zaterdag 10 december 2016

FINALE SPELDENKUSSENRUIL!

In november zijn vele quilters bezig geweest een mooi speldenkussen te maken voor iemand anders.
                              Vandaag mogen we ze laten zien op de diverse blogs!

Van Annelies kreeg ik dit lieve muisje! Ik ben er heel blij mee. 
Het speldenkussentje arriveerde op 29 november, het was een koude dag en laat in de middag lag er nog rijp op de tuintafel. 
Dat leverde mij deze leuke foto op.


Er zat ook een mooie kaart bij. Dank je wel!


Ik laat nu nog veel meer speldenkussentjes zien van de ruil die ik organiseerde. 
Op de foto's zie je soms de ongevulde exemplaren. Zo werden de meesten verzonden, de ontvanger vulde ze zelf even op. De namen staan steeds boven de betreffende foto.

Het eerste speldenkussentje waarvan ik een foto binnenkreeg is van Baukje (van "stekje los" op                                                    facebook), gemaakt voor Angeline.


Deze hieronder is van Marian voor Truus




Van Truus voor Ineke

 


 



Yvonne voor Jeanette


Van Sari voor Tilly


 


Tilly voor Grace




Van mevr. Eikelboom voor Sari



Van Mieke voor Elza

 
                                                 
                     Van Mirjam voor Marian






Van Marcha voor Mirjam





Van Ineke voor Baukje


Elza voor Irene




Simone voor mevr. Eikelboom





Tiny voor Yvonne


Ria voor Mieke


Mieke voor Elza


Grace voor Simone


Angeline voor Alice


Jeannette (zonder blog) voor Annelies.


Van Alice voor Tini


Van Irene voor Ria




          Van Conny voor Marcha

Dit speldenkussentje heb ik zelf ontworpen, en werd daarvoor een beetje geïnspireerd door ontwerpen van Gail Pan. Ik had al een blauwe versie (zie hieronder) gemaakt voor mijn ruilpartner toen er op het laatst, toen alle adressen al waren uitgewisseld, nog een deelnemer bij kwam. Zodoende kreeg ik een andere partner met een andere kleurvoorkeur, dus voor Marcha maakte ik een roze-rode-oranje versie.


Toen wilde ik ook nog wel een wat grotere maken in vaal-blauwe, oude tinten.


Dit is dus mijn oogst na deze ruil.


Ik heb er van genoten dit te bedenken en organiseren. veel mensen wilden nog wel een keer ruilen....
Wie weet regel ik nog een keer zoiets!
Het was leuk.

Kijk voor meer speldenkussens ook op de blogs van:
Mieke   Alice   Yvonne   Annelies   Tilly   Ineke   Simone   Marcha   Ria  Elza  Marian


groetjes, Conny

24 opmerkingen:

Quilting Moesje zei

Wat een mooie en leuke speldenkussentjes !
De vogel versies zijn erg lief van jou :o))

miekequilt zei

Ik vond het enig om mee te doen. Maar ik mis de foto van het kussen dat Ria mij maakte in je overzicht.
Volgende keee doe ik weer mee hoor.

Floor zei

Leuk die verschillende speldenkussentjes! Daar kan je ook eindeloos mee variëren.
Vind jouw gekregen muisje en de vogeltjes die je gemaakt heb ook enig.
De geborduurde zijn ook al zo mooi, wat een werk hebben sommige mensen er van gemaakt.
Fijn dat het zo'n succes was.
Groetjes,
Floor

BezigeBijMirjam zei


Ha Conny,
Enig al die speldenkussens!
Nogmaals dank voor de organisatie en het is wat mij betreft voor herhaling vatbaar.
Op het blog van Marian zie je het speldenkussentje dat ik voor haar maakte opgevuld. Veel mooiere foto's!
http://schunsland.blogspot.nl/
Fijn weekend!

Yvonne zei

Wat een schitterende kussentjes zijn er gemaakt! Heel leuk om ze allemaal zo bij elkaar te zien! Ik denk dat je er zelf ook veel plezier aan hebt beleefd om dit te organiseren en het gaf je iets te doen tijdens je revalidatie!
Dank hier voor, ik doe normaal uit tijdgebrek niet mee aan dit soort 'ruilen' maar vond het erg leuk om een keer mee te doen!

quilting Jeannet zei

Er zitten hele mooie bij Conny, vooral die geborduurde ben ik weg van, maar dat komt natuurlijk omdat ik zoiets zelf niet kan.

Ineke zei

Oh Conny, wat was dit een leuke ruil. Ga nu mijn blog schrijven, want ik was toch helemaal vergeten om een foto te maken van de speldenkussen te maken, voordat het op de post ging.
Dank je wel voor deze superleuke ruil. Hopelijk doen we het nog een keer?
Liefs, Ineke

conny's quilts zei

Die staat er nu bij hoor. Ik kwam er gisteravond niet meer aan toe.

conny's quilts zei

Ik heb ze er al bij gezet. Nu zie je de rode kleur inderdaad veel beter.

Tilly zei

Wat was het weer leuk om te doen Conny,volgende keer ben ik weer van de partij.
Wat denk je van een hartenruil.

Fijn weekend en bedankt voorhet organiseren.

Groetjes Tilly

qm zei

Mooie kussentjes geworden .

FLR zei

O, wat leuk! Helemaal gemist...ha ik graag aan meegedaan. Misschien volgend jaar weer?
Prachtige kussentjes!
Fijn weekend
Francisca

Alice zei

Ha Conny, bedankt voor het organiseren van deze superleuke ruil, ik heb er veel plezier aan beleefd. Zo leuk wat voor verschillende varianten er gemaakt en ontvangen zijn.
Ik houd me aanbevolen voor een volgende keer.
Groetjes, Alice

Marguerite zei

Wat een super leuke kussentjes zijn er gemaakt.

Marian zei

Was erg leuk...voor mijn een eerste keer, ik ben dus totaal(nog) geen quiltster, want ik heb opgemerkt dat de meesten van jullie dit wel zijn:)
maar dat mag de pret niet drukken, de volgende keer doe ik ook weer graag mee...
Er zitten echt juweeltjes tussen...

Elizabeth zei

Wat leuk om ze allemaal langs te zien komen! Ik heb een pinterest bord met speldenkussens; verzamel ideetjes ... Het is zo'n leuk klein werkje om te doen.
Vind je het goed als ik je foto's pin?

Groetjes, ELizabeth

Bente-I like to QuiltBlog zei

So viele wunderschöne und unterschiedliche Nadelkissen und -Mäppchen...
wunderschöne Fotos auch, ganz tolles Posting liebe Conny!
Bente

Rosabears zei

Wat een leuke en mooie speldenkussens allemaal.
Groetjes Marja

Cisca Heiden van der zei

Wat een leuke speldenkussens en -ruil!
Groetjes, Cisca

Cisca Heiden van der zei

Èn mooie Winter Wandering blokken...
Gr.

tiny zei

Prachtige speldenkussens zijn er gemaakt. Sorry dat ik je geen foto gestuurd heb van Jeanette haar speldenkussen, totaal vergeten. Hij staat inmiddels wel op mijn blog. Bedankt voor het organiseren. Groeten Tiny

Quibi zei

Erg leuk!!

Régine zei

Leuke ruil! En zoveel verschillende speldenkussens en zo mooi allemaal!
Groetjes, Régine

Patricia zei

Wat enig !!!
Als ik er zelf een ging maken zou ik bijna niet weten te kiezen, zo leuk zien ze er allemaal uit !