maandag 19 november 2018

Dresdenplate.

Mijn schouders en handen gaan wat beter en mijn vastgelopen naaimachine doet het ook weer.
 Ik heb fijn wat handwerktijd gehad afgelopen weken. En wat geniet ik daar weer van.
Na de bee dag laatst, waarop ik een workshop dresdenplate gaf, ben ik  zelf ook met dit patroon aan de slag gegaan.
Na het tekenen van de stukjes naaide ik de bovenzijde op de naaimachine dicht.



Met de kettingnaai-techniek ging dat lekker vlot.





Daarna de bovenzijde omvouwen zodat het puntje meteen mooi afgewerkt is om later te appliqueren.



Na het strijken kan ik de stukjes aan elkaar zetten.
Mijn "bloem" krijgt 16 blaadjes.


Ik ga 6 bloemen maken.






Vandaag kon ik er weer verder aan werken.


Alle bloemen zijn nu in elkaar gezet.


Nu bedenken hoe ik verder ga.
Mmm, een rode cirkel in het midden lijkt me wel wat. Ook voor de achtergrond heb ik al een plan.
Daarna wordt het handwerk....
Wordt vervolgd!


Fijne week gewenst.

7 opmerkingen:

Floor zei

Als ik zo de foto's bekijk gaat het supersnel op deze manier.
Ze worden prachtig, dat rood er bij... zou er niet aan denken, maar het staat heel mooi!

BezigeBijMirjam zei

Leuk weer Conny. En goed uitgelegd, zoals het een juf betaamt.😉🤗

miekequilt zei

Wat een mooie bloemen heb je gemaakt. En fijn dat je lijf weer een beetje meewerkt.

Ineke zei

Prachtige cirkels met de Dresden-Plate. Leuk met rode accenten in het midden. Ik hou hiervan, goed uitgelegd en snel iets in elkaar maken.

Dientje zei

Mooie Plate bloemen maak je. Lekker fris. Ben benieuwd naar het resultaat. Gr. Dientje

Elizabeth zei

Zonder naaimachine kun je niet hè... zeker niet als je zo gemakkelijk prachtige creaties tevoorschijn kunt toveren vanonder de naald!
Ik heb ook wel eens een Dresden plate gemaakt, maar dan met de hand. Ik vind het een leuk motief.
Dat vastzitten van je schouders (en misschien ook wel een zere nek) is een veelvoorkomend euvel bij handwerksters. Ongemerkt zit je toch niet ontspannen.
Groetjes, Elizabeth

Annie Kingma zei

Mooie les weer voor ons. echt heel handig
Prachtige bloemen zo, hoe groot worden ze als je op het blok legt.=
Groetnis Annie