vrijdag 24 november 2017

Een quiltblok gemaakt!

Lang geleden is het naar mijn idee dat ik lekker in mijn lapjes zat te rommelen.


Gisteren ben ik aan de slag gegaan met een blok van de welbekende quilt die door Di Ford is ontworpen: The Antique Wedding Sampler (AWS)


Om de compositie wat spannend te houden heb ik nu een blauwe ondergrond gekozen. 


Alle stukjes voorbereiden. Mooie gele sits erbij.



En vanmiddag kon ik appliqueren, je ziet het goed, op de naaimachine met de deken- of festonsteek.


Het gaat als een zonnetje.
Heerlijk, want met de hand is te belastend voor armen en schouders....



Tips en trucs leerde ik uit een boek.



Maar dat stokje bedacht ik zelf voor de kleine stukjes en lastige hoekjes.


Zo en na een tijdje is het hele blok af.


Dan ga ik aan de slag met de achterkant.


Bij de grotere stukken knip ik altijd wat stof weg, zodat het voor het het quilten later niet te dik is met meerdere stoflagen




Nu is het echt klaar. 



En dit zijn de zeven blokken die tot nu toe af zijn.


Groetjes,  Conny

14 opmerkingen:

Marja Rijnsburger zei

Mooie blokken heb je al gemaakt.
Deze quilt staat ook op mijn lijstje.
Fijn weekend.
Groetjes Marja

quilting Jeannet zei

Wow Conny, en al die blokken door "even" te rommelen in de lapjes ?! Dan heb je je verloren tijd wel ingehaald zeg, geweldig, het blijft een hele mooie quilt, heel handig zo met de machine, en dat geel, prachtig er bij.

Sylvia`s Quilts zei

Een heerlijke quilt om te maken, ik heb alles met de hand gedaan. Maar de feston steek op de machine is een "feestje"vind ik, vooral als de vingertjes niet meer zo soepel zijn.
Mooie kleuren, heerlijk zo rommelen hè?!
Groetjes Sylvia.

Nina Hobbysite zei

Prachtige blokken. En ziet er mooi en handig uit met de naaimachine.

Tineke zei

Wat mooi zeg!

conny's quilts en creaties zei

Ha ha zo snel ben ik niet hoor Jeannet. Het eerste twee blokken maakte Ik al in 2013....toen heel lang niks of soms een blok en deze week er weer een. Moet een quilt zijn voor ik 80 ben ofzo...;)

Betsy's Quilt Blog zei

Wat praktisch om je aan te passen aan de omstandigheden en het blok is erg mooi geworden. Pittige kleuren die het geheel warm en in harmonie maken. Ben benieuwd naar het vervolg!

Floor zei

Heel mooi gedaan met de machine. Lijkt me moeilijk om goed te sturen.
Leuk dat er zo'n steek opzit waardoor het er heel mooi uitziet.
Heb je dat blok met die kleine driehoekjes ook met de machine gedaan?
Lijkt me super moeilijk.
Maar een heerlijke quilt om aan te werken, steeds andere blokken en andere stoffen.
Ik geniet nog steeds van de mijne als ik er (elke dag) naar kijk.
Groetjes,
Floor

Dientje zei

Mooi, wat fijn dat het met de machine zo goed gaat. Ook maar eens proberen. Gr. Dientje

Yvonne zei

Mooi blok is het geworden. Heerlijk zo'n dagje spelen met stofjes en lekker achter het machientje!
Je blok past mooi tussen de andere blokken!

tiny zei

Wat een mooi blok , fijn dat het appliceren zo goed lukt op de naaimachine. Rommel maar lekker aan met je lapjes er komt vast nog meer moois van. Groeten Tiny

Annie Kingma zei

Echt mooi zo appliqueren.
Ik ben zo ook aan het oefenen
Het stokje zal ik ook eens gaan proberen. leerzaam blog voor mij.
Jou blokken zijn mooi hoor.
Groetnis Annie

Frea zei

Dit wordt ook een mooie quilt.

miekequilt zei

Wat leuk en slim om gewoon met de naaimachine te werken. Je blokken zijn mooi qua kleur.
Fijn weekend!