vrijdag 9 september 2016

Love entwined, ik heb hem weer opgepakt!

Hé kijk eens daar staat mijn mandje.
Mijn Love entwined mandje.

De Love Entwined appliquatie quilt stond een jaar of twee, drie geleden op het blog van Esther (klik)


Een mooi verhaal. 
Esther heeft dit patroon uitgewerkt vanaf een kleine, nogal vage zwart wit foto die zij ooit ergens zag.

Ze maakte er een maandelijkse uitgave van op haar blog, toen nog gratis..
Ze heeft geprobeerd te achterhalen of de quilt nog bestaat en heeft hem uiteindelijk ook gevonden. Helaas kreeg ze van de eigenaars geen toestemming er naar te mogen komen kijken of een foto van te maken.


De Love Entwined werd enthousiast ontvangen door heel veel quilters, waaronder ik.
Op het blog van Esther werden de mooiste foto's van de vorderingen gepubliceerd.


Maar op gegeven moment was het gewoon een mega klus.
Last van de gewrichten als je er te lang aan werkt. maar wat een heerlijke quilt.
Doseren was het devies.


Hierbij gebruik ik het wateroplosbaar vlies (zie twee blogjes geleden), alleen achter de iets grotere stukjes knip ik stof en vlies aan de achterkant weg maar meestal blijft het lekker zitten.
Toen het middenstuk af was heb ik dat deel eerst in een warm water bad gelegd en het vlies loste keurig op en een soepele lap bleef over!


De stukjes zijn soms minuscuul en dan zou je (ik, in elk geval) dat echt niet meer met freezer paper en needle turning kunnen doen.


Ik heb jaren 30 stofjes gekozen (vooral Aunt Grace van Judie Rothermel) op een witte ondergrond.


Heerlijk vrolijk en uitbundig werd de quilt in wording.


Maar nadat de eerste twee randen klaar waren verstofte de LE in zijn mandje....
Tot afgelopen zaterdag.
Dat heeft meer dan een jaar geduurd, tot ik er dit weekend naar op zoek ging.
Na mijn uitleg over het vlies laatst, wilde ik eens zien hoe ver ik er nu mee was. Ik kon er op mijn computer haast geen foto's van vinden.


Dus nu mocht de Love Entwined even poseren op een struik, een hortensia en uiteindelijk op het gras in de tuin.


Ik ontdekte dat ik zelfs al begonnen was met de derde rand.



Voor de zigzagjes had ik een handige manier bedacht om ze op de naaimachine te maken ipv te appliqueren, dat scheelde veel tijd.
Bovendien lukte het me gewoon niet zo zo scherp en strak te appliqueren.


Woensdagmiddag heb ik weer wat stukjes aan de derde rand gezet.
Ik werd er helemaal blij van.


Al die vrolijke kleuren. 


Kijk, ik had er ook nog wat vlindertjes bij bedacht.


Wie weet ga ik toch de hele quilt wel maken. Dan moeten er na deze nog zeker twee (enorme) appliquatie randen gemaakt....(rondom)


Binnenkort heb ik misschien wel tijd genoeg.
Of ik er dan energie voor heb ik de vraag....

Op 16 september krijg ik een zogenaamd patello-femorale prothese in mijn linker knie.
Dat is een plaatje achter de knieschijf en op het bovenbeenbot.
Dus als jullie even niks van me horen ben ik druk bezig om te revalideren.
(en hopelijk ook te appliqueren, quilten, breien, borduren, lezen, netflix kijken.......)

groetjes, Conny

13 opmerkingen:

Quiltlia zei

Wat een schitterende quilt wordt dat, hier ligt hij in een mandje en komt er voorlopig niet uit. Mijn quiltvriendin Dorien heeft hem bijna af en die wordt ook zo mooi. Veel sterkte met je knie en met het revalideren straks.
Groetjes Lia.

miekequilt zei

Je quilt wordt mooi zeg met die vrolijke kleuren.
Sterkte met je knie!

Brigitta Seinen-Boermans zei

Oh je LE is/wordt prachtig. Veel te zonde om te laten liggen. Wat een uitvindst om de rand op de machine te maken. Heel veel plezier met het afmaken en alvast sterkte voor je operatie en succes met revalideren.
Groetjes, Brigitta

Oops-Lah zei

Wow, it's coming along nicely! I love the soft colours you are using. It's going to be an amazing quilt.

Yvonne zei

Het wordt echt een schitterende quilt! De eerste stap is volgens mij gezet door de top weer te voorschijn te halen. Wie weet als je straks gedwongen moet rusten krijg je weer zin en inspiratie!
Succes met de operatie!

Guusje, zei

Wat wordt ze prachtig. Ik wens je veel succes met de operatie en sterkte en hoop op een voordpoedig herstel.

Tilly zei

Miste de quilt al een poosje bij je, maar wat een schoonheid, ben blij dat je er weer aan gaat beginnen,heel veel plezier ermee. En sterkte met de knieoperatie en met revalideren. groetjes Tilly

Wilma Kuin zei

Super dat je hem weer hebt gepakt...
Veel succes met je operatie

Floor zei

Wat is het toch een prachtige quilt! Heel fijn dat jij er op een bepaald moment weer zin in kreeg om er mee verder te gaan.
Prachtige stofjes gebruik je en zo vrolijk.
Destijds waren er vele quilters mee bezig, maar voor zover ik me herinner heeft nog niemand hem afgemaakt.
Die twee laatste randen is me dan ook nog wel even een werkje zeg, maar ook kleiner is hij prachtig.

Ineke zei

Wat een plaatje en wat ben je al ver!!! Een mega-klus.
Sterkte met de operatie en een spoedig herstel.
Liefs, Ineke

Villa Zeezicht zei

Wat fijn dat deze schitterende quilt weer in de picture staat! Kan me ook wel voorstellen dat het een mega-klus is, die je alleen kan doen vanuit passie en niet omdat je hem af wilt hebben ;o) Succes en sterkte met alles rondom de knie-operatie en een fijn weekend gewenst!!

Sylvia zei

Ziet er vrolijk uit!
Sterkte met je operatie en het herstellen!
Groetjes Sylvia.

Yvonne zei

Heel veel sterkte met de operatie. Gelukkig heb je tijdens je herstelperiode een heleboel hobbies die je kunnen afleiden.
Groeten,
Yvonne