zondag 14 augustus 2016

Een tas vol mogelijkheden......(veel foto's!!)

Ik ga op vakantie en ik neem mee....
"een tas vol mogelijkheden...."


Eens even zien.


Teken- en borduurspullen en enveloppen met spullen voor Floral Beautyblokjes


Op vakantie gaan zonder handwerk voelt ongemakkelijk, dus neem ik altijd het een en ander mee.
Al met al had ik het veel te druk (of was ik juist te lui) om veel te handwerken afgelopen reis.
Twee blokjes en een tekeningetje is de hele oogst.

Het weer was ook veel te mooi om met lapjes bezig te zijn!
Maar als ik wilde, of als het beestenweer was geweest, had ik nog van álles kunnen doen uit die "tas met mogelijkheden".



Met mijn hobby fotograferen heb ik me wel weer fijn uitgeleefd. Het begon eerst met een feest van een nieuwe 60 jarige in Brabant. in een idyllische bloementuin.




Daarna volgden we het spoor van de "fietsroute van Reitsma" naar Rome.
Mijn man en zwager hebben dat vorig jaar gefietst en mijn schoonzus en ik wilden wel een stuk van die route zien dit jaar. Deels samen, deels met zijn vieren hebben we drie heerlijke weken beleefd.
Als je zin hebt kun je hier een stukje meereizen.


Thorn, het witte stadje in Limburg


Roermond


Bingen aan de Rijn (Duitsland)


Quiltidee?


Een warm pleintje nabij Worms waar we iemand spraken die nu de Reitsmaroute fietste.


Uberlingen aan de Bodensee.



En toen de serieuze Alpenpassen, deze hebben ze niet gefietst hoor, maar was wel schitterend met de auto.


Vorige jaar fietsten onze mannen wel de Reschenpas met 13 haarspeldbochten. 
Met de auto al een flinkerd.
Respect voor al die fietsers die omhoog zwoegen.
Prachtig uitzicht op de Haidersee (Noord Italië/ Süd Tirol) nabij de Reschenpas


Reschensee.



Schoonzus en ik fietsten het rondje Reschensee elektrisch, terwijl de mannen dat natuurlijk op eigen kracht deden. Trots lieten ze zien waar ze vorig jaar waren.
En ook trots op die enorme prestatie genoten wij (de vrouwen van...) er nu nog eens van.


Mooie fietspaden om het meer.


We bezochten mooie dromerige dorpjes.



Bij de Kalternersee onder Bolzano belandden we in een fraai wijnbouwgebied.




Bolzano, een aanrader.



Passo di Mendolo (boven de Kalternersee0


We gaan nog dieper de Dolomieten in en laten de Reitsmaroute voor wat het is.
 Misschien komt dat later nog eens.
Hieronder een plaatje nabij Seiseralm


Bij Toblach




En dan weer zoetjesaan naar huis


Nog een picknick aan een mooie rivier


En dan ben je alweer een weekje thuis.
Heerlijk uitgerust zijn we en hebben genoten van veel moois.

Nu zal ik proberen jullie minder lang te laten wachten op een volgend blogje van mij...
groetjes, Conny


8 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een heerlijke vakantie. Mijn ouders gingen wel 14 keer naar Kaltern. Wij één keer. Ik zal je foto's aan mijn vader laten zien, vindt hij vast leuk.

Elizabeth zei

Ja hoor, gewoon een tas of wat vol met leuke spullen om te kunnen hobbyen is altijd goed om mee te nemen! Dat doe ik ook; dan valt er wat te kiezen en je voelt je compleet met je spulletjes bij je.
Maar als je mooi weer hebt of er veel op uit trekt, is het ook niks erg om ze in de tas te laten zitten!
En volgens mij hebben jullie genoten... En anders ik wel van je foto's!
Wij zijn dit jaar niet weg geweest, en dat is onze eigen keuze. Maar de bergen zien en het water... WOW.., dat blijft geweldig!
Wat een prachtige foto's, Conny. Het is daar ook zo mooi! Ik vond het heerlijk om even mee te genieten en ik hoop dat jullie nog lang kunnen na-genieten!

Groetjes v. Elizabeth

quilting Jeannet zei

Heerlijk om te lezen over je vakantie Conny, genieten, en wat worden je blokjes van de Floral Beauty quilt mooi, keurig die rondingen, steeds als ik hem bij jou zie......

Yvonne zei

Wat een prachtige reis maakten jullie Conny! Is het echt al weer een jaar geleden dat je schreef over de fietsreis van je man naar Rome? waar blijft de tijd?
Geweldige foto's van de Alpen, ik kan de berglucht bijna ruiken! Kan me voorstellen dat je weinig tijd hebt gehad om te handwerken!

Floor zei

Wat een prachtige foto's Conny! Het lijkt me inderdaad een heerlijke vakantie waar heel veel te zien was.
Geen wonder dat je niet aan blokjes maken toekwam, nou ja bijna niet dan, toch een paar leuke gemaakt.
Lekker nagenieten van de vakantie en de rust voordat de scholen weer gaan beginnen.

marga zei

Wat een geweldig mooie vakantie foto's.
Groeten
Marga

Yvonne zei

Het was het wachten waard. Wat een mooie foto's/reis. Hier kun je nog lang van nagenieten :o)
Groeten,
Yvonne

Truus zei

Dank voor al die prachtige vakantiefoto's.
Sommige plaatsen zijn bekend maar heerlijk om al die plaatsen te zien waar jullie hebben genoten.
Je kunt beter een tas vol bij je hebben en er weinig mee doen dan niets of te weinig bij je hebben .
Geniet van je laatste vakantieweek.
groetjes,Truus uit Drenthe