woensdag 15 mei 2013

Mandjes en nog wat ditjes en datjes.

Jahooooeeee!!!!!!!!
 Ik kan eindelijk weer mandjes laten zien op woensdag.
Dat ligt helemaal stil bij mij, teveel andere dingen roepen om voorrang....
Kijk eens het zijn er 4.


Maarre.... ze zijn wel voor het blauwtjes project. Mijn megaquilt. Het is een blokje uit het SBS boek, elk mandje is  maar 7,5 cm. Maar ach het zijn wel mandjes, moet kunnen toch?


Dit blok (sorry, de foto is wat flets)  komt ook uit het SBS boek en was laatst ook bloggerblok. Ik maakte het met de hand, maar het is nog niet gestreken en de sashings zitten er ook nog niet aan. Ik was te druk met blokjes snijden van al mijn restjes.......


De dozen vullen zich langzaam maar zeker met 2" blokjes....Het is zo leuk om al die restjes door mijn handen te laten gaan. Bij heel veel lapjes (niet alleen quiltstof) ken ik een verhaal: dit was van een trappelzakje, een peuterbroekje,  - jurkje of - jasje...waar is de tijd gebleven? Misschien ben ik nu wel een beetje melancholiek omdat mijn jongste over twee weken uit gaat vliegen. Ze heeft een prachtige kamer gevonden in Groningen. Heel fijn voor haar. Dan wonen zij en haar twee broers alle drie in Groningen...Kleine kinderen worden groot, nou ja, dat is maar 20 km verderop.....

Sandra en Thea R, gaven bij het vorige berichtje aan wel snippers te willen hebben van mij. Als je dit leest mail me dan even op: connysquilts@live.nl om je adres door te geven.

Ineens bedacht ik me dat de Quiltmania er al lang had moeten zijn (ik ben lid) Ik heb Koster administratie gebeld. Ze zijn inderdaad al 10 dagen te laat. Hij hoopte dat ze er aan het eind van de week zullen zijn...nog even geduld dus.....(de man vertelde dat hij de hele dag al werd gebeld....)

Duimen jullie voor mooi weer vrijdag aanstaande? We gaan met groep 3 en 4 op schoolreisje naar het verkeerspark in Assen.


Fijne week verder!


17 opmerkingen:

Ineke zei

Leuke mandjes en de tweede foto was i.d.d. een blok van de bloggers-quilt. Trouwens, ik zag laatst bij iemand (Shirley?) een makkelijke methode om dat blok in elkaar te naaien.
Veel plezier met groep 3/4

Pauline zei

Mooie mandjes, prachtig Winding Ways blok, prachtige bakken met 4kantjes en wat fijn dat je snippers goede tehuizen zullen vinden!
Komt de Quiltmania later omdat ze een domme fout met het mystery patroon van Yoko Saito hebben gemaakt? Je bent in ieder geval niet van de lijst gevallen, dat is een hele opluchting.
Ik wens jullie een fantastisch schoolreisje met ijsjesweer. Het verkeerspark is enig!

marion zei

ik duim voor mooi weer...leuk assen dar heb ik gesturdeerd.Mooie herinneringen

Wilma Kuin zei

Leuke blokken,..

Floor zei

Hoop ook op goed weer vrijdag, want dan ga ik weer naar les op de fiets.
Maar natuurlijk is het voor het schoolreisje belangrijker.
Vier mandjes gemaakt, maar deze keer voor je blauwe quilt.... nou vooruit, dat kan wel voor een keertje :-)
Is het de bedoeling dat die 3 grote dozen vol komen met 2" blokjes? Dat wordt dan vast een hele grote quilt.
De Quiltmania.... ik kijk elke dag met smart naar de brievenbus... zucht...
Ze hebben de maat van het mystery blok verkeerd afgedrukt op het patronenblad (dat las ik op het blog van Den Haan en Wagenmakers), dus misschien maken ze een nieuwe, want anders past de boel straks niet.
Hij was dus al in Amsterdam 2 weken geleden, want ze hadden hem daar al.
Nou ja, wachten dan maar.
Groetjes,
Floor

baukje zei

Je dozen met vierkantjes raken al aardig gevuld! En ik zal duimen voor je hoor!

Rennie zei

Wat laat je een mooie blauwe mandjes en SBS blokje zien. Ik kan me voorstellen dat bij het snijden van je lapjes allerlei herinneringen naar bven komen. Wat leuk moet dat zijn dat al diemherinneringen ook fysiek een plekje krijgen. Veel plezier met de schoolreis.

Rina zei

Leuk, die blauwe mandjes.nwat zijn ze klein.
Ik zal vrijdag voor je duimen dat het mooi weer wordt en jullie een gezellige dag hebben. Duim jij dan morgen voor mij. Wij gaan dan met de groepem drie en vier naar Harderwijk.

Diana zei

Ik heb de quiltmania vanmiddag gekocht bij de tijdschriftenwinkel in Belgie. Al heb je de quiltmania zelf nog niet binnen je kunt op de site wel al het patroon van de sun bonnet sues downloaden (daar was iets mee mis gegaan).

Merel zei

Leuk verkeerspark Assen

ivoorwit.blogspot.com zei

Is quiltmania ook al iets voor beginners? Of is dat nog te ingewikkeld? ;-) Ik heb je een mail gestuurd. Voor vrijdag wens ik je stralend weer. Zo akelig een schoolreisje met regen. Fijne dag, groetjes, Thea R.

Annie Kingma zei

Quilt mania nummer 3 van dit jaar.? Ik heb er 2 keer een gekocht, mooi blad. Je mandjes zijn mooi, ook de blauwe blokken.
Groetnis Annie

ria vogelzang zei

Wat een leuke blokjes!
Veel plezier voor vrijdag en geniet ze!

Saskia Smit zei

Veel plezier in Assen. Groep acht is nu op kamp en volgende maand gaat de rest van de school naar Drievliet. Laatste loodjes betekent weinig quiltwerk nu.

Unknown zei

Wat een leuke quiltblokjes wens je heel veel plezier met groep 3/4

Groetjes Nellie

Yvonne zei

Mooie blokjes heb je weer gemaakt. Hoop dat je als je dit leest kan terugkijken op een geslaagde en droge dag maar wat zal je moe zijn!

Guusje, zei

Mooie blokken en wat een blokjes heb je al gesneden. Ik duim voor jullie.