zondag 2 december 2018

Wat een schatten en gezelligheid.

Dinsdag was de dag van de gezelligheid. Ik kreeg bezoek van twee Friese Quiltsters van de bee waar ik een paar jaar lid van was.


Natuurlijk kwamen er wat handwerkjes mee, maar vooral hebben we fijn bijgepraat want we hadden elkaar een tijd niet gezien.


Na het gezellige bezoek was het weer tijd om drie dagen hard te werken op school.
Drukke tijden met Sinterklaas in  het land.


En gisteren, eindelijk, kon ik kijken welke schatten die twee Friese schatten hadden meegebracht.
Ze weten dat ik wel eens quilts/quiltjes voor een goed doel maak. En zij namen lappen daarvoor mee.
Van henzelf en nog een ander lid van hun bee .


Ademloos keek ik naar wat er allemaal tevoorschijn kwam.
Lappen. 
Heel veel lappen.
Hele mooie lappen.

Heel erg bedankt!

En toen begon het te jeuken en te kriebelen in mijn hoofd en in mijn handen.....
Gauw naar mijn quiltzolder en aan de slag.


Ik heb wat lappen uitgezocht waar ik zelf mee aan de slag ga. Ik heb een begin gemaakt met een stel troostdekentjes oftewel Little Quilts of Love.




De rest van de lappen heb ik in een rolkoffer gestopt ( anders zijn ze haast niet te tillen....) die gaan mee naar de volgende bee. Mogelijk gaan we daar dekens voor vluchtelingen mee maken.

Wat een schatten!
Daar kunnen we anderen weer blij mee maken.

Fijne dag gewenst,  Conny

8 opmerkingen:

BezigeBijMirjam zei

Dubbele schatten dus. De quiltsters uit Friesland èn de mooie lappen!👍🏼🤗

Annie Kingma zei

Zeker schatten die je kreeg.
Zo goed van jullie de droomdekentjes te maken.
Op de eerste foto zie ik het blok met de Dresden platen patroon.
vind het heel mooi blok
Goede nieuwe week, ook met de Sint en Piet op school.
Groetnis Annie

Floor zei

Heerlijk als iedereen zo lief is om heel veel mooie lappen voor je mee te nemen! Voorlopig kan je vooruit om vele mooie, lieve en warmte dekens te maken.

miekequilt zei

Wat lief van die vrouwen. En wat fijn dat je er meteen mee aan dr slag kon. Zo maken jullie weer veel mensen blij.
Sterkte nog met de Sint.

Elizabeth zei

Ja, dat voelt rijk aan! Zeker na zo'n geweldige dag met de dames, die allemaal dezelfde hobby hebben. Heerlijk om dan meteen de dag erna in je lapjes te kunnen duiken... wat heb je veel gekregen! En wat is er nu mooier om daar weer van uit te kunnen delen en andere mensen te helpen...

Gonda Westra-Steursma zei

Dat zijn inderdaag prachtige schatten waar je heel veel mee kunt maken! Wat een uitdaging dan hè? Heerlijk.
Ik ben erg benieuwd volgende week maandag naar al dat moois uit die rolkoffer en natuurlijk naar wat iedereen meeneemt.
De levensgrote pieten vind ik ook heel leuk.
fijne werkweek en tot volgende week.
groeten,
Gonda

Ineke zei

Geeweldig, wat een leuke surprise. Succes met het maken van alle soorten quilts en quiltjes.

Klaske zei

Graag gedaan Conny, Anneke en ik vonden het erg gezellig!!
Fijne kerstdagen en een gezond 2019!