dinsdag 9 mei 2017

't Normandisch kippenhok zo goed als af ......en (wees) blokken gevraagd!

Hier was ik ongeveer gebleven tijdens het vorige blogbericht....


Ik was bezig de randen op de naaimachine te maken.
Heerlijk om zo toch te kunnen handwerken...hihi, al is het dan machinaal.
Met mijn knie gaat het steeds beter, ik kan buiten al een behoorlijk eind met 1 stok lopen en in huis al steeds vaker zonder.


Aan drie zijden zitten er driehoekjes aan.


Aan de onderzijde komen vierkantjes.

Ik heb voor die onderrand 69 vierkantjes gesneden en, om het lekker scrappy te houden, gooi ik de stukjes dan altijd in een bakje en hussel ze lekker door elkaar. Dan verder niet nadenken maar voor de hand weg stukjes pakken en aan elkaar zetten. Alleen dubbelen mag ik terug in het bakje gooien. Zo krijg je gegarandeerd een leuke scrappy rand.


En hier is 'íe dan: 
mijn Normandische kippenhok quilt. 
Op wat applicaties na klaar!


Nog best een royale quilt is het, een kip is 20 cm hoog, dan heb je een idee (ik heb hem nog niet in zijn geheel opgemeten)

Nu dan het tweede deel van de kop:

(Wees)blokken gevraagd!

Nu ik weer op de naaimachine wat kan werken (en nog in de ziektewet zit, en dus tijd heb) wil ik weer aan de slag met goede doelen kinderquiltjes.

Eerste doel is nu om quiltjes te maken voor een groep kinderen uit Wit Rusland die hier binnenkort weer komt om bij te tanken. Zij ondervinden nog dagelijks de gevolgen van de kernramp van Tsjernobyl. (kijk hier maar eens voor meer informatie)  Een aantal mensen van onze bee maakt momenteel quiltjes voor deze kinderen, maar we hebben er nog lang niet genoeg, vandaar deze oproep om wat extra hulp!
Als we genoeg hebben voor deze groep kiezen we weer een andere groep kinderen die een opstekertje kan gebruiken.



Ik maak hiervoor meestal  een top van pakweg 120cm x 150cm en zet die vast op een fleece achterkant.
De fleece koop ik zelf en voor de rest put ik uit eigen kast en uit stoffen die ik gekregen heb.

Misschien zijn er bloglezers die een ongebruikt blok(ken) hebben liggen (een zogenaamd weesblok), die je aan mij voor dit doel wilt afstaan? 
Of misschien wil je speciaal hiervoor wel een blokje maken?
Graag in vrolijke kleuren en minstens 15 x 15 cm (plus naadtoeslag) alle maten, modellen en patronen zijn  welkom! 
Ik zal de resultaten uiteraard op mijn blog laten zien. 


Wil je me iets sturen dan kun je mij mailen en stuur ik je mijn adresgegevens.
connysquilts@live.nl


Alvast heel erg bedankt voor alle hulp.
Fijne week gewenst, Conny

11 opmerkingen:

Alice zei

Fijn om te lezen dat het steeds beter gaat met je knie en dat je weer voorzichtig je steeds verder en beter kunt verplaatsen. Mooie kippenquilt heb je gemaakt, de bloemetjes vind ik een leuke en vrolijke toevoeging en de rand wordt lekker "scrappy" . Ben helaas geen quiltster, dus kan je daarmee niet helpen.... :-(

Quilting Moesje zei

Lief je kippenquilt :o))
fijn dat het met de naaimachine gelukt is !
en ook lief dat je nu je thuis bent quiltjes gaat maken !
( heb losse blokjes verwerkt in bv de theemuts maar verder heb ik geen overige ...)

Yvonne zei

Wat is ie leuk geworden Conny! Dat is dan weer een voordeel van de ziektewet.....je krijgt weer eens iets af!
Weesblokken.....ik denk niet dat ik ze heb maar ik kan wel eens in een bak hier en daar duiken.....wie weet....... mooi doel waar jullie je voor in zetten.

Annelies zei

Wat ziet je kippenhok er leuk uit !

quilting Jeannet zei

Dat de kippen maar veel eieren mogen legen.....en weesblokken...ik heb een hoop weggegooid, zal nog eens kijken, maar vrolijke kleuren.....dat is hier ook een dingetje.

Annie Kingma.Bonnema zei

Heel leuk het kippen quiltje.
Leuk idee de blokjes, 15 x 15 met naad.
Een quiltje van 120 x 150.
Ik schrijf het even op.
Misschien kan ik na de BBL wel zo iets gaan maken.
Groetnis Annie

Dini Verkuil zei

Leuk quiltje met de Normandische kippen. Ik ga je verzoek onthouden. Ik laat het je weren als ik wat heb. Gr. Dientje

Wilma Kuin zei

Fantastische kippen!!
Wat een goed plannetje met de weesblokken,...
Geen idee of ik wat heb als ik hoor van de frisse vrolijke kleuren.

Truus zei

Je kippenhok is lekker fris geworden en wat heerlijk dat het de goede kant op gaat met je knie. Het is een heerlijk gevoel om weer wat meer te kunnen zonder hulpmiddelen.
Succes met je weesblokken.
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Elizabeth zei

Wat een prachtig geheel, later zal je er vast een herinnering aan hebben met deze periode van herstel van je knie!
Ik bewonder je geduld en doorzettingsvermogen, want het zal niet altijd meevallen...
Weesblokken ..., ik had er nog nooit van gehoord. Maar wat een mooi idee om zo dekentjes te maken voor deze kinderen.

Groetjes, Elizabeth

Klaske zei

Prachtige kippen Conny! Fijn dat het weer wat beter met je knie gaat! Ik zal eens op zoek en anders maak ik een blok voor je. Heb nog wel kinderstoffen te liggen in felle kleurtjes, kun je die ook gebruiken? Gr Klaske