dinsdag 25 oktober 2016

De speldenkussenruil gaat van start!

Tot twaalf uur vanmiddag konden liefhebbers zich opgeven om voor iemand anders een speldenkussentje te gaan maken.
22 liefhebbers zijn er, een mooi aantal.
Nu kwam de klus van het koppelen van namen, adressen en kleurvoorkeuren enz. 
Ik heb iedereen op volgorde van aanmelding een nummer gegeven en die nummers in een bakje gedaan.


Alle nummers op een rij gezet en daarna loten voor wie nr. 1 een speldenkussentje gaat maken enzoverder.
Toeval deelde iedereen dus in en dat werkte goed .


Daarna in de mail alle adressen enz koppelen, en toen was ik blij dat  er geen honderden deelnemers zijn.
Ben er wel even zoet mee geweest, maar nu heeft iedereen als het goed is een adres.
Je maakt voor persoon A een kussentje maar dat is niet degene van wie jij  ook wat terug krijgt, dat is een ander van de lijst.
Je kunt elkaar van te voren mailen, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Stuur de gever wel even een berichtje wanneer je je pakje hebt ontvangen.


Ter inspiratie zie je hier wat speldenkussentjes die ik in de loop der jaren heb gemaakt/gekocht/gekregen






Inmiddels schiet het doorquilten van Dear Jane gestaag op.
Net als het herstel van mijn knie, steeds weer een (klein)) stapje vooruit.


Zo'n stap vooruit was dat ik gisteren zelf naar de zolder ben "gelopen".
Ik wilde er wat haak- en breiwerk ophalen.
Deze sjaal, bijna af....toch jammer om zo te laten liggen


Eh, en een nieuwe sjaal,...., ik kwam dit eenvoudige patroon tegen op "blij dat ik brei" en ik heb deze echte wol , denk ik eind jaren '80 of begin '90 gekocht in het textiel museum in Tilburg. Daar ben ik al diverse breisels mee begonnen en haalde ze ook weer uit.
Die mooie wol lag daar maar op zolder
Misschien dat deze sjaal de eindstreep nu eens wel haalt?


En ook ben ik al een eind op weg met een Noorse trui voor mijn oudste zoon.
Die hoop ik voor de winter toch af te krijgen.


Fijne dag gewenst.
De zon schijnt hier de hele dag al uitbundig, tijd voor een blokje om op krukken.









8 opmerkingen:

ria zei

Jaaaaa heb de mail binnen :-)
Nu stofjes zoeken voor het maken van de speldenkussen.
Vind het echt een super idee van je Conny, heb lang getwijfeld :-), volgens mij was ik de laatste aanmelding hihi.

Groetjes Ria
ps, wat een mooie sjaal!!

Truus zei

Leuk om nu te kunnen beginnen met het speldenkussentje nu ik weet wat de kleur voorkeur van mijn ruil partner is.
Bedankt Conny voor al het werk dat je hier aan hebt gehad.
Fijn dat je weer een stapje verder bent met de revalidatie van de knie.
Gezellige avond
groetjes, Truus uit Drenthe

BezigeBijMirjam zei

Leuk initiatief was dit Conny! Inmiddels weet ik nu ook voor wie ik het eerste speldenkussentje mag maken. Succes allemaal en vooral ook veel plezier!
Fijn dat je op alle gebied vorderingen maakt. Groetjes!

miekequilt zei

Ook ik heb een naam gekregen. Leuk dat je ervoor gezorgd hebt dat we niet voor elkaar iets moeten maken. Beetje rare zin, maar je snapt me vast wel.
Fijn dat het beter gaat met je.

Ineke zei

Ja, ook ik heb je mailtje binnen gekregen, ga ook een speldenkussentje maken.
Ben benieuwd van wie ik er 1 krijg ;-) Ben telkens aan het verzinnen welk patroon en kleurtjes. Gelukkig heeft de persoon voor wie ik het ga maken haar kleurkeuze gegeven waarvan ik genoeg stofjes heb.
Dank je wel Conny, voor deze tijdrovende organisatie, helemaal leuk!
Groetjes, Ineke
P.S. Ria zegt dat ze misschien wel de laatste was, maar volgens mij ben ik dat hahahaha ;-)

conny's quilts zei

Ik verklap dat laatste niet Ineke....;)

Gonda Westra-Steursma zei

Ja, leuk idee van de speldenkussenruil. Wellicht dat ik een volgende keer meedoe.
Mooi dat het revalidatieproces langzaam vooruit gaat. Soms staat het even stil en soms mag je stapjes maken. Fijn dat het de goede kant op gaat.
Je hebt in ieder geval genoeg tijd voor al dat handwerkspul. Je moet én mag van alles. Het is in ieder geval ook goed weer voor blokjes om met de krukken. Dat helpt ook!
groeten...

tiny zei

Lees nu pas je blogje, maar ik heb je mail gekregen en ga aan de slag. Mooie kleuren voor je sjaal, en de noorse trui moet af hoor ziet er prachtig uit. Groeten Tiny