zondag 3 februari 2019

Top en tasjes.

Vandaag zette ik de laatste Dresdenplates op de rand en daarmee is er weer een top klaar.
Hoe ik het met quilten ga doen daar zal ik nog over nadenken. Kleine stukjes met de hand appliqueren ging goed (schouderklachten) maar of doorquilten lukt?
Daarbij liggen er nog wel meer tops in de wachtrij.....help!!!
Maar nu eerst genieten van dit vrolijke resultaat.



Op school heb ik laatst in het kader van een talent middag handwerkles gegeven op school. 8 lieve meisjes maakten een viltappliquatie in twee lessen.
Gelukkig was er ook hulp van een oma. We hebben heel wat draadjes in de naald helpen doen, maar de meiden konden steeds meer zelf.
Ze vonden het erg leuk om te doen en waren trots op hun werk.
Gisteren zette ik de tasjes op de naaimachine in elkaar en kan ze dan volgende week meegeven.


9 opmerkingen:

Ineke zei

Wat is het quiltje mooi geworden, prachtige kleuren ook! En wat leuk, de tasjes voor de meisjes, wat zullen ze er blij mee zijn!

Dientje zei

Mooi geworden, de Dresdener platte. Hopelijk lukt het quilten. De tasjes zijn ook leuk. Zal een gezellige les zijn geweest. Groet, Dientje

Annie Kingma zei

Heel mooi het Dresden quilt, zo vrolijk
Leuk dat je leerlingen er plezier in hadden
Tasjes zien er mooi uit.
Groetnis Annie

BezigeBijMirjam zei

Het quiltje is leuk geworden. En zo ook het appliqueerprojektje op school.🤗

Yvonne zei

Leuk en vrolijk quiltje!
Wat goed dat je de leer linger kennis laat maken met handwerken. Zo jammer dat dit niet meer in het pakket zit tegenwoordig.
Wie weet heb je er een paar enthousiast gemaakt.

Floor zei

Zie dat jij ook van die spam berichten krijgt :-(
Mooi en vrolijk is de top van je quilt geworden.
Zo jammer dat het quilten (nog) niet lukt.
Je kunt het laten doen, maar dat is niet zo leuk en ook duur.
Hopelijk gaat het nog eens beter en lukt het wel met kleine stukjes.

conny's quilts en creaties zei

Ik gooi ze meteen weer weg Floor. Wel steeds van dezelfde afzender en steeds twee identieke berichten.....ach en met kleine stukjes en beetjes kan ik een beetje handwerken gelukkig.

Sylvia`s Quilts zei

Ja, jij had ook al dezelfde spam berichten, die ik ook had als reactie.
Ik heb het door vertaal google gedaan en het is Hebreeuws en het gaat o.a. over een waterlek detectie ed , dus reclame.
Is inderdaad steeds hetzelfde, ik verwijder ze ook gelijk!

Vandaag mooi weer voor je regenboog quilt!
Groetjes Sylvia.

Gonda Westra-Steursma zei

Nou je Dresdenplatetop is 'top' geworden! Vrolijke kleuren.
Ik denk dat de meiden supertrots zijn op hun mooie tasjes. Lekker met moderne kleuren en toch ook weer roze. Blijft altijd bij meiden passen. Grappig hoe een idee altijd zoveel verschillende uitvoeringen krijgt.
groeten en tot maandag!
Gonda