donderdag 8 augustus 2013

De abdij van Abondance in de Haute Savoie en LE

Onder het meer van Genève ligt een gebied dat Haute Savoie heet. Het is net Frans en ligt op de grens met Zwitserland. Wij verbleven een week in het prachtige dal van het riviertje D'rance d'Abondance.
Het is een schitterend bergachtig gebied met "tweeduizenders" die boven lieflijke dalen uittorenen. Schitterende alpenweiden met een enorme bloemenrijkdom. Daar zal ik later ook nog een collage van maken.
Nu eerst de abdij van Abondance,  dat is een  klein dorpje in dat dal. Wat het voor mijn blog en denk ik ook voor jullie leuk maakt, is dat er in dat klooster een kleine tentoonstelling was over het, in vroeger tijden,  vervaardigen van kerkelijke mantels. Ik heb wat foto's gemaakt van de spullen die daarbij gebruikt werden.

Achter de huizen zie je het klooster.









De gang van het cloister of de omgang.


Beroemd zijn de muurschilderingen in die gang.






Als toetje dan nog een foto van mijn LE . Dank zij de regen gisteren heb ik de eerste rand rondom het kompas kunnen zetten. Vanwege mijn vakantie kon ik zondag dit deel pas downloaden, dus ik loop een beetje achter. 

Fijne dag verder!



15 opmerkingen:

Rennie zei

Wat een heerlijke ervaring tussen al dat oude handwerk te mogen zijn. Ik ken die omgeving. Zelf vind ik het adembenemend mooi. Nu maar lekker tijd maken voor wat steekjes.

Saskia Smit zei

Achter of niet. Je kompas is erg mooi.

baukje zei

Prachtige foto's en dat naaimachientje, wat een dotje!!! Was je niet in de verleiding om het mee te nemen?????

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Prachtige foto's laat je zien van een schitterende omgeving, maar je kompas is toch wel het allermooiste hoor. O, o die kleuren!!!!
groetjes
Wietske

Ineke zei

Wat een prachtige foto's van een schitterende omgeving. Je LE wordt heel erg mooi en het valt toch mee, zoveel achter loop je niet, ik heb alleen nog maar uitgeprint *Ü*
Groetjes, Ineke

Jane in Cumbria zei

O, wat mooi, ik zou er zo naar toe willen.......

Jane in Cumbria zei

Vergat ik nog te zeggen dat ik je LE heel mooi vind....

Phebe and Jane zei

Prachtig gebied. Vroeger ben ik er vaak op vakantie geweest,maar de laatste jaren eigenlijk niet meer.
Je LE wordt mooi. Prachtig, vind je niet, al die verschillende uitvoeringen van de LE. De jouwe is bepaald geen muurbloempje met die mooie kleuren.
Groetjes,
Marian

Pauline zei

Wat een enige vakantiekiekjes, daar doe je me zeker een plezier mee!
Je LE wordt prachtig, lekker doorprikken, dan kom je vanzelf bij, je hebt nog even voor de nieuwe lading aan informatie en patroondelen komt ;-)

Floor zei

Wat een mooie spulletjes allemaal op je foto's.
En dan dat kleine naaimachientje!
Echt een hebbedingetje.
Je L.E. wordt ook mooi in die zachte kleurtjes.
Nu kan je weer lekker verder gaan.
GRoetjes,
Floor

Guusje, zei

Je LE wordt prachtig en wat een mooie foto's laat je zien genieten.

tiny zei

Wat een prachtige foto's van al die oude spulletjes, en een prachtige abdij met die bogen. Je LE wordt prachtig, en zover ben je niet achter hoor, en het is toch ook geen wedstrijd, ik ga gewoon in mijn eigen tempo. Fijn weekend Tiny

Unknown zei

Mooie omgeving, prachtige foto's. Je LE wordt erg mooi!!

Gonny zei

Heerlijk zo een vakantie en de rust in het abdij met een voor ons mooie tentoonstelling:-)

Yvonne zei

Wat een prachtig klooster en zo te zie waren ze daar ooit flink in de weer met naald en draad. Leuk dat je ons even meenam op reis. Je kompas wordt prachtig, wat een werk!