donderdag 15 augustus 2019

Vakantie = hoofd leeg maken, onthaasten en een hele berg foto's!

Net als nu al weer vier voorgaande jaren, gaan wij met schoonzus en zwager kamperen in de zomervakantie. Het samen optrekken bevalt erg goed.
Hieronder het resultaat van twee fröbeldagjes met haakwerk van mij. (dan fietsen de mannen even zonder ons)


Ik was er hard aan toe om mijn hoofd leeg te maken na een loodzwaar jaar. Ik had een combinatie groep van 28 leerlingen(basisschool) waarvan meer dan de helft van de kinderen ernstige gedrags- en of leerproblemen heeft. "Leve het passend onderwijs"......welbeschouwd was niet te doen, ik heb het ternauwernood volgehouden, (dankzij verwijzen van leerlingen en na (pas) een half jaar! kreeg ik er een assistent bij) maar hoezo is dit nog basisonderwijs??? De gewone kinderen sneeuwen hierbij volledig onder, iedereen staat in een overlevingsstand.
Maar genoeg daarover, ik was dus hard toe aan vakantie.
Op naar Duitsland.

Helaas strandden we al in Bielefeld met een kapotte startmotor.
Dankzij ontzettend vriendelijke en behulpzame mensen en een garage die een monteur extra liet blijven om ons te helpen, konden wij onze reis gelukkig voortzetten.
Echt top service.



Tijd om fijn te gaan wandelen in het Bayerische Wald. (Zuid Oost Duitsland)




Prachtige Zuid Duitse stadjes bezoeken.


En dit jaar hadden we alle vier onze fietsen mee.  Overal zijn geweldige fietspaden aangelegd. Vooral langs rivieren en over oude smalspoor tracés. Hier staat mijn fiets op een brug over de Regen (Donau-Regen Radweg)


Vaak half verhard, maar je komt op de mooiste plekken.


We verkasten naar het mooie Altmühltal. We wandelden en belandden spontaan bij een prachtige roofvogelshow.


Regensburg. Een bezoek meer dan waard.





Bij Kelheim stroomt de Altmühl samen met de Donau.
Net buiten Kelheim ligt dit fraaie klooster Weltenburg, in een smalle doorgang van de Donau, wij wandelden links boven de rotsen langs, terug naar het stadje.


Genieten van de kleine dingen tijdens de wandeling.


De toeristenboten op de Donau


En weer een verrassing tijdens de wandeling, een gezellig muzikaal intermezzo op een binnenplaats aan de wandelroute.


Ook in het Altmühltal konden we prachtig fietsen.










We gingen verder, nu naar de Elbe, vlakbij Meissen (porseleinstad) en Dresden.
Eerst op de fiets naar Meissen, prachtige oude stad.









Wandelen in de Sachsische Schweiz , bij de Tsjechische grens, en weer bij de Elbe.









Dresden, zwaar gebombardeerd in de WOII, en in oude, barokke stijl herbouwd.






Barok, dus heel veel tierelantijnen, nogal over de top eigenlijk.



Lekker bijkomen aan de campingbeek.


Naar de Zuid West Harz, op zoek naar sporen van de Duitse deling. Prachtig museum net onder Duderstadt. 



In Duderstadt.




En nog een laatste fietstocht naar een bron, een mooie verstilde plek.



En omdat dit toch een handwerkblog is besluit ik met een foto van een mooie merklap, die in een winkeltje hing.


Nu zit de vakantie er dus op en ben ik heerlijk uitgerust en bijna weer klaar om volgende week alles voor de nieuwe klas in orde te gaan maken.
Hartelijke groet, Conny






12 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat ontzettend jammer dat je zo’n zwaar jaar had. Onderwijs is een zo mooi, ik stond zelf jaren voor de klas, maar de eisen liggen tegenwoordig veel te hoog. Hopelijk heb je energie genoeg voor het nieuwe jaar. Ik wens je alvast sterkte.
Je vakantieverslag is leuk. Je bent nr. 3 al in mijn omgeving die naar Dresden was.

Geke Vermeulen zei

mooie omgeving en succes met de start van het schooljaar.

Floor zei

Je hebt een hoog haak tempo zeg! In twee dagen heb je een hoop vierkantjes klaar.
Je hebt een heerlijke vakantie gehad zo te zien, lekker gefietst en prachtige dorpjes en rivieren gezien.
Heerlijk uitgerust kan je straks weer beginnen.
Hopelijk gaat het wat beter dan het afgelopen schooljaar, want met zoveel stress werken is niet vol te houden.
Dus nu maar rustig voorbereiden.

Annie Kingma zei

Wat een mooie vakantie foto´s. Genoten en uitgerust, de vakantie bijna weer voorbij.
Leuke en mooie granny blokjes.
Groetnis Annie

Elizabeth zei

Och heden, wat een toestand om zo je werk te moeten doen. Onmogelijke situatie, waarbij je niemand recht kunt doen. Wat ben ik blij dat ik het onderwijs vaarwel heb gezegd! Nijpende situaties, te gek voor woorden... En altijd gaat het om geld in plaats van om het kind. Worden leerkrachten uitgebuit..
Ik hoop echt dat je het dit jaar niet weer overkomt!
Maar jullie hebben wel een heerlijke vakantie gehad en ook verdiend! Prachtig... ik heb heerlijk mee zitten genieten via je foto's... Het is zo goed om even afstand te nemen.
En je granny squares zijn mooi!

Ineke zei

Mooi verslag over jullie vakantie. Ik wens je een wat beter werk-jaar!

Coby Breitner zei

Wat een heerlijk blogje met prachtige foto's. Ik ben ook fan van zuid DE, alleen kom ik er vaker in de winter dan zomer. Maar als de jongste niet meer meegaat op vakantie gaan ik zeker ook in de zomer.

Yvonne zei

Een welverdiende vakantie Connie, Ik kan me heel goed voorstellen dat je er ontzettend aan toe was. Ik hoop voor je dat het dit schooljaar beter geregeld wordt, anders brand jij af en dan zijn de kinderen en jij gedupeerd. Ik bewonder wat je doet!
Prachtige plaatjes van jullie heerlijke reis.

Dientje zei

Wat een heerlijke vakantie. Mooie steden heb je bezocht. Een aantal ken ik ook. Hopelijk gaat het komende schooljaar beter dan het afgelopen jaar. Groet, Dientje

Annemiek zei

Fijn dat je zo een heerlijke vakantie gehad hebt en het afgelopen schooljaar achter kon laten. Prachtige streek waar je bent geweest. Veel succes met je schoolvoorbereidingen. Dapper dat je er weer positief in staat.

Gonda Westra-Steursma zei

De accu is weer opgeladen en je kunt er weer een jaartje, beter, tegenaan. Dat moet lukken na zo'n prachtige vakantie, getuige de foto's.

BezigeBijMirjam zei

Jullie hebben lekker kunnen wandelen en fietsen. Duitsland heeft ook zoveel te bieden. En nu ik dit schrijf (ik loop vreselijk achter met lezen van blogs) hebben wij al weer een kleindochter te logeren ivm de herfstvakantie. Heb je een leuke groep?🤗