dinsdag 14 november 2017

Een vlekje wegwerken.....(of twee)

Nog niet zo lang geleden vond er een kleine ramp plaats.
Mijn prachtige "Oud en Nieuw" quilt (zie hierboven bij mijn gratis patronen) zat onder de inkt....
Deze quilt ligt altijd op de grote tafel en nu was er helaas een doploze fineliner op gaan lekken....
OOHHHH...GRRRRR....




De grote vlek is, na dappere pogingen met vlekkenverwijderaars, bijna 10 cm in doorsnee!
HELP!!!!
Het kleine vlekje is maar een centimeter of twee....Oh wat baalde ik daarvan....


Een van mijn favoriete quilts verprutst.
Goede raad is duur, eerst heb ik hem maar eens op de zolder gelegd, even uit het zicht.
En toen had ik vorige vrijdag ineens de geest, een idee was geboren dus ik ging aan de slag.


Ik had nog wel wat stofjes in dezelfde sfeer liggen en zelfs nog wat van de blauwe stof die in de rand  zit.
Afdekken met een applicatie is het doel.


 Voor het kleine vlekje had ik hetzelfde stofje niet meer, dus maar een gezocht die er zo dicht                                                                       mogelijk in de buurt kwam.


Zo wordt het echt een gebruiks-quilt met gebruikssporen......


Deze was vlot gedaan.


Nu de bloem vastzetten met kleine steekjes, nog een hele klus.


Maar daar is íe dan, zo goed als nieuw :)
Zo kan de quilt weer op tafel en hopelijk weer jaren dienst doen (en nu mag niemand er meer pennen op laten slingeren)


De dokterstas uit het vorige blogje is inmiddels ook in gebruik genomen....



Dit weekend heb ik twee lekkere taarten gebakken: appelkruimel en pepernoten cheesecake. ...
De kinderen kwamen gezellig thuis.




                                                                ... want vandaag ben ik 


geworden......

Fijne dag gewenst, groetjes, Conny

27 opmerkingen:

Yvonne zei

Gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele goede, gezonde en creatieve jaren gewenst!

Wat een superoplossingen heb je bedacht voor je quilt. Ik kan me voorstellen dat je in eerste instantie wel kon huilen toen je de vlekken zag, maar je hebt het probleem heel creatief opgelost. Het ziet er in ieder geval erg leuk uit en iemand die het verhaal niet kent zal nooit zien dat het 'niet zo hoort'.

Hele fijne week gewenst.
Groetjes,
Yvonne

Elizabeth zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wat zal het lekker hebben geroken in huis na het bakken van die taarten...
Ik hoop dat je een hele gezellige dag hebt gehad!
Jammer van die vlek in je quilt. Ik wilde je de tip geven om de vlek in melk te dompelen; daar heb ik hele goede ervaringen mee.
Maar je hebt het heel creatief opgelost en nu heeft de quilt nog iets extra's ook!
Het staat gewoon prachtig.
Groetjes, Elizabeth

Kleine Vingers zei

Gefeliciteerd en wat een leuke oplossing voor het vlek probleem. Quilt ziet er prima uit met de bloem erop.

Betsy's Quilt Blog zei

Van harte gefeliciteerd! Een fijn dag en een goed nieuw levensjaar toegewenst.
Wat een sublieme oplossing voor die vlek. Een prachtige renovatie, alsof het zo zou moeten zijn...
Hartelijke groet, Betsy

BezigeBijMirjam zei

Allereerst van harte gefeliciteerd en nog vele gezonde jaren toegewenst. Gezellig dat dan ook weer de kinderen komen. En je had lekker gebakken. Vooral die pepernotencheesecake lijkt me smakelijk. Recept? Je hebt goede oplossingen gekozen voor de inktvlekken. Ben je niet bang dat bij een wasbeurt de inkt alsnog door zal lopen of heb je de stukjes stof met inkt eerst verwijderd? Fijne 58ste verjaardag!

