dinsdag 19 juni 2018

Regendag, vrije dag = quiltdag

Gisteren bleef het maar regenen hier, dus was dat een mooie gelegenheid om een middagje verder te werken aan de "Leekstermeer"quilt.
(On Ringo Lake van Bonnie Hunter)

Zoals in het vorige bericht gezegd maakte ik de wyberts ook nog in spiegelbeeld en heb ik ze twee aan twee aan elkaar gezet. Dit worden sashings.


Zoals je ziet wordt het een heel scrappy quilt, alles uit eigen kast gewinkeld, en tóch gaat het een geheel worden.
Sprankelend roze, turquoise, bruin en vele tinten wit.

Heel systematisch heb ik gewerkt bij deze quilt. Eerst alles gesneden, van super kleine restjes tot flinkere lappen. Daarna steeds een onderdeel in elkaar zetten, die onderdelen weer samenvoegen tot een groter geheel.

Hier moet een driehoekje af gesneden, eerst één in de juiste maat van papier gemaakt en op de liniaal geplakt, kan niet misgaan zo.


Dit worden randblokken 



Kijk eens, hier ligt alles om de quilt van te maken, steeds meer onderdelen zijn in elkaar gezet.


Nu nog een heel stel blokken in elkaar naaien en dan kan ik alle onderdelen tot een geheel maken.
Het is zo leuk om de quilt te zien groeien!


En nog strijken natuurlijk....


Hier heb je vast een idee hoe het worden gaat.


Groetjes, Conny

10 opmerkingen:

miekequilt zei

Hij wordt prachtig. Leuk al die stukjes aan elkaar zetten en dan straks genieten van een prachtige quilt!

tiny zei

het wordt wel een heel fleurig geheel. Succes!!!

Floor zei

Grappig zoals je eerst allerlei onderdelen maakt om ze daarna aan elkaar te zetten. Zo heb je verschillende manieren van werken.
Snap nog niet helemaal hoe de quilt gaat worden, maar scrapquilts zijn altijd leuk.
Zie ook dat je stukjes stof aan elkaar naait als het net te klein is voor een driehoekje.
Dat doe ik ook zo, niks weggooien toch?

conny's quilts en creaties zei

Alleen de allerkleinste slippertjes gaan mee naar school om mee te plakken, als zelfs dat niet kan gooi ik ze weg ;)

Annelies zei

Ziet er goed uit !

Truus zei

Mooie kleuren zo bij elkaar.
Zo nu en dan een regendag is goed voor de tuin en om te handwerken.
Succes met het in elkaar naaien van de quilt.
Gezellige avond
groetjes, Truus uit Drenthe

Sylvia`s Quilts zei

Handig systeem zo en het wordt echt heel leuk.
Groetjes Sylvia.

Yvonne zei

Wat een leuke quilt gaat dat worden denk ik! gezellige kleurtjes..

Lida zei

Wat een gezellig quilt wordt dit, je kleurgebruik vind ik gaaf! Groetjes
Lida

Marijke zei

Leuk en verrassend om zo een patroon in elkaar te zetten!
groetjes van Marijke