woensdag 28 juni 2017

De zomerdeken vordert gestaag.

Vandaag is het precies 35 jaar geleden dat ik als vakleerkracht  bewegingsonderwijs aan de slag ging in mijn eerste vaste baan.
Waar is de tijd gebleven?
Na 19 jaar gymjuf in het speciaal onderwijs werd ik "gewoon" leerkracht op een school met asielzoekerskinderen. Toen die na vier jaar werd opgeheven kwam ik op de huidige reguliere basisschool te werken. Soms zijn er momenten dat ik terug denk aan al die verschillende kinderen die ik langs heb zien komen. Wat een wereld aan ervaringen is dat.
Wat geweldig om een kleine rol te hebben kunnen spelen in het leven van al die, zo verschillende, kinderen.

Nu verder over de gehaakte zomerdekken:

Een eigen blokje op het patroon uit een wat ouder haakblad









Een heerlijk project dat later deze zomer mee op vakantie mag.


En nog even een kleine impressie van onze onderwijsactie gisteren.
Wij gebruikten het eerste uur om spandoeken te maken.




Groetjes, Conny


5 opmerkingen:

Sylvia`s Quilts zei

Leuk hè dat haken? De blokjes zien er leuk uit.
Wie weet helpt het, een uurtje staken, maar voorlopig kost het geld of niet?
Zag net in de krant dat jullie de stakingstijd niet uitbetaald krijgen.
M.i. kost het wijzigen van iedereen zijn salaris meer dan dat ze het gewoon doorbetalen.
Maar wie ben ik?!
Groetjes Sylvia.

Floor zei

Wat een superlieve blokjes zijn dat toch, kan me voorstellen dat je niet kunt stoppen.
Kon je alle kinderen die je hebt lesgegeven nog maar eens bijelkaar zien hè, wat zal een enorme groep zijn.
Denk dat de werkdruk verlagen in het onderwijs het belangrijkste is.
Als je gewoon je vastgestelde uren kunt werken en ook echt met de kinderen, is het salaris denk ik ook voldoende.
Maar op deze manier wordt het steeds minder leuk om onderwijzer te zijn.

Yvonne zei

Je blokjes stapel groeit hard!
Ja, als we terug kijken hoe ons werkende leven is verlopen dan kunnen we er wel een boek over schrijven he? Wat zeg ik.....wel drie denk ik! En dan moet....eh....mag ik nog ruim 10 jaar!
Jullie hebben volkomen gelijk met de staking. Jullie verdienen een betere beloning!

FLR zei

Wat ga je snel! Prachtig zijn de blokjes, ze brengen een zomers gevoel.
Hele mooie loopbaan en in het onderwijs! En dan die abominabele betaling, triest....(maar prachtig spandoek!)
Veel sterkte met je revalidatie!
groet
Francisca

Elizabeth zei

Je bent als gymjuf begonnen! Vandaar dat je ook zo trouw je oefeningen doet, want je weet als geen ander hoe belangrijk beweging is...
Tja, hoe zal het gaan ontwikkelen in onderwijsland... Het is wel goed dat er nu meer bekendheid aan wordt gegeven. Ik hoor er veel mensen over praten!
Wat leuk om een zomerdeken te haken, heerlijk om even een vierkantje te doen..
En hoe oud de patroontjes ook zijn, vervelen gaan ze nooit!

Groetjes,
Elizabeth