dinsdag 21 februari 2017

Voorjaarskriebels

Vandaag is het net voorjaar.
Wat een heerlijk weer, eindelijk zon na vele grijze dagen.

Afgelopen weekend heb ik de stemmige winterquilts opgeruimd en heb wat fleurige "ouwetjes"  opgehangen.

Hieronder is mijn quilt "Verdraait" te zien.
De quilt is vierkant, de foto is iets teveel bijgesneden.


In 2008 deed ik mee aan een online wedstijd van het quiltersgilde. Opdracht was een eigen ontwerp met log cabin te maken. Ik heb een twisted log cabin uitgewerkt.
De mijne werd een prijswinnaar! (ik dacht zelfs eerste, maar weet dat niet meer zeker)
Deze hangt nu weer eens te sprankelen boven de bank, ik word er vrolijk van.


Hieronder mijn quilt: "portret" uit 2007
Die heb ik in de gang gehangen.
Ons gezin in 2007. 
De kinderen zijn inmiddels uitgevlogen.


Met een vriendin deed ik mee aan een quiltersgilde quiltweekend op Mennorode op de Veluwe.
Met portretfoto's als basis leerden we een leuke appliqueer techniek. Van de hoofden die n.a.v. deze workshop werden gemaakt vroegen de lesgeefsters elk van ons een half hoofd voor de gilde quilt te maken. Die is later als kaart uitgegeven.
In mijn quilt zie je onze drie kinderen helemaal en elk tweemaal half, en mijn man en ik elk twee maal half.


Verder is de Floral beauty gedubbeld met latten en zijn de eerste quiltsteekjes gezet.


De zon schijnt heerlijk naar binnen vandaag, ik ben er op de fiets op uit geweest naar het dorp en genoot van het lenteachtige weer. Heerlijk om weer te kunnen fietsen.
Zeker met de gedachte in het achterhoofd dat ik over een paar weken weer meer aan huis gebonden zal zijn na de tweede knie- operatie. Ben benieuwd wanneer ik daarvoor aan de beurt ben.


Verder geniet ik van een mooie bos tulpen die al prachtig open is gekomen.

Fijne week gewenst, Conny

10 opmerkingen:

tiny zei

Wat mooie quilts ook al zijn het dan "oudjes" zoals jij schrijft.
Veel succes met je Floral beauty . Het was hier ook Lenteachtig weer, je hoopt dan zo dat het langer duurt , maar daar mogen we nog even van dromen. Hopelijk ben je gauw aan de beurt voor je knieoperatie. Groeten.

Floor zei

De oude quilts zijn allebei heel mooi en lekker fleurig.
Daar zijn we wel aan toe hè, aan fleurig...
Denk dat ik mijn sneeuw- en winterquilts ook maar opberg.
Het wordt nu weer herfstig, hopelijk maar voor even.
Succes met quilten.
Groetjes,
Floor

Yvonne zei

Wat leuk dat je die 'oude' quilts laat zien. Dat doet ze recht en ik kan me voorstellen dat je er een prijs mee hebt gewonnen. Prachtig zijn ze, vooral die van jullie gezin vind ik heel bijzonder!

Dini Verkuil zei

Leuke fleurige quilts. Laat het voorjaar maar komen. gr. Dientje

Ineke zei

Wat zijn het prachtige quilts, je "oudjes".
Succes met het door-quilten van je Floral Beauty.
Liefs, Ineke

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooi zijn de quilts die je weer tevoorschijn haalt.
Kunst zo met de foto's geappliqueerd.
Succes met het quilten
Mag je volgende knie operatie goed verlopen,
zodat je in de zomer weer mobiel bent.
Groetnis Annie

quiltmarjanneke zei

Prachtig je "oude" werkjes! Heerlijk he, al een beetje dat voorjaarsgevoel!
Succes met quilten van je floral beauty, hij wordt vast weer mooi!

Jocelyn Thurston zei

I have noticed your smile! Such beautiful works...the Floral is so well stitched and you knit too. So much talent!

BezigeBijMirjam zei

Je gaat goed Conny met het quilten van de Floal Beauty. En leuk om jouw "oude" quilts te zien. Fijne dag!

Gonda Westra-Steursma zei

Ja, dat heb ik ook vaak. Als ik iets wegleg dat ik maakte en dan later terugvind, kan ik er enorm van genieten. Heerlijk. Ja, de meteorologische lente is vandaag begonnen. Overal komen al tulpen, narcissen enz. boven. Mooi om te zien. Je geniet er wel van en dat is altijd goed. Tot maandag.