dinsdag 5 januari 2016

Ijzel-vrij

Jullie hebben het vast al vernomen, het Noorden van Nederland ligt plat.
Ik ben onverwacht vrij want we kunnen de deur niet uit vanwege de ijzel. Geen school vanmorgen, en vanmiddag?

We hebben ineens een matglazen deur.
Een ijsbaan op straat.



(bijna) Iedereen blijft thuis.


Er kwam vanmorgen nog meer ijzel bij.






Zie je het ijs glimmen op de muur?



brrr.





We wachten dat nog even af, nu eerst van de nood een deugd maken en mijn Gronings blauw een stukje verder doorquilten....


19 opmerkingen:

Tilly zei

Dat ziet er heftig uit, maar lekker binnen blijven en quilten. Hopen dat het weer snel voorbij is. groetjes Tilly

miekequilt zei

Wat een ellende. Sneeuw is leuk, beetje vorst ook. Maar als je niet naar buiten kunt is dat toch maar niks.
Gelukkig heeft een quilt(s)ter altijd iets te doen.

monne-floor zei

En in de kempen is het 8gr en zonnig je krijgt al goesting om in de tuin te werken

Floor zei

Dat ziet er heftig uit zeg! Sneeuw is nog mooi, maar dit is echt eng, vooral voor het verkeer.
Gelukkig dat er geen school is en jij lekker kunt quilten.
Hopelijk heb je wel al boodschappen in huis, anders maar in de voorraadkast duiken.
Hoop dat het snel warm water gaat regenen.

baukje zei

Oh wat erg. Ik ben echt een bangerd , so wiewo met gladheid maar dit is wel extreem. Rustig binnen blijven...

Annie Kingma zei

Mooi weer om door te pitten
Hier ook glad, maar niet zo veel ijs als bij jullie.
Vandaag niet naar buiten als het niet hoeft
Groetnis Annie

Truus zei

Hier in zuidwest Drenthe ziet de straat er ook zo uit maar er is wel meer sneeuw -geen gras te zien en alles wit. Ondanks veel strooien rijden er geen bussen en vanmorgen geen krant.
Heb het patroon van DJ er bij gepakt en zoek nu het borduurgaren uit.
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Lida zei

Hoorde dat het nu code oranje is geworden tot vanavond, ik hoop dat er niet weer een laag opkomt! Maar geniet maar van je onverwachte vrijheid en ik hoop dat je geen problemen met het eten hebt!
Groetjes
Lida

Yvonne zei

Voor velen waarschijnlijk een verschrikking dit weer maar ik vind het geweldig! Kijk met jaloezie naar de foto's, hier in het westen lijkt het wel lente.
Geniet lekker van je vrije dag!

Hennie zei

Goed idee lekker binnen blijven en een paar steekjes zetten in je mooie blauwe quilt.

Groetjes Hennie.

Marguerite zei

Voelt als spijbelen.
Hier scholen van de meiden ook dicht. Doen gewoon alsof het nog vakantie is...

Frea zei

In de zorg geen extra vrije dag. Gewoon gewerkt.
Wel voorzichtig naar huis gereden. Maar morgen ben ik vrij en mag ik ook lekker bij de kachel quiltsteekjes zetten.
Groetjes Frea

Yvonne zei

Ik had gehoord dat het zulk slecht weer is in het noorden, maar had er geen beelden van gezien. Brrrrr. Jullie treffen het maar slecht (wat dit betreft). Hier in Limburg is het gelukkig ver boven nul en dat mag van mij zo blijven!
Onverwacht voordeel nu is dat je inderdaad lekker kunt quilten. Veel plezier!
Groeten,
Yvonne

Ageeth Dorsman zei

Bijna ongelooflijk, en ik zag het gisteren ook op de televisie, dat het bij jullie zo ontzettend veel anders is dan hier in het zuidwesten, waar ik niets winters waarneem. En natuurlijk heeft alles voor- en nadelen, want het is toch heel vervelend, dat velen hun werk niet kunnen bereiken, maar aan de andere kant... lekker quilten is niet verkeerd!
Groetjes van Ageeth

Johanna Zweden zei

wouw dat ziet er glad uit, wees voorzichtig

hier is het -20 en sneeuw

mooi je quilt
Groetjes uit Zweden en een fijne dag

Annelein zei

Ik zag gisteren allemaal mooie winterse foto's en filmpjes voorbij komen... zo leuk!!! Tot vanmorgen... een gezellig ochtendje op de bee ging aan mijn neus voorbij.... de deuren van de auto wilden niet open... vanwege ijzel... terwijl de stoep en straat toch echt niet glad waren...*Ü*...

Conny's-blog zei

Wat een verschil ineens he bij jullie. Je zit letterlijk ingevroren zeg. Maar even zo vrij en lekker quilten is vast geen straf toch.
Als je er verder geen problemen mee hebt rustig verder steekjes zetten jij................liefs.Conny

Marijke zei

Wat een ijzige foto's, ik zou geen stap naar buiten zetten brr wat eng...
Nee dan maar liever binnen met een handwerkje!
groetjes van Marijke

Unknown zei

Hallo Conny, ik heb er ook gebruik van gemaakt om lekker binnen te quilten.