maandag 9 januari 2017

De eerste bee van 2017 en de Floral Beauty (veel foto's....!)

Vanmorgen hadden we onze maandelijkse bee. 
Dit eerste in het nieuwe jaar.
Ik verheug me er van te voren erg op, het is altijd gezellig en inspirerend.. 
Dus, dan bedenk ik een paar dagen van te voren al wat ik mee wil gaan nemen.....

En dat doet iedereen, we zitten nauwelijks en de mooiste spullen komen al weer tevoorschijn uit even  mooie tassen.


Er wordt bepaald niet alleen gequilt.



Jane





Prachtig borduurwerk voor een bijna kleinkind...



Mooie stillevens liggen er op de tafel......even inzoomen....












Moe en vol ideeën kwam ik net weer thuis.

Zelf nam ik vandaag weer wat blokjes mee voor de Floral Beauty.
Even zien hoe het daar mee stond.
30 blokjes af.


Mmmm...daar moeten nog wat donkerder blokjes bij.
Misschien stop ik na  6 x 6 blokjes???


Het glibberweekend bood de perfecte weersomstandigheden om fijn wat blokjes voor te bereiden.



En zondag was een nieuw blokje klaar.
Heerlijk om weer te appliqueren.


Bij de bee kwam dit onderste blokje af.


Met de bee-groep hebben we het plan nu opgevat om samen aan Dear Jane te werken. 
Sommige mensen willen er aan nu beginnen ... en anderen zijn al een eind(je) op weg. Er werd hard gelobbyd om fervente haaksters over te halen een quiltnaald op te nemen. leuke uitdaging....
Zelf hoop ik op een stok achter de deur om haar nu eindelijk ook af te quilten.

Het was weer super onze bee...





Fijne dag verder, groetjes, Conny



13 opmerkingen:

Tilly zei

Wat een leuke projecten allemaal. Je gaat best wel snel met de bloemen,mooie kleuren gebruik je.

Régine zei

Mooie werken zeg! Veel haaksters, die zijn vast ook over te halen, toch? Ikzelf haak zo tussendoor ook. Gaat zo lekker bij alles door, net als doorquilten overigens. Dat doe ik het liefst 's avonds op de bank ;-).
Mooie blokjes heb je gemaakt!
Groetjes, Régine

Rosabears zei

Ook ik was een haakster toen ik voor het eerst naar het handwerkcafe ging bij mij in de buurt.
En ik zou niet gaan quilten, ik had al hobby's genoeg. Maar al die dames die aan het quilten waren hebben mij aangestoken.
Ik heb er een nieuwe, heerlijke, hobby bij.
Groetjes Marja

Conny's-blog zei

Prachtige werk stukken komen er voorbij zeg.
Er word bij jullie ook veel gehaakt hoor.
Lekker zo door gaan met zijn allen.............liefs.conny

Ineke zei

Het is ook zo ontzettend leuk om met een groepje samen te handwerken, ik kom ook altijd geïnspireerd en vol energie thuis na zo'n Bee. Je hebt er weer een aantal mooie blokjes erbij!
Fijne avond!

Yvonne zei

Uit ervaring kan ik zeggen dat het helpt om samen aan de Jane te werken en elkaar te helpen bij de lastige blokken die er tussen zitten!
Als je gaat voor een blokje per week is het goed te doen en komt ie toch een keer af! Overigens zijn ook alle andere dingen die jullie maken op de Bee prachtig! Ik kan me voorstellen dat je hoofd nu vol inspiratie zit!

Annelein zei

Prachtig je Floral Beauty...*Ü*....

Floor zei

Wat beeldig die oude plaatjes van een quiltbee. Er is in al die jaren niets veranderd. Nou ja onze kleding :-)
Wat een lekker creatief ploegje hebben jullie toch. Allemaal lekker bezig met leuke dingen en nu misschien wel allemaal aan de Jane.
Niet helemaal eerlijk eigenlijk dat sommige nog moeten beginnen, maar toch zal het iedereen wel inspireren en jij maakt hem natuurlijk ook af.
Groetjes,
Floor

BezigeBijMirjam zei

Het lijkt me een gezellige groep dames, jullie Bee. En wat een variëteit aan projecten. Mooi hoor jouw Floral Beauty. Ook ik ben met de Dear Jane bezig. Af en toe een blokje en af en toe een paar sashings. 10 jaren-project......

Annie Kingma.Bonnema zei

Gezellig zo samen handwerken, veel haaksters.
Ook ik haakte, breide, naaide en veel borduren.
Maar na een workshop quilten heb ik er een hobby bij.
Jou blokjes zijn allemaal weer even mooi.
Groetnis Annie

Frea zei

Wat jammer, dat ik er deze keer niet bij was, maar mijn bed lag ook erg lekker na mijn nachtdienst.
Leuk dat de DJ gestart wordt in de groep. Staat inderdaad op mijn verlanglijstje. Het boek ligt al in de kamer. Goed excuus om te beginnen.
Jou floral beauty blokjes gaan als een speer. Wordt erg mooi.
Staat trouwens ook op het verlanglijstje.

Ageeth Dorsman zei

Je zit bij een inspirerende bee, want er komt heel wat moois op de tafels! En wat goed, dat jullie gezamenlijk aan de DJ gaan werken; mooi plan voor 2017. Je Floral Beauty blokken zijn heel erg mooi, en vooral die nieuwste, donkere kleuren zullen eruit gaan springen tussen de lichtere kleuren, en dat vind ik heel fraai.
Groetjes van Ageeth.

Guusje, zei

Wat een mooie werken zie ik hier allemaal voorbij komen dat is zeker erg inspirerend en voor ons meegenieten.