donderdag 30 augustus 2018

Vakantietextiel en nog meer herinneringen.

Even terug verlangen naar die lange lome en warme dagen, zo kort geleden nog  maar....ik heb nu al heimwee, want ik ben al weer druk met schoolklussen. Volgende week beginnen de basisschoolkinderen weer maar wij, de leerkrachten, zijn er deze hele week al weer druk mee.

Onder het kopje vakantietextiel heb ik in mijn fotomap van de afgelopen zomer, foto's gezet die met textiel te maken hebben. Die wil ik hier graag even delen met jullie.

Eerst een collage van mijn eigen babyblocks.

Ook heb ik op verschillende plaatsen textiel gespot.
Een gehaakte kikkercape in Oppenheim (aan de Rijn in Duitsland)
Ingelijst borduurwerk in het café bij kasteel Hochkönig (Vogezen)
Haakwerk in een tuinhuisje in de  prachtige tuin van Berchigranges (Granges-sur-Vologne)


                       En we bezochten een uitverkoop bij een linnenfabriek in Gérardmer.
           Je kon de fabriekshal in kijken maar daar was op dat moment niemand aan het werk.
                         Ik kocht er een linnen lap voor de achtergrond van de babyblokken.


Voor het te maken vakantiefotoboek heb ik al leuke collages zitten maken. 
Wat een heerlijk creatief klusje is dat ook. (www.collage.nl)
Al jaren fotografeer ik graag deuren en fietsen.





De bergkoeien in de Vogezen hebben sproeten!
;)


Gekke koppen.


Mooie kerkramen.


 En uithangborden.


Ik denk even aan een oud lied van Gerard Cox:
't Is weer voorbij die mooie zomer
die zomer die begon zowat in mei
O, je dacht dat er geen einde aan zou komen
   en voor je t weet is heel die zomer alweer lang voorbij"

Fijne week gewenst.

17 opmerkingen:

tiny zei

Wat heb je mooie collage's gemaakt, een heerlijk terugblik op de vakantie. Nu weer aan de slag. Nu weer aan de slag , wat ook wel weer fijn is. Fijn weekend .

BezigeBijMirjam zei

Leuke collage's Conny! Maar het wordt weer zomer.... 🤗

Yvonne zei

Het wordt inderdaad weer wat warmer. Dan kunnen we weer lekker buiten zitten 's avonds.
Leuke textiel- en vakantiefoto's :o)

Je babyblokkenquilt ziet er vrolijk uit met al die kleurtjes!

Groetjes, Yvonne

Floor zei

Ooohhh, wat heb je dat mooi gedaan die collages, zal eens kijken of me dat ook gaat lukken, maar ik ben zo'n kluns wat computers betreft :-(
Jij hebt het prachtig gedaan zo heb je veel te zien op één foto.
Veel plezier volgende week met je "eerste schooldag".
Groetjes,
Floor

Ineke zei

Mooie collage's Conny, je baby-blocks zien er lekker vrolijk uit, heel mooi!
Sterkte en succes met je werk!

Floor zei

Heb er net één gemaakt op collage.nl, en die is gelukt!
Er is dus toch nog hoop voor me :-)

Annie Kingma zei

Heel leuk en mooi de foto collages.
Mooie herinneringen van de vakantie uitstapjes.
De baby bloks zijn super mooi.
Groetnis Annie

conny's quilts en creaties zei

Fijn dat het lukte Floor. Ik vond het makkelijk te leren op die site.

Conny's-blog zei

Mooi zeg je collage foto's..............liefs.conny

miekequilt zei

Wat enig, die collages. Een leuke herinnering aan je vakantie. En nu op naar het nieuwe schooljaar, ik wens je veel plezier, vrolijkheid, en lieve leerlingen.

Marguerite zei

Wat een prachtige collages.
Je zet bijna dezelfde dingen op de foto als wat ik doe.
Alleen aan fietsen heb ik nooit gedacht.
De collages ga ik ook een keer proberen...

Annelies zei

Wat een foto's. Gezellig hoor.
Succes weer volgende week.

Sylvia`s Quilts zei

Leuk die collages en vooral de op de foto`s voorkomende afbeeldingen, daar hou ik van.
Succes met het nieuwe schooljaar!
Groetjes Sylvia.

Dientje zei

Leuk die thema collages. Ik vind het ook altijd leuk om bepaalde objecte te fotograferen. Succes met het nieuwe schooljaar. Gr. Dientje

Yvonne zei

Dat liedje is zeker toepasselijk op deze zomer! Ik voel ook de heimwee op komen. De frisse ochtenden hebben ook wel iets zolang de zon schijnt maar het vooruitzicht van een lange winter..... bbrrrr.....
Wat een mooie collages heb je gemaakt! Mooie herinneringen!

Elizabeth zei

Dat liedje gaat vaak door m'n hoofd zo aan het einde van de zomer...
En wat een mooie herinneringen heb je, ook nog eens prachtig vastgelegd in je collages!
Groetjes, Elizabeth

En succes weer op school hè...

Gonda Westra-Steursma zei

Dag Conny, Wat zijn je vakantiefoto's met behulp van collage.nl superleuk geworden! Ik houd hier ook erg van. Mijn project was dit jaar foto's met water in de natuur met cultuur. Dan krijg je ook leuke foto's. Net zoals die van jou. En wat leuk dat je het borduren ook weer even opgepakt hebt. Ach, wat hebben we toch een leuke en mooie dingen ter ontspanning om te doen!
groeten,
Gonda