dinsdag 6 februari 2018

Lekker fris.

Al een tijd had ik deze bolletjes bonte katoen in huis.
Een beetje een miskoop, want goedkoop en erg stug.


Maar in de griepdagen van afgelopen week bedacht ik dat het garen geschikt zou zijn om er pannenlappen van de haken. Gisteren heb ik ze even geperst met flink wat stoom.


En dezen maakte ik gisteren ook af. Gewoon een granny en dan wat extra randen stokjes eromheen.
                                           Wij hoeven onze vingers niet meer te branden.


Gisteren kon ik weer een kleine wandeling maken. Voor 't eerst sinds ik griep kreeg.
Vanmorgen scheen de zon en trok ik er dik aangekleed op uit, het is nog -3 maar wat heerlijk met die zon erbij. Ik sta nog wat slapjes op de benen. De verkoudheid houdt nog hardnekkig stand maar ik wandel weer! Heerlijk.

Toen ik net terug kwam zag ik ijsbloemen op de ramen in de garage, wauw, dat zie je bijna nooit meer!


Het roept een herinnering op aan vroeger toen we de ijsbloemen op ons slaapkamerraam zagen als we in de winter de gordijnen open deden.
Diep weggedoken onder de wollen dekens kon je daar de mooiste figuren in zien.
Wat een luxe nu die verwarmde huizen.

Fijne dag gewenst, groetjes, Conny

8 opmerkingen:

Ineke zei

Wat een leuke pannenlappen! Leuke bestemming voor de bolletjes katoen!
En voor jou heerlijk om de goede kant op te gaan qua gezondheid!
Fijne week

Elizabeth zei

Ja, ook zulke bolletjes kun je niet laten liggen. En nu hebben ze opeens een bestemming als pannenlap gekregen!
Fijn dat je weer opknapt, want het is een hardnekkige griep die er heerst...
Beterschap gewenst!

Annelies zei

Doe rustig aan ! Ik was vandaag buiten en vond het erg koud !

Truus zei

Beterschap Conny en wat is het heerlijk buiten nu met een zonnetje er bij!
Mooie pannelappen -zijn de bolletjes toch nog goed terecht gekomen.
groetjes, Truus uit Drenthe

Yvonne zei

Zo komen die miskoop bolletjes toch nog van pas! Heel leuk die pannenlappen.
Mooi die ijsbloemen, ik vond het heerlijk vandaag, lekker fris koud en een zonnetje!

Dientje zei

Mooi dat je opknapt en weer dingen onderneemt.

Annie Kingma zei

Mooie pannenlappen geworden.
Altijd fijn wat garen in de vorraad te vinden.
Nu kon je ze mooi haken
Fijn dat je weer beter word van de griep
Groetnis Annie

Gonda Westra-Steursma zei

Hoop dat je snel weer helemaal up to date bent! Beterschap.
Ja die ijsbloemen waren vroeger prachtig om te zien. Met onze geïsoleerde huizen en verwarming zie je het niet vaak meer. Tot maandag.
groeten Gonda