donderdag 29 september 2016

Help, Blogger wat gebeurt er....? Bloglijst, een uitleg.

Al eerder zag ik aankondigingen  dat er iets zou veranderen op blogger maar er werd niet bepaald in begrijpelijke taal uitgelegd wat de consequenties voor op onze blogs zouden zijn.



Vandaag zou het gebeuren, 29 september.....
inderdaad....


Mijn diavoorstelling was verdwenen maar ook mijn lijst van blogs die ik volg.
Dus op onderzoek uit op de ontwerp pagina.


Even was ik bang dat ik al mijn blogs handmatig terug in de lijst moest zetten, maar dat viel gelukkig mee.


Tja, mijn juffenbloed ...ik heb ontdekt hoe je je bloglijst herstelt en geef even mijn uitleg hieronder.
Misschien kun je er wat mee.


Log in op je blog en ga naar:  indeling.

Klik op die pagina op: gadget toevoegen.

In het nieuwe venster kies je: lijst met blogs


Kies: blog toevoegen.

Dan zie je een item met een balkje om een url (link) in te vullen en daaronder
 een bolletje met: blogs die ik volg
klik op dat bolletje.

Als je eerder blogs volgde krijg je nu de optie om : selectie of alle aan te klikken. 
(ik koos alle)

Toevoegen en opslaan

Et voilá: 
Je bloglijst is terug van weggeweest!!




pfffff.

Ik ga gauw blogjes lezen....

Succes, groetjes, Conny




13 opmerkingen:

Floor zei

Gelukkig staan mijn blogs die ik volg er nog steeds op, maar mijn diavoorstelling was gisteren verdwenen.
Kreeg twee dagen geleden een waarschuwing te zien op mijn bloglijst dat het weg zou gaan omdat Picasa er mee ophield.
Ging daar snel naartoe om mijn foto's in een andere map op te slaan..... maar alles was al weg!
Krijg je een waarschuwing, maar dan is alles al verdwenen. Niet eens een mailtje of zo wat langer van te voren.
Jammer hoor, vond zo'n diavoorstelling juist zo leuk.
Maar gelukkig heb jij je bloglijst weer terug.
Groetjes,
Floor

Ineke zei

Dank je wel voor je uitleg, ga gelijk even kijken. Maar als ik alle ga selecteren gaat het nooit passen, want volgens mij volg ik zo verschrikkelijk veel blogs. ;-)

miekequilt zei

O no. Gaat dit bij alle blogs gebeuren? Dan moet ik opletten en jouw uitleg goed bewaren.

conny's quilts zei

Ik volg er ruim 200. Die pasten in een lijst maar ik heb het later toch maar in twee lijsten gezet. Zelfde actie nogmaals doen en daarna helft verwijderen. Nu staat de lijst van blogs a tm m rechts. En m tm z links

conny's quilts zei

Geen idee. Ik dacht eerst dat het alleen om de dia's ging. ... Je vindt en waarschuwing op de pagina als je een nieuw bericht wilt maken. ...

conny's quilts zei

Dat van picasa heb ik heel toevallig ontdekt tien Ik met wat mensen foto's wilde delen. Inderdaad heel raar dat je er niet bijtijds via een mailtje informatie over kreeg. Ontzettend jammer dat je je foto's nukwijt bent Floor

tiny zei

Bedankt voor je uitleg ga ook even kijken. Fijn weekend.

quilting Jeannet zei

Huh.....ik heb net een concept nieuwe bericht gemaakt, maar nog niets gelezen, en ook niets veranderd, jakkes.....ik wacht het maar even af, maar het lijkt al minder erg met jou uitleg Conny, heel handig.

Villa Zeezicht zei

Oh dear.. heb nog helemaal niets gezien dat veranderd is... Maar mocht dat nog komen, dan kom ik hier weer terug ;o)!! THNX!

conny's quilts zei

Misschien gebeurt deze verandering niet bij iedereen tegelijk. Raadselachtig vind ik het wel.

Elizabeth zei

Eerst schrok ik even en dacht ik 'nee hè...'
Maar ik zie gelukkig helemaal geen veranderingen op m'n blog.
Toch ben ik blij dat je erover hebt geschreven, want je weet maar nooit!

Fijn weekend en groetjes v. Elizabeth

Annemiek zei

ik had de aankondiging compleet gemist en was dus ook t een en ander kwijt. Jouw blogpost zag ik nèt even te laat want ik heb dus alles handmatig weer terug gezet....ach ja , t is ook n kans om alles ns op te schonen.
Ik bewaar jouw uitleg in ieder geval!

Trui zei

Dank voor je hulp en uitleg! Mijn blog-volg-lijst stond er gelukkig nog op!
Ik zal me eens verdiepen in de diashows en foto.s. Mocht ik wat ontdekken dan laat ik het weten :)
groetjes, Trui