zaterdag 3 september 2016

September apppliquatie

Vandaag (pas) verwisselde ik het kalenderblaadje dat in 't kleinste kamertje hangt.
En hiermee borduur ik even voort op het appliqueren-onderwerp uit het vorige blogje.


Het is al weer een tijd geleden dat bij Ellie op haar blog elke maand deze patroontjes voor een sfeervol mini quiltje verschenen
Elke maand maakte ik er één dat jaar en appliqueerde vooral nog met een festonsteek en gebruikte soms vilt.



Maar ja, soms had ik geen vilt in de juiste kleur en ik begon steeds vaker met "oude" replicastof  te werken. Moeizaam probeerde ik de lapjes met kleine steekjes vast te zetten.. Van freezer paper en wateroplosbaar vlies had ik nog nooit gehoord.

De kalenderblaadjes zijn me dierbaar, elke maand weer.
Jaar in jaar uit.
Toen ze klaar waren heb ik er een mooie doos voor gemaakt,


Een aangeklede schoenendoos.


Fijn weekend!

8 opmerkingen:

Conny's-blog zei

Heel leuk zeg je quiltjes voor iedere maand zeg...............liefs.Conny

Karen zei

Such cute calendar quilts!

Ineke zei

Mooi is die van jou en wat leuk om de kalender-quiltjes zo op te bergen! Ik heb ze ook allemaal gemaakt!

Floor zei

Goed idee om elke maand zo'n klein bijpassend quiltje in het kleinste kamertje te hangen. Echt een mooi plekje.
Leuke bewaardoos ook.

Yvonne zei

Erg leuk zijn ze allemaal geworden!
Ik heb de geappliceerde versie als een grote quilt gemaakt en Ellen de geborduurde als grote quilt. Maar ik moet zeggen dat losse quiltjes ook een super idee is. Leuk om iedere maand een ander klein quiltje te hebben hangen ipv een grote het hele jaar.
Voor appliceren met de festonsteek gebruik ik altijd vliesofix. Dat werkt perfect, je strijkt alles vast en tijdens het festoneren kan er niets verschuiven.
De doos is ook mooi. Dozen beplakken lukt mij nooit netjes. De lijm zit altijd overal, het meest aan mijn handen ;o)
Fijne zondag.

ivoorwit.blogspot.com zei

Wat leuk gemaakt. En een super idee om zo'n mooie bewaardoos te maken. Je hebt er zo lang plezier van. Is het al lang geleden dat ze deze patroontjes online zette?
Fijne dag, groetjes, Thea

Yvonne zei

Enig om elke maand weer zo'n leuk nieuw mini-quiltje op te hangen! Dat moet elke keer weer een feest zijn de doos open te maken!

Nina Hobbysite zei

Erg leuk al die maandquiltjes. Iets om trots op te zijn en je kan ze ook met veel afwisseling gebruiken. Weer iets voor mijn veel te lange to-do-list.