zaterdag 9 november 2019

Floral Beauty is af. En een roerige week.

Mijn Floral Beauty quilt is af!
Ik noem hem "Bloemenpracht", want als Nederlandse quilter geef ik mijn quilts altijd Nederlandse namen.  
Afgelopen week kon ik de laatste steekjes zetten en nu hangt de quilt mooi boven de bank.
Veel blokken maakte ik op vakantie, tijdens mijn knie-revalidatie (twee knie protheses 2016 en 2017)
en op de bee. 
In vrijwel alle blokjes koos ik voor een achtergrond met "letterlapjes" die ik in de loop der jaren verzameld had. De bloemen en sterren zijn met de hand geappliqueerd.



Hier kun je die letters wel wat zien.




Heerlijk om weer eens een werkstuk af te hebben.


Het was ook een roerige week. Onze school ging woensdag dicht om te kunnen staken voor meer structurele oplossingen voor het onderwijs.

Een ouder maakte voor ons n.a.v. een stukje van "Lubach op zondag", stickers die we op kleding konden strijken.


Verder maakten we spandoeken, deelden flyers uit in ons dorp en in het centrum van Groningen en hopen nu natuurlijk dat de regering gaat handelen.

Donderdag stonden mijn collega's en ik weer gewoon voor de klas, voor de kinderen waarvoor we het allemaal altijd maar weer doen. 


In de avond hadden wij een lampionnententoonstelling in de oude dorpkerk (van rond 1200).  De kinderen in ons Groningse dorp lopen op 11 november Sint Maarten en maken daar prachtige lampionnen voor op school.  

Afbeeldingsresultaat voor kerk tolbert

Onze (openbare) basisschool is sleutelbewaarder van het eeuwen oude kerkje in het dorp. Alle kinderen bezoeken in elk geval in elk leerjaar een keer het kerkje en hebben er een les over de bouwstijl, of spelen er het sleutelbewaardersspel, maken een kijkdoos, helpen de klok op te winden of  planten bollen in het gras om het kerkje. 
De kerk is eigendom van de Stichting Oude Groninger Kerken. Deze Stichting beheert zo'n 80 oude kerken in Groningen en om de jeugd de waarde van dit erfgoed bij te brengen hebben ze dit sleutelbewaarders concept bedacht. Als school waren we meteen enthousiast en zijn nu al een jaar of 4 bij dit project betrokken.

Wie het Quiltfestival Groningen wel eens bezocht heeft ook enkele van deze oude Groninger kerkjes gezien.



De kerk donderdagavond.




Het was een erg geslaagde avond waarbij ouders, grootouders en dorpsbewoners de mooie lampionnen konden bewonderen.

En nu op naar weer een bijzondere week.
Donderdag word ik 60.
groetjes Conny



12 opmerkingen:

Frea zei

Wouw, je bloemenpracht is erg mooi geworden.

Conny's-blog zei

Zo die quilt de bloemenpracht is mooi geworden, leek die letter lapjes als onder grond.......liefs.Conny

miekequilt zei

Heerlijk om weer een quilt af te hebben.
Wat leuk dat jullie de lampionnen in de kerk tentoonstellen. Hier vieren we ook Sint Maarten, een leuke traditie.

Ineke zei

Je Bloemenpracht is heel erg mooi geworden. En wat is leerkracht toch een mooi beroep. Ik hoop voor iedereen dat de stakingen toch eens gaan helpen. Fijn weekend

Petra zei

Wat een bijzondere quilt, prachtig!

Tilly zei

Wat is je quilt mooi geworden.

Dientje zei

Wat mooi die achtergrondjes bij de bloemen. Quilt is prachtig geworden. Mooie kleuren. Prachtig gezicht, die lampionnen. En in zo’n kerkje geeft het een bijzonder effect. Groet, Dientje

Hennie zei

Je bloemen pracht is erg mooi geworden, altijd weer fijn als er een quilt af is.

Fijne zondag Hennie.

Yvonne zei

Zeker een roerig weekje met leuke en minder leuke dingen. Het is toch nooit leuk om te moeten staken omdat het water je aan de lippen staat en je niets anders meer kunt verzinnen om de boel draaiende te houden. Ik hoop dat er de komende jaren eindelijk geluisterd gaat worden en jullie wat meer worden ontlast en beloond.
Je bloemen pracht is ook met recht een pracht geworden. Daar kijk je vast elke dag met veel plezier naar!

Annie Kingma zei

Gezellig blog, en je Bloemenpracht is heel mooi geslaagd.
veel lampions hangen er.
Zullen er vanavond veel kinderen langs komen denk ik.))
Groetnis Annie

Floor zei

Je quilt is prachtig geworden Conny, daar kan je nu heerlijk van genieten.

Gonda Westra-Steursma zei

Je Floralbeauty IS een BEAUTY geworden! Zo mooi met de combinatie met letterstof. Schitterend.
En leuk om op 11 november in de kerk te kunnen. Met al die mooie lampionnen was het vast een feest om daar te zijn.
En nu maar lekker nagenieten van je verjaardag. Zo fijn om dit met allen die je lief zijn te kunnen vieren. Dat het maar een mooi nieuw levensjaar mag worden.
groeten en succes met alles!,
Gonda