zaterdag 24 januari 2015

Joepieeee!!! SNEEUW!!!

Herken je dit gevoel? 
Wakker worden op zaterdagmorgen. 
Niets hoeft, alles mag vandaag. 
De stilte horen alsof alles in watten is gehuld.
 Speciaal licht. 
Het gordijn openschuiven en zien dat het heeft gesneeuwd!!!


Ik word daar altijd heel blij van. 
Dus vlug ontbijten en met Sil op pad.
Kijken en je verwonderen.

Sneeuwmeeuwen.


Een ijsboom.


Sil, mijn oude Schnautzer van 12 1/2 die als een jonge hond door de sneeuw stapt. 
Rennen lukt niet zo goed meer, maar het lijkt of hij een grote grijns op z'n koppie heeft. 
Net als ik trouwens....;-)


Waar is het wak?


Kale bomen, altijd een feestje om foto's van te maken.


Zo'n 200 meter van huis zie ik dit. 
Ik woon aan de rand van het dorp.
Altijd heerlijk om zo weg te wandelen.


Ha, toch nog even een quilterig onderwerp. 
Mijn kalenderblaadje van januari met sneeuw op de foto!


Of zo, met deze tuinvogel?


Of toch op die mooie mand?


Nog een sneeuwvogel.


En dit koude stel heeft eindelijk sneeuw op de achtergrond.


Sneeuw voor een dag misschien, maar wat vind ik dat heerlijk!

Fijne dag allemaal.

23 opmerkingen:

baukje zei

Mooie foto's . Hier viel wat natte sneeuw op donderdag en nu ijzelt het. Brrrrrrrr ik blijf lekker binnen bij de kachel....

Truus zei

Mooi he!
Volgens de Drentse weerman lag er ruim 7cm in Diever.Zo te zien ligt er bij jou ook wel zoveel.
De zon komt er nu een beetje door in deze witte wereld-ook weer mooie plaatjes!
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

ria zei

Heerlijk he die sneeuw.
Mooie foto's conny en vooral die van de tolbertervaart wat wonen we toch mooi met zulke mooie plekjes dichtbij, zo jammer dat ik nu niet even buiten er van kan genieten :-(
Geniet van de sneeuw zolang het er nog ligt :-)
Ik wens een een heel fijn weekend toe.
Groetjes ria

quilting Jeannet zei

Heerlijk blogje Conny, ik zou het zelf geschreven kunnen hebben, alleen is het hier helaas zo groen als gras.......

Monica zei

Wat is dat genieten om naar deze mooie winterse plaatjes te kijken. Hier in de randstad ligt helemaal niets.

FLR zei

Geweldig! Helemaal met je eens! En wat leuk om de ouders en kinderen met hun sleetjes te zien....eindelijk eens niet voor de tv maar een lekker frisse neus halen. Dat hebben de gestippelde en ik vanmorgen ook gedaan en ondanks haar meer dan 13 jaar geniet ze als een pup!
Fijn weekend,
Francisca

Gingini zei

Heerlijk al die sneeuwfoto's en een perfect januari quiltje. :)
Hier ook fijn door de sneeuw gewandeld. Mijn hond ook niet meer zo enthousiast als vroeger, maar volgens mij liepen wij ook allebei met zo'n grijns. ;)

tiny zei

Ook hier was er een witte wereld en jou gevoel daar kan ik helemaal mee instemmen. Prachtige foto's heb je gemaakt. Fijn weekend Tiny

Marguerite zei

Wat een heerlijk stukje heb je geschreven en prachtige foto's laat je zien. Hier stelde de sneeuw niks voor. Natte prut. Blehhh...

Yvonne zei

Mooie, leuke, gezellige sfeerfoto's heb je gemaakt. Er kwam nog een bekend quiltje voorbij ;o)
Hier in Limburg is er ook flink sneeuw gevallen en ondanks dat het nu dooit,ligt er nog behoorlijk wat.
Moedig van jullie om erop uit te gaan. Ik blijf lekker binnen en geef me over aan de warmte van de kachel en heel veel thee :o)

Fijn weekend!

Lida zei

Oh hier wordt ik dus jaloers op, al was ik blij dat er hier vanmorgen niets lag toen ik de weg op moest! Groetjes
lida

Yvonne zei

Wat heerlijk die sneeuw! Ik ben er dol op, hoe meer hoe liever! Helaas hier in het westen een beetje glibberig van de regen vanochtend en verder niets...... Geniet ervan!

Anoniem zei

Wat een schitterende foto's heb je gemaakt. Hier was het ook wit, maar dat was helaas van korte duur.

Groetjes,
Renée

Anoniem zei

De hele dag van de sneeuw genoten samen met de hond heerlijk lucht opgesnoven net als alsof je op wintersport bent.

Gr Ella

Elizabeth zei

Oh, het is echt een winterfeestje bij jullie! Wat een plezier...
Jullie hebben een veel dikkere laag dan wij hadden in het westen. Mooie foto's en ik heb van genoten!

Floor zei

Mooi die sneeuwfoto's! En lekker wandelen met je oude hondje.
Honden zijn gek op sneeuw, het ruikt dan zo anders blijkbaar.
Mooi je quiltje van januari in de sneeuw, heel toepasselijk.

Rya, Rotterdam zei

In de Randstad lag wel degelijk "iets"; in Rotterdam een minuscuul laagje, maar het was sneeuw en het was wit; het lag er nog geen uur, want toen kwam de zon.
Mijn hond dartelde en sprong en rende ook door de sneeuw, toen.... een paar jaar geleden. Honden genieten er buitengewoon van.

Natalie zei

Wat een mooie sfeervolle foto's! Sil lijkt het inderdaad enorm naar zijn zin te hebben. O wat een mooi quiltje, zo leuk!

Saskia Smit zei

Wat woon je schitterend. Hier alleen wat motregen en kale straten. Niks geen sneeuw. Maar gelukkig ook geen ijzel.

Johanna Zweden zei

O onze winter is bij jullie aangekomen, ziet er nu net zo uit als hier!

Fijne zondag groetjes uit Zweden

klazienshandwerk zei

Heerlijk he, die sneeuw. En juist op zaterdag, lekker vrij... Prachtige foto's, kun je nog lekker genieten van de sneeuw als die al weer weg is...
Leuk quiltje van januari !

Pauline zei

Wat een traktatie, zo'n verrassing in de vorm van een witte wereld en dat je er ook nog van mag genieten.
Bedankt voor de mooie plaatjes!

Conny's-blog zei

Lekker genieten is dat he die sneeuw, hondjes worden er inderdaad blij van haha. Maar je hebt mooie sneeuw foto,s gemaakt...............liefs. Conny