dinsdag 11 juli 2017

Zomerbee

                                           Heerlijk, nog eenmaal bee afgelopen maandag.

Ik heb niet alle werkstukken gefotografeerd. Maar wat me opvalt zijn de zomerse kleuren die deze                                                            werkstukken allemaal hebben.











Grapje:

Dit stond in een bijlage van de krant zaterdag en ik had vlak ervoor bij  "blij dat ik brei"  op het blog een patroon gezien voor een gehaakte bikini.
Speciaal voor alle hippe jonge dames.
Zouden ze die echt gaan kopen????


Oh maar kijk eens wat er ook bij staat....



(herinner je wat er gebeurde met die gebreide badpakjes van vroeger in het water....?)

Fijne week!

16 opmerkingen:

Truus zei

Mooie werkstukken van jullie op de maandag Bee. Dat roze/rode breiwerk met de kabels er in vind ik mooi ook al ben ik meer van de blauw/groene tinten.
Gelukkig zelf nooit een gebreid badpak gehad maar ken de verhalen van mijn broer wel die in de oorlog zo'n zwembroek had.
Gezellige avond
groetjes,Truus uit Drenthe

Guusje, zei

Wat laat je veel moois zien. Dat moet genieten zijn.

quiltmarjanneke zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
quiltmarjanneke zei

Heerlijk die bee: krijg je weer inspiratie van!

Dientje zei

Haha, bij die badpakken hoor ik de verhalen van mijn ouders weer. Kriebelen en als je uit het water kwam, het kruis tussen de enkels. Mooie quilts en jouw haakwerk is ook lekker fleurig en zomers, gr. Dientje

Floor zei

Hahaha! Dat was het eerste wat ik dacht toen ik dat zag van die gehaakte bikini: NIET IN HET WATER!
Maar het ziet er leuk uit, dus alleen maar zonnen in je haakwerkje.
Macrame is toch ook weer helemaal in?
Mooi die Jane die je laat zien.

Frea zei

Bij de gehaakte bikini's, moest ik direct denken aan de bikini van badstof, welke mijn moeder voor mij had gemaakt.
In het water werd de stof wel erg zwaar.....

quilting Jeannet zei

Heerlijke zomerse blogpost Conny, fijn zo,n BEE vol inspiratie, en die badpakken, ver voor mijn tijd, maar ik griezel er al van als ik er aan denk.

Elizabeth zei

Ja, de zomer spat van al die creaties af. Leuk is dat toch hè... dat we heel andere kleuren kiezen om mee te werken dan in de winter.
Grappig die badpakken..., maar het ondergoed werd natuurlijk ook zelf gemaakt...
Kriebel kriebel met wol!

Nina Hobbysite zei

Wat een mooie werkstukken in prachtige kleuren!

Wilma Kuin zei

Wat een prachtige werkstukken!!

Marja Rijnsburger zei

Hallo Conny, mag ik je vragen uit welk boekje of tijdschrift het haakpatroon van de vrolijke grannies komt.
Ik vind het een erg leuk patroon.
Groetjes Marja

conny's quilts en creaties zei

Dat weet ik niet met Marja. Het is een los blaadje dat ik uit een blad heb gescheurd

conny's quilts en creaties zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
quiltsathome zei

Dag Conny,
Wat haak je leuke blokjes ! Fris en vriendelijk van kleur. En er zijn mooie werkstukken bij de dames van je Bee.
Ik vind vooral de Floral Beauty mooi worden !
Ik hoop dat het met je revalidatie ook stilaan beter zal gaan. Maar het heeft zijn tijd nodig, denk ik.
Vriendelijke groet, Patricia
P.S. En ik sta helemaal achter de acties van mensen in het onderwijs !

conny's quilts en creaties zei

Nav het haakwerk...Ik zal proberen deze week een tutorial van dit blokje te maken.