dinsdag 6 december 2016

Het vierde blokje.....

Kijk, het laatste blokje van Winter Wandering (klik) van Jubama, ligt hier al weer klaar om geappliqueerd te worden.


En hier onder, een foto bij lamplicht, is hij klaar. 
Geen engeltjes (zie een paar blogjes terug) maar wel weer een heel sfeervol plaatje.
Ik had geen vogelknoop, dus in de boom zit een piepklein geappliqueerd vogeltje.


Nu kan ik verder met het snijden van de sashings en blokjes, ik heb al een idee om er ook hier een beetje een eigen draai aan te geven. Maar eerst eens bedenken hoe ik de vier blokken in het totaal plaatje ga zetten.....

Zo (1)


Zo (2)


Of zo (3)


Of toch zo (4)


Of nóg weer anders?

Handig om er "denk"-foto's van te maken (ook al is het bij slecht licht) en dan al doende te beslissen.

Fijne dag gewenst.
Groetjes, Conny

17 opmerkingen:

Floor zei

Ze zijn beeldig je blokjes. Heb de foto's bekeken en zoals ik het zelf zou doen, die foto staat er niet bij. Je ziet er zijn nog meer manieren :-)
Zelf zou ik het huisje en boompje met de sneeuw en het sneeuwpopje diagonaal van elkaar doen, en de andere twee dan ook.
Lijkt me een mooiere verdeling van het wit.
Probeer het eens en dan lekker doen wat jezelf het leuks vindt natuurlijk.
Op foto's krijg je altijd een goed beeld hoe het er uit komt te zien.
Succes!
Groetjes,
Floor

ria zei

Super mooi je blokken, ben erg benieuwd hoe je hem verder gaat maken :-)
Groetjes Ria

Rosabears zei

Hele mooie blokken zijn het geworden.
Ikzelf zou voor foto 1 gaan.
Fijne dag.
Groetjes Marja
🎄🎄🎄

miekequilt zei

Ze zijn enig. Ik ga voor ontwerp 1, hoeeel het idee van Floor ook leuk lijkt,maar dan krijg je dezelfde achtergrond bij elkaar ( dat had je vast zelf al gezien).Succes ermee!!

quilting Jeannet zei

Jeetje Conny, ik vind alle opties even leuk, goed van je dat je ze al af hebt, ze zijn schattig.

Patricia zei

Ja, ik denk dat ik ook voor Floors idee stem (mochten wij eigenlijk wel meestemmen ?). En dan zou ik het huisje linksboven doen en de sneeuwman rechtsonder ..... inderdaad, vanwege de verdeling van het wit over het gehele vlak.
En wat is he énig geworden !!

Cisca Heiden van der zei

Prachtig zijn ze, leuk om ze alle vier bij elkaar te zien. Ik zou, denk ik, ook vooe nummer 1 gaan, dat is ook de volgorde die de ontwerpsters hanteren. Succes!
Groetjes, Cisca

Ineke zei

Oh, wat zijn ze mooi!!! Alle 4 en wat heb je ze snel klaar!!!
Liefs, Ineke

Tilly zei

Wat zijn de blokken mooi geworden. En nu nog even puzzelen hoe aan elkaar te zetten. Groetjes Tilly

BezigeBijMirjam zei

Ze zijn mooi geworden Conny! Ik zou de blokken met meer appliqueerwerk kruislings doen. Dus li boven de sneeuwman, rechts boven de sokken, links onder de kerstboom met rendier en rechts onder het huis. Nu ik het nalees zoals Floor ook beschreef. Ha,ha! Succes! We zien wel wat het is geworden.

Gonda Westra-Steursma zei

Ze zien er leuk uit! Je bedenkt het zelf vast wel, het resultaat krijgen we nog wel te zien denk ik zo.
Groeten...

Régine zei

Wauw, wat zijn het mooie blokjes geworden! En alle combinaties zijn leuk, dat wordt ienemienemutte...of toch maar niet?
Ik ben ook benieuwd hoe je de blokjes en sashings gaat doen.
Groetjes, Régine.

Conny's-blog zei

Jij bent snel ermee hoor, al klaar je mooie blokken..........liefs.conny

Conny's-blog zei

Jij bent snel ermee hoor, al klaar je mooie blokken..........liefs.conny

Conny's-blog zei

Jij bent snel ermee hoor, al klaar je mooie blokken..........liefs.conny

Yvonne zei

Wat mooi gemaakt! Dat piepkleine vogeltje! Geweldig!
Ik vind alle combinaties mooi!

Pascale Piete zei

Bravo Conny !!