woensdag 6 augustus 2014

SCHOTLAND

Terwijl op mijn blog de verhaaltjes voorgeprogrammeerd waren, en jullie hier dus toch wat te lezen hadden, was ik drie weken in Schotland op vakantie.

Adembenemend mooi Schotland!
Prachtige kusten, schitterende landschappen, veel historische plekken, vriendelijke mensen en prima weer!
Een Schotse vrouw zei letterlijk: "It's an extraordinary warm summer".

In de drie weken dat wij er waren varieerde de temperatuur van 14 tot pakweg 30 graden. 
Vrijwel altijd droog!
De zon speelde, in combinatie met het natuurschoon, de geweldige wolken en het licht, een prachtig spel.
En wij hebben er volop van genoten.

Ik heb een kleine compilatie van foto's gemaakt om iets van dat moois te laten zien.
 Na aankomst met de boot in Newcastle, begonnen wij  iets ten noorden van Edinburgh.
Hierboven het haventje van Crail.

Dunnottar Castle

Edinburgh

We gingen nog noordelijker:  Black Isle nabij Inverness


Wandelen

Mijn man was een dag niet fit en dat is dan ook het enige moment geweest dat ik heb zitten borduren aan mijn versie van de bekende randjes lap. Ik heb een Engels borduurboekje gekocht met randjes die ook in de lap gaan komen.

Westelijker verbleven wij nog in Fort William. 
Prachtig dal met het Glenfinnan monument en viaduct (o.a. beroemd van de Harry Potter films)


Wildlife excursie bij Malaig
Helaas geen dolfijnen gezien, wel zeehonden op een rotseilandje.

Arisaig Highlandgames. Heel leuk om te zien.
Pracht locatie.



Glencoe

Nabij Glencoe

Haventje in Eyemouth, even van de zon genieten.

Heerlijk uitgerust zitten we nog na te genieten van al het moois dat we gezien hebben.
We kunnen er weer tegenaan!

groetjes, Conny

12 opmerkingen:

Judith zei

Schotland is prachtig! Dank voor de mooie fotos

Johanna Faber zei

O snik wat mis ik Schotland, mijn man is een Schot en we hebben daar vele jaren gewoond, zou zo terug willen als ik dit zie.
Kan me voorstellen dat je het heerlijk gehad hebt daar
Groetjes uit Zweden

quilting Jeannet zei

Geweldig Conny, wat zal je daar genoten hebben, vast net een land voor jou, rust en ruimte en puurheid en alle vormen. Mooie foto,s.

martine zei

Prachtig. Geweldig mooi land. Al een aantal keren geweest, en het blijft genieten.
Groetjes

tiny zei

Prachtige foto's, wat zullen jullie genoten hebbeb, en nu nagenieten. Groeten Tiny

Yvonne zei

Wat is het dan toch mooi als het zonnetje schijnt....?mistig en nat is het een stuk minder aantrekkelijk maar dit ziet er prima uit!

BezigeBijMirjam zei

Wat een mooi land hé? Ik houd van dat ruige. Wij zijn een aantal jaren geleden ook daar geweest. Een rondreis via B & B's. Erg leuk. Wij zijn van plan om ooit nog eens terug te gaan wanneer de heide bloeit, want wat is er veel heide daar bij de Highlands. Groeten, Mirjam

conny's quilts zei

Hier en daar zag je al dat de heide ging bloeien, dat moet een schitterend gezicht zijn als de bergen allemaal paars worden!

Wietskes Quilts zei

Wat een prachtige foto's!!!!

Quibi zei

Geweldig!! Ja Schotland staat ook nog op mijn lijstje....
En Fort William speelt een grote rol in de serie boeken waar ik helemaal verslaafd aan ben (Outlander van Diana Gabaldon)

Floor zei

Al mijn heerlijke herinneringen aan onze laatste vakantie 19 jaar geleden komen weer terug!
Toen waren we op rondreis in Schotland, voor het eerst en het is er prachtig!!!!
Wat een natuur, zo mooi en onbedorven. Dus jouw foto's herken ik wel, hoewel het niet kan tippen aan het beeld wat je hebt als je daar bent.
Al die ruimte en weidsheid, je krijgt het niet op een foto, zelfs niet op film wat wij gedaan hadden.
Kan me dus goed voorstellen dat jullie er van genoten hebben, incl. het doedelzakspelen, want dat hoort er ook bij hè.

Anoniem zei

I all the time used to read piece of writing in news papers but now as I
am a user of net so from now I am using net for content, thanks to web.


my blogg post - reverse cell phone lookup; http://www.boliviafacts.net/if-you-want-be-winner-change-your-free-people-finder-philosophy-now,