maandag 20 januari 2014

Alles behalve quilten....

Druk met van alles was ik, o.a. met werken maar ook met handwerken...
Alleen weinig quiltwerk dit maal, want ik moest voor de LE wachten op het nieuwe patroon van Esther.
(Daar kan ik morgen mee beginnen, joepie!)

Blogger deed ook lastig, ik kon een paar dagen niet inloggen. Het is nu gelukt via  blogger.com. 
Maar of het op de gewone wijze nu weer in orde is, is afwachten. 
Ik kon wel op jullie blogs kijken en reageren. 
Ik kon op mijn eigen blog kijken maar niet inloggen om een stukje te plaatsen...heel raar ...mmmaar ik ben er weer...

Kijk eens wat ik heb opgezocht.
Mijn borduurdoos.
Best al oud.


In 1985-'86 volgde ik de akte K, een opleiding om handwerkles te geven op de basisschool. 
Ik maakte kennis met heel veel technieken op handwerkgebied, heb veel gemaakt in die jaren.

Naast het breien van een enkele sjaal bleef uiteindelijk vooral het quilten over. 
(dat doe ik al ruim 26 jaar, waar blijft de tijd!)

Maar nu heb ik dankzij het "randjes gebeuren" het borduren herontdekt.....
Randjes, maar wel met een eigen draai eraan.


Het bij Simone (Soetidee) gekochte band, is 20 cm breed en de kruisjes zonder meer ieniemienie.
Ik ontdekte dat ik zonder mijn nieuwe vriend niet meer kan borduren. 

Mag ik jullie voorstelling aan mijn nieuwe vriend. 
Loep heet hij. 
Stralend figuurtje!


                        Ik dacht vroeger altijd dat het wat flauwekul was, van die dames met zo'n lamp...
oefff
Nu ben ik er dolblij mee.
Dat licht..
Dat vergrotende effect!
Hij mag blijven wonen bij mij!
Ik ben gewoon behoorlijk kippig geworden
(want inderdaad 50 plus).
Zie het anders niet meer.


Het gaat wat merklappig worden, randjes van Simone en figuurtjes/ letters uit mijn oude (heel kleine) verzameling merklappatroontjes.
Hoe lang de lap wordt zie ik wel.
 Zolang het leuk is denk ik....


Tja, en dan hebben we nog meer randgebeuren. 
Haken.
Okééé. 
Ook daarvoor ben ik zoals zovelen voor gevallen. 
Ook zo leuk om er even tussendoor bij te pakken.

Ik ben met het Engelse patroon begonnen en blekige kleurtjes katoen (ben op randje 30 ofzo) en wil het tempo van Tertia volgen met vrolijke kleurtjes acryl.
Ik weet dat Tertia het niet zo leuk vindt als je al ver vooruit bent en dan al foto's laat zien, dus die houden jullie nog even tegoed.

Maar dit kan ik al laten zien.



                                                                 groetjes, Conny

          

22 opmerkingen:

Rennie zei

Oh wat leuk dat je het borduren weer oppakt. Je geeft er je eigen draai aan. Blijf je volgen dan kan ik zien hoe mooi het gaat worden.

Martine zei

Zo wordt het echt een eigen randjes lap. Leuk.
En zo'n loep gebruik ik ook. Ideaal voor dat fijne linnen.

Evelyne zei

Erg leuk je lap,vooral dat je er een eigen draai aan geeft.
Verder kan ik je zeggen dat ik ook zo'n geweldige vriend heb die ik ook niet mee wil missen.

Groetjes, Evelyne

Wilma Kuin zei

Leuk om zo je eigen lapje te maken,...

MulticoloredPieces zei

Hi, Conny. Your cross-stitch is beautiful. And I'm especially liking your lamp--I need one of those!
best, nadia

Berna zei

Oooo ook al in de ban van het (randjes) borduren. Zo zieq je maar dat elke tijd zijn "verslaving" heeft. Het quilten zal nooit verdwijnen maar dit is toch ook weer heel leuk om te doen he?
Als de problemen met blogger vaker voorkomen zou je windows livewriter eens kunnen proberen. Ik vind dat een fijner programma om in te schrijven. Koppel je blog eraan en het iseen fluitje van een cent. Succes!