Yvonne zei

O Conny, wat leuk! Gefeliciteerd met je verjaardag! Jij bent geboren op de trouwdag van mijn ouders. Die zouden vandaag 58 jaar getrouwd zijn.
Wat een goede oplossing heb je bedacht voor je quilt. Nu kan ie weer jaren mee.
Je taarten zien er heerlijk uit! Dat was vast smullen.....

quilting Jeannet zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Conny! Wat een schrik van je quilt, wel weer goed opgelost, en dat is eigenlijk ook wel weer leuk, dat blijft een apart verhaal, ook voor later. Geniet van de dag en van je baksels, die pepernoten cheesecake lijkt me "Vurrukkuluk"

Wilma Kuin zei

Gefeliciteerd!! Wat heerlijk de kinderen lekker thuis... wat een lekkere taarten. Doe ik veel te weinig iets lekkers bakken.

Goede oplossing om een vlekje weg te werken. En als ik eerlijk ben houd ik van quilts met gebruikers sporen !

conny's quilts en creaties zei

Het recept staat in het gratis Jumboboekje dat nu nog in de winkels ligt. Ia echt heerlijk!

Tilly zei

Gefeliciteerd Conny, wens je een fijne dag toe. En wat heb je dat geniaal opgelost met die vlekken, je ziet er niets meer van.
Groetjes Tilly

Villa Zeezicht zei

Hartelijk proficiat met je verjaardag! En de oplossing voor deze mini-ramp vind ik zeer charmant bedacht en gemaakt, complimenten!! Heel fijne dag, Conny!

Nina Hobbysite zei

Gefeliciteerd! En mooie oplossing.

Truus zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele gezonde gelukkige en creatieve jaren voor jou. Heerlijke taarten heb je gebakken voor je feestdag.
Dit is een leuke oplossing voor de vlekken op je quilt. Heb je nu een quilt met een verhaal voor later.
Gezellige verjaardag.
groetjes, Truus uit Drenthe

Ageeth Dorsman zei

Dat is inderdaad enorm balen, als dat gebeurt met een quilt... Maar je hebt het heel charmant en mooi opgelost!
Van Harte Gefeliciteerd met je Verjaardag! Maak er een gezellige, mooie dag van samen met je gezin, en hog heel veel gelukkige en gezonde jaren erbij gewenst!
Groetjes van Ageeth.

Rita zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van!
Super opgelost en ziet er ook nog eens heel erg mooi uit.Bedenk het maar!

Floor zei

Gefeliciteerd met je verjaardag Conny! Wens je een hele fijn dag toe en een gezond en creatief nieuw levensjaar!
Goede oplossing voor je quilt. Zou toch zonde zijn om hem daarom weg te gooien of niet meer te gebruiken.
Fijn dat quilters altijd een creatieve oplossing hebben.
Groetjes,
Floor

Annie Kingma zei

Gefeliciteerd met je verjaardag. Fijn jong nog.
Heel goed opgelost jou mooie bloem op de vlek.
Groetnis Annie

Frea zei

Creatief met quilts. Dat heb je prima opgelost. Maar dat je baalde, kan ik me goed voorstellen.

Quilting Moesje zei

Noh van harte Gefeliciteerd met je verjaardag !
Wat mooi opgelost met de bloem op je lieve nine-patch quilt :o)

tiny zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en wat een geweldig idee om zo de vlek weg te werken. Groetjes Tiny

miekequilt zei

Wat heb je dat leuk opgelost.
Nog gefeliciteerd met je verjaardag. 58, je bent nog een broekie!

Ineke zei

Van harte gefeliciteerd met je 58e verjaardag.
En wat heb je de vlekjes goed weggewerkt! Super-idee!

quiltmarjanneke zei

Gefeliciteerd en goed opgelost met die vlek!

Mir zei

van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad en de taart is vast heerlijk geweest. Wat heb je de vlek mooi uit zicht gewerkt op deze manier! leuk!

groet, Mirjam

Conny's-blog zei

Gefeliciteerd Conny. Wat een goede oplossing had je voor je quilt, want dat is verschrikkelijk balen he................liefs.conny

Unknown zei

nog van harte gefeliciteerd, Hoop dat je een mooie dag hebt gehad! Mooi opgelost hoor met dat vlekje wegwerken...

Gonda Westra-Steursma zei

Wat een goede oplossing voor de inktvlek! Wat is dat toch mooi aan het menselijk brein dat je iets legt te sudderen in je hersenpan [ha, snap je de link naar koken en bakken?] en dat er dan opeens een oplossing wordt geboren! En natuurlijk 'wie wat bewaart heeft wat'. Nu kan je quilt weer jaren mee.
Overigens je baksel zien er ook overheerlijk uit. Smakelijk eten.
groeten...