woensdag 28 december 2016

Start tweede speldenkussenruil

Vandaag sloot de inschrijving voor de tweede speldenkussenruil die ik organiseer.

Hieronder nog een overzichtsfoto van de eerste ruil in november.


Uiteindelijk doen er nu 18 dames mee, iets minder dan bij de eerste ruil. 
Wel een mooi overzichtelijk aantal.
Iedereen heeft, als het goed is, inmiddels een mailtje gekregen met daarin de gegevens van de ruilpartner.
Ik had alle deelnemers een nummer gegeven en heb eerlijk geloot om mensen aan elkaar te koppelen. Je maakt bijv. iets voor nr. 3 op de lijst en krijgt iets van nr. 17.
Het loten verliep goed, ik heb er wel op gelet dat mensen die eerder meededen een ander maatje kregen dan de eerste maal.

Ik hoop dat jullie ook fijne kerstdagen hadden. Het was hier een gezellige drukte.
We speelden o.a.  het cadeautjes spel, altijd weer goed voor een flink aantal lachsalvo's en een hoop flauwigheden.
Verder konden we heerlijk met veel familieleden bijpraten.


Voor het eten nam iedereen wat mee en zo hadden we een heerlijk gevarieerd kerstdiner (met 17 man...) en zo hoefde ik geen uren in de keuken door te brengen.
En dan is het weer over en voorbij, deze gezellige kerstdagen.


De trui voor mijn zoon schiet inmiddels lekker op. de tweede mouw is nu ook een heel eind klaar.


Ik heb de smaak van het breien weer zo te pakken dat ik wol voor een vest voor mezelf heb gekocht.
Ik heb vroeger heel wat truien en vesten gebreid, maar op gegeven moment kreeg het quilten de overhand....


In het nieuwe jaar ga ik voor dat breien (en quilten) waarschijnlijk wel weer veel tijd hebben. Ik weet nu dat ook mijn tweede knie geopereerd gaat worden, ergens eind februari. Ik ben daar heel blij mee, volgens de dokter is ook daar al het kraakbeen weg achter de knieschijf, dus het wordt een zelfde prothese als bij de eerste knie. Doorbijten wordt dat, nòg een keer die hele revalidatie, maar ik ben zo blij met het resultaat van de eerste knie.
Mijn voornemen is dus dat ik daar in 2017 helemaal voor ga.

Ik wens jullie vast een goede jaarwisseling en veel goeds voor 2017!
groetjes, Conny



12 opmerkingen:

Truus zei

Heb je mailtje binnen gekregen en nu bedenken wat ik ga maken.
Wanneer kan ik jou een foto sturen van het speldenkussentje?
Sterkte met de volgende operatie maar ik kan me voorstellen dat je nu ook van de pijn aan deze knie af wilt.
Ook voor jullie een goed uiteinde en een voorspoedig 2017.
Gezellige avond
groetjes, Truus uit Drenthe

tiny zei

Heb je mailtje gekregen en weet al wat ik ga maken. Gelukkig hoef je niet zo heel lang te wachten op de 2e knieoperatie, sterkte want het is niet niks. Alle goeds voor 2017. Groeten Tiny

Floor zei

Fijn dat de kerstdagen gezellig waren, dat was lekker genieten dus.
Prachtige trui ben je aan het breien, daar zal hij blij mee zijn.
Ik wens jullie ook een hele leuke en veilige jaarwisseling.
Groetjes,
Floor

Ineke zei

Altijd vervelend als je onder het mes moet, maar ja, alles beter dan zo'n knie wat pijn doet. Heb je mailtje gehad, twijfel tussen 2 verschillende kussentjes, maar ja, hopelijk komen er meer ruiltjes. Wanneer mag ik je een foto sturen?
Liefs, Ineke

conny's quilts zei

Foto's mogen jullie me sturen zodra je ze hebt. Ik zet alles op 11 februari op mijn blog. Veel plezier met het maken allemaal!

wilma oud zei

Het zijn hele kunstwerkjes, die speldenkussentjes. Prachtig. En wat wordt de trui mooi. Ik heb me ook voor het eerst aan Fair Isle breien gewaagd. ook bij mij ging het quilten voor. Nu eens proberen wat te breien. Succes en sterkte straks met de tweede operatie. Fijn dat dat nu allemaal mogelijk is. Verder wens ik jou en je geliefden nog heel veel goeds voor 2017. Groetjes Wilma

Annie Kingma.Bonnema zei

Prachtige spelden kussens.
Mooi breiwerk maak je.
Ja breien is ook echt leuk om te doen, en maakt geen rommel
Groetnis Annie

Régine zei

Knap dat je zulke mooie patronen kunt breien! Ik kom niet veel verder dan rechts/links en het patronon erop borduren, haha.
Veel sterkte met de aankomende operatie!
En alvast een heel gezellige jaarwisseling en alle goeds voor 2017!
Groetjes, Régine.

Cisca Heiden van der zei

Wat een gezellige kerstdagen had je. En wat een mooie trui voor je zoon. Die kleuren voor je vest zijn super mooi, heerlijk is breien, hè, ik heb ook zoveel truien gebreid, maar moest ermee ophouden doordat nota bene mijn linkerarm zo'n pijn deed. Maar als ik dan al die mooie bollen wol zie...
"Fijn" dat je een tweede knie prothese krijgt, dan kun je na de revalidatie weer normaal lopen.
Goede jaarwisseling en alle goeds voor 2017!

Saskia Smit zei

Helemaal leuk, nu moet ik kiezen tussen al die ideeën...

Simonne Valenberghs zei

Volgende keer mischien ook voor Belgie?

quilting Jeannet zei

Mooie kleuren dat Karisma van Drops, ik volg je op de voet, denk ook over iets met karisma.