthe

conny's quilts en creaties zei

Mijn eerste twee blokken lagen ook al drie jaar in een doos te wachten Truus..gewoon weer oppakken, het is een mooi project .groetjes Conny

Truus Buijgers zei

Conny, ik ben al heel lang een "stille lezeres" van jouw blog. Volg je verhaal over de knie en de pijnlijke handen met aandacht. Ook mijn handen patchen noodgedwongen machinaal en volgende week krijg ik een heup prothese. Jouw verhalen bemoedigen mij en daar wil ik je voor danken. Je maakt prachtige blokken. Wat hebben we toch een fijne hobby die ons door moeilijke tijden sleept.

conny's quilts en creaties zei

Dank je wel Truus. Sterkte volgende week met jouw operatie en de revalidatie.
Gelukkig hebben weer naaimachines om toch onze hobby te blijven beoefenen.
Hartelijke groet, Conny

quilting Jeannet zei

Ik lees het nu pas Conny, ik zit erg weinig op blogs merk ik dus ik loop achter, geweldig vind ik je AWS worden, en een hele goed idee van dat lapje in het midden ipv een appliquatie, ik voel met je mee met die warmte, ik ga dan ook in de remmen, en dus maar wat blokjes gepatcht, vandaag nog, en morgen weer wat prettigere temperaturen gelukkig.

monne-floor zei

Dat is weer mooi gedaan ,en die warmte zal ook wel verdwijnen zeker en nog veel succes met je knie.

My name is Riet zei

wat een leuk blokje van de AWS. Trouwens ik vind ze allemaal leuk. Goed idee dat lapje in het midden en werken met vliesofix vind ik ook ideaal.