woensdag 19 september 2018

Vliegende start

Zelden begon een schooljaar zo hectisch voor mij.
Voor het eerst een combinatiegroep, veel nieuwe methodes en deels tabletonderwijs (en dat terwijl ik nog nooit zo'n ding in handen had) een heel pittige groep kinderen...pfff
 Alle energie zoog het weg, ik kwam dus ook niet aan een rustig handwerkuurtje toe.
Als ik heel moe ben lees ik graag, dus al wel een aantal boeken verslonden.


Een dagje op pad met een groep lieve vriendinnen met wie ik in 1986 de akte K cursus: "nuttige handwerken voor meisjes"....hihi daar hoef je nu niet meer mee aan te komen.
We komen nu  dus al voor het 32e jaar bij elkaar (2x per jaar) Zo leuk om elkaar al zo lang te kennen!


Onderweg een mooie uitstalling kallebassen en pompoenen. Dan moet je even stoppen.
We hadden een reuze gezellige dag. Mijn babyblokjes top werd weer een strookje langer.



Afgelopen maandag weer onze onvolprezen bee. We hebben het steeds zo gezellig dat we binnenkort een bee-dag gaan afspreken en elkaar workshops gaan geven, Daar heb ik nu al zin in!
Kijk nog even mee naar al het moois van maandag.










Nu nog even wat blogjes lezen, groetjes, Conny

11 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat leuk dat jij akte-k hebt gedaan. Ik ben er in 1978 aan begonnen, maar vanwege onze verhuizing ben ik gestopt. Maar het eerste lesboek heb ik nog steeds.
Jammer dat het zo druk was, gelukkig heb je genoeg hobby’s om je ook te kunnen ontspannen.

Dientje zei

Ik heb ooit overwogen om akte-K te doen. Wat heftig dat je begint met al die nieuwe dingen en een drukke klas hebt. Dat neemt de energie wel weg. Leuke Bee producten, en wat leuk dat jullie elkaar wat gaan leren. Succes. Groet,, Dientje

Elizabeth zei

Oh