woensdag 15 februari 2017

Finale tweede speldenkussenruil.

                                          Finale speldenkussenruil.


De ruil in november van het afgelopen jaar was zo leuk, dat ik er nòg één organiseerde. 
Eind december maakte ik lootjes om de verschillende deelnemers aan elkaar te koppelen.

Er ging nog wat mis toen ik vergat iemand in te delen, maar gelukkig waren er meerdere mensen die alsnog wel een andere ruilpartner wilden, zodat ook deze deelnemer mee kon doen.
Heel fijn is dat.
En zaterdag was het dan de Finale. Hier alvast een collage van de geruilde speldenkussentjes:




Veel (niet-) bloggers stuurden mij foto's en die kun je hier ook bekijken.


Zelf kreeg ik de naam van Francisca om een kussentje voor te gaan maken.
Haar voorkeur ging uit naar de kleuren blauw òf zwart -wit.
Nu weet ik dat ze een blog heeft dat een bijzondere naam heeft: "A spotted dog",
daarmee had ik al gauw een idee voor haar kussentje.

Het idee was natuurlijk om iets met die Dalmatiér te doen. Er zijn genoeg plaatjes te vinden op internet.
Maar ik vond geen borduurpatronen.


Uiteindelijk vond ik een schattig hondje in een van mijn borduurboeken.
En ik had nog wat leuke zwart - witte lapjes in mijn kast voor de achterzijde.


En toen borduren maar....Zie hier het resultaat. 
 

Nog een kaartje erbij en al gauw ging dit nog ongevulde kussentje, op weg naar zijn nieuwe thuis.
Helaas voor Francisca is haar Ubu, haar "spotted dog" kort  na ontvangst van dit kussentje overleden.
Ik hoop nu maar dat dit speldenkussentje een mooie herinnering voor haar kan zijn.


Hier zie jet het kussentje zoals Francisca het fotografeerde na het opvullen.




Van Mirjam kreeg ik zelf dit leuke kussentje.
Dank je wel Mirjam!


Helemaal mijn kleuren, heel leuk met dat hart erop.



En dan nu nog een heleboel speldenkussentjes van de andere deelnemers.
Veel kijkplezier gewenst.

Frea voor mw. Eikelboom


Ineke voor Tilly





                                                           Van Annet voor Ria E.


           


Tilly voor Marian



                                                   Ria E. voor Truus




                                                   Mevr. Eikelboom voor Ineke



Ineke voor Annet




Van Tiny voor Saskia




Van Hillie voor Annelies


Coba voor Frea



                                                              Truus voor Hillie



Ria E, maakte de ster voor Truus en Marian (van de eerste ruil) maakte óók  nog een muis voor Truus.



Van Francisca voor Tiny





Saskia voor Alice


Ik ben zo vrij een foto te lenen van Alice haar blog (link onderaan dit stukje) , je ziet nu ook hoe dit speldenkussentje dat Saskia maakte (link naar haar blog onderaan dit stukje)  er opengeklapt uitziet.


Van Marian haar blog (link onderaan dit stukje) leen ik deze prachtige foto met haar speldenkussentje voor Ria K. en het nu opgevulde kussentje dat ze van Tilly kreeg



Annelies voor Coba


Van Alice voor Mirjam




Lieve mensen het plezier spat er af, wat een ontzettende leuke ruil was dit weer!
Wat een creativiteit.

Nog meer speldenkussentjes kun je zien bij: Ria   Ineke   Tilly    Marian    Annelies     Tiny
Francisca   Alice    en  Saskia

Veel plezier bij het kijken.
Het was wat mij betreft een geslaagde ruil.
Ik hoop dat dat ook voor alle deelnemers geldt.

Fijn weekend allemaal, groetjes, Conny



13 opmerkingen:

Marian zei

Wauw..wat een mooie collectie speldenkussens weer.. juweeltjes zijn het..
Was weer erg leuk om te doen..

Tilly zei

Wat een verscheidenheid in kussens,was erg leuk om te doen
Conny bedankt voor het organiseren.
Fijn weekend Tilly

Truus zei

Leuk om al deze speldenkussentjes te zien die gemaakt zijn.
Het is zo leuk om dit te doen en de ander blij te maken met het kussentje dat je maakte voor je ruilpartner.
Dank voor je inzet voor deze ruil Conny.
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

Ineke zei

Conny, hartelijk dank voor je leuke speldenkussenruil die je hebt georganiseerd. Iedereen blij en je ziet de leukste kussentjes voorbij komen!
Als er weer een ruil komt, hou ik mij aanbevolen.
Fijn weekend

Yvonne zei

Wat leuk weer Conny! Wat een prachtige creatieve exemplarenzijn het weer!

tiny zei

Prachtige speldenkussens , het was weer een hele leuke ruil. Bedankt voor al je moeite en een volgende keer doen we gewoon weer mee. Fijn weekend Tiny

Floor zei

Wat een enige kussentjes zijn dat! Kan bijna niet kiezen... nou ja dat hoef ik ook niet :-)
Heel sneu dat het hondje is overleden, maar ze heeft een beeldig kussentje van je ontvangen.
Groetjes,
Floor

Dini Verkuil zei

Ik zie hele mooie speldenkussentjes langs komen. Prachtig. Groet,
dientje

Régine zei

Leuk om opnieuw weer zo veel mooie speldenkussentjes te zien!
Jouw spotted dog is vast een mooie herinnering.
Groetjes Régine

Annelies zei

Zo te zien een heel geslaagde ruil ! Wat maakte je een leuk kussentje voor Francisca !

quilting Jeannet zei

Blijft leuk een verzamelingetje speldenkussentjes ergens in een mooie bak, en wat veel variëteiten.

Annie Kingma.Bonnema zei

Prachtige kussentjes allemaal
Groetnis Annie

Marijke zei

Leuk alle kussentjes van de ruil samen te zien!
fijne dag,
groetjes van Marijke