zondag 10 december 2017

Nóg een Di Ford blok af.

Heel het land gaat al gebukt onder de sneeuwval van vandaag als ik de radio mag geloven.
Hier in Groningen begint het pas tegen drie uur wat te sneeuwen en er blijft niks liggen.


            Jammer, ik hou er wel van als alles zo mooi wit wordt (en ik niet onderweg hoef...)

Afgelopen dinsdag was ik de hele ochtend  op school om Sinterklaas te vieren in de groep. Ik kreeg een leuke surprise met een fijne boekenbon! Het was reuze gezellig, groep 5 maakte voor het eerst surprises, en ze waren prachtig!


Vandaag was het, na een ochtendwandeling, heerlijk toeven op mijn quiltzolder.
Ik had de smaak laatst te pakken met een machine applicatie, dus nog maar één maken.
Voor de AWS heb ik zelf een boeketje samengesteld, dat ook in het boek van Di Ford staat.




Een beetje van dit en een bloem van een ander patroon van haar erbij.


Weer dezelfde blauwe ondergrond als laatst en wat andere leuke lapjes erbij.


Simpel met vliesofix opstrijken.
Hoera, want de handen en schouders willen echt niet meewerken momenteel)
Dus mijn motto is daarom nu:





Mmmmm die bloem is nu wel erg geel.....


Ja, zo is het beter.


En dan de machinale festonsteek...


En klaar is weer een blok!


Inmiddels lijkt het buiten nu toch echt wat wit te worden (half 5) 
We zullen zien.
Fijne week gewenst, ik ga de kerstboom versieren.
Groetjes, Conny



7 opmerkingen:

Ineke zei

Toch een mooi blokje geworden Conny. Ja, al het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan, ook een goed motto.
Fijne week

Annie Kingma zei

Mooi blokje zo, en met de machine is het ook een kunst toch.
Hier ook net als bij jullie, natte sneeuw, wel reed net de strooiwagen langs. Fijn dat we er niet uit hoeven.
Groetnis Annie

Sylvia`s Quilts zei

Ja weer een mooi blok.
Het is wel precies sturen hè met de machinale feston steek?!
Ik vind het ook een uitvinding die prima aansluit bij het motto.
En wie zegt eigenlijk hoe het moet?
Als iedereen zou schilderen als b.v. Rembrandt dan werd het ook een beetje saai. Iets anders; Karel Appel? oh je moet er van houden.
Als wij dan maar van onze quilts houden en het fijn vinden om er aan te werken
met de hand of machine!
Groetjes Sylvia.

Yvonne zei

Mooi blok heb je er weer bij. Goed van je om het dan maar met de machine te doen, ben je toch lekker bezig en het is ook mooi!
Hopelijk inmiddels een lekker pak sneeuw net als hier in het westen. Het begint alweer te sneeuwen!

Floor zei

Leuk dat de kinderen je een Superjuffie vinden! Kan je trots op zijn toch?
Hier (Utrecht) is inderdaad een dik pak sneeuw gevallen en nu valt er nog wat bij.
Je gaat lekker snel met de blokken voor de Wedding sampler, goed dat je dat kunt op de naaimachine.
Je kerstboom staat natuurlijk al gezellig te stralen.
Groetjes,
Floor

quiltmarjanneke zei

Leuk, ik heb het machinaal appliceren ook ontdekt.

quilting Jeannet zei

Hee ik lees het nu pas Conny, maar dat komt omdat je motto momenteel ook op mij van toepassing is...frozen shoulder....je Di Ford vind ik prachtig worden.