zaterdag 1 augustus 2015

Kringloop geluk!

Laatst heb ik met mijn schoonzus in Brabant heerlijk gewinkeld in de kringloop aldaar.
Nu iedereen de hort op is én ik een auto thuis heb staan (ook behoorlijk uniek) verken ik wat kringloopwinkels in de omgeving.


Laatst al twee, voor ons nieuwe winkels, gedaan met mijn dochter. 
Vrijdag was er weer een ander aan de  beurt, die winkel had ik laatst op de terugweg van Lauwersoog naar huis gezien.


Dit was echt een winkel van sinkel, het was kortom een grote puinzooi.
Er waren wel kasten om spullen in de zetten maar die waren vooral leeg terwijl de spullen overal lagen en stonden. Toch vind ik zo'n winkeltje het leukst.
Er was ook een, nauwelijks verlichte, kelder met boeken (niet echt handig met dat licht dus)
Jullie zullen niet geloven wat ik daar kocht.
En voor welke prijs: 


Quiltstof van Timbleberries en Debbie Mumm (bovenste) en een ecru stof 
Dit hele pakket inclusief ritsen kostte mij.....
4 euro.
Geen flauwe stukjes hoor.
Dit kocht ik dus:
* 8 nieuwe ritsen.
* De ecru is geen katoen, 2 meter is het minstens van 1.50 breed.
* 1 meter blauwe Timbleberries
* 2 meter licht groene Timbleberries
*1 meter Debbie Mumm
Samen, alles op de foto, 4 euro....



Op de terugweg zat ik de hele tijd te grijnzen van plezier!
Dit soort vondsten maakt kringloopwinkelen op zijn tijd heel erg leuk.
Thuis de boel even wassen en strijken en hup de kast in.


Toen nog naar "Het Goed" in een ander dorp.
Hier een keurige en zeer sfeervol ingerichte winkel.
Die mooie paarse borden kiekte ik daar.

Geinig die geverfde hangende stoelen.


En eindelijk vond ik een WAAIER.
Ik kon ze alleen per 4 kopen (voor 1,50)
Wat ben ik daar blij mee om de opvliegers weg te wapperen. 


Omdat ze per 4 gingen kan ik ze op verschillende plaatsen in huis klaarleggen....haha.

Dit verhaal krijgt nog een vervolg!
groetjes, Conny

8 opmerkingen:

Yvonne zei

Wat een geweldige aankopen! Daar wordt je blij van! Heerlijk als je zoiets vindt bij de kringloop!

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat een leuke vondsten, je boft maar!
Groetjes, Cisca

Yvonne zei

Super aankopen heb je gedaan!Zoveel leuke en handige dingen scoren voor zo weinig geld, dat is inderdaad genieten :o)
Veel plezier ermee.
Groetjes,
Yvonne

Sylvia zei

Dat is nog eens shoppen!
Groetjes Sylvia

Marlies Mansveld zei

Leuk hè kringloopshoppen! Ik word daar ook altijd erg blij van, al heb ik nog nooit echte quiltstof gevonden. Dat is wel echt heel erg boffen!

Elizabeth zei

Dat was een feestje, Conny!
Ja, heerlijk zo'n winkel waar je zelf alles kunt ontdekken..., dat is pas echt schatgraven.
Maar je hebt reuze geboft hoor... ik vind dus nooit quiltstoffen bij een kringloop..
Geniet van je schatten!

grtjs, Elizabeth

Truus zei

Moet ook maar eens naar deze kringloopwinkel. Hier wordt heel wat meer gevraagd voor de spulletjes.
Kan me voorstellen dat je hier helemaal blij van wordt.
groetjes,Truus uit Drenthe

Floor zei

Het liefst zou ik gaan wonen in zo'n winkel!
Maar als ik thuis zo door ga schiet het lekker op :-)
Maar je hebt supergoedkoop ingeslagen, heerlijk is dat.
Veel geluk voor weinig geld.