Ulla's Quilt World zei

So lovely! :)
Hugs, Ulla

AnitaS zei

Ik heb ook zo'n vriendje hoor. Zonder hem lukt er niets meer. Je borduurlap wordt heel mooi. Leuk dat iedereen dan toch wat anders maakt. Veel plezier met haken.

Carin Wijnand zei

Broertje van je vriendje woont hier hoor (lol).
Ziet er erg leuk uit jouw uitvoering van het randje.
Van de week heeft google updates gedaan, ik had ook last van trage sites en lastig gebruik van blogger.
Nu is het weer beter. gr. Carin

Annie Kingma zei

Heerlijk zo'n vriendje, woont ook hier. Leuk al je projecten
De randjes borduren en haken doe ik ook
Zou wel door willen haken, maar les het Engels niet zo goed
Groetnis Annie

Yvonne zei

Het is dan wel niet met quilten maar je bent,lekker bezig! Je randjes worden prachtig in die kleuren!

Monica zei

Super leuk dat jij ook besmet bent met het RPW-virus. En volgens mij heeft dat vriendje van jou een héééél grote familie, hier zit een neefje van hem op mijn neus

baukje zei

Ik ben er o a niet aan begonnen omdat ik dat gepriegel niet meer kan zien. En zo'n loep, tja daar moet ik misschien ook maar eens aan beginnen .....

Floor zei

Hoor de laatste tijd wel meer klachten over het bloggen.
Soms gaat het beter met Google Crome, misschien eens proberen.
Doe ik ook als het andere weer eens niet werkt.
Je hebt dus een nieuwe vriend....
Zie dat wel vaker, maar ik snap het niet zo goed. Als je een goede leesbril hebt, die vergroot toch ook, dat zie je toch alle kleine mini steekjes goed? Of gaat het met de loeplamp nog beter dan beter?
Doe de groetjes dan maar aan Loep en hou hem te vriend.

ella zei

Ik kan het nog af met een leesbrilletje en leeslamp, maar zo´n loep lijkt me inderdaad super handig. Het is net een schat als je zo´n oude doos met spulletjes weer inkijkt, heerlijk gewoon.

Guusje, zei

O wat geweldig dat je ook een loep hebt er gaat een wereld voor je open tenminste dat had ik ook in het begin en ik was net als jij dat ik dacht daar kun je toch niets mee ik weet ook nog dat ik dat tegen mijn mam zei en zie nu ik heb hem zelf ook. De randjes worden mooi en leuk dat je er je eigen draai aan geeft en leuk dat je ook meedoet met de haakalong.

miekequilt zei

Ooit begon ik ook met akte K, maar door een verhuizing moest ik stoppen. Dat heb ik heel lang jammer gevonden, maar nu weet ik dat je jezelf (soms met hulp van anderen) ook heel wat kunt leren. Dus ook haken!! En wat is het een leuk patroon hè.

Hennie zei

Leuke dingen heb je onder handen, het hoeft ook niet altijd een quiltwerkje te zijn ! !
Er is zo veel mooi te doen met lapjes en draadjes.

Groetjes Hennie.

klazienshandwerk zei

Wat is dat weer leuk he, borduren !Ik ben daar ook weer veel mee bezig, zowel voor Regenboogkussens als een pakket met hortensia's (maar dat wordt een tigjaren plan hoor)

Hubertine zei

Wat een prachtige projecten allemaal!

Johanna Zweden zei

Leuk zo een eigen draai aan je randjes lap, die van jou is enig so
mooi je haakwerk
fijn weekeinden groetjes Joke

Pauline zei

Beide uitvoeringen Randjes worden prachtig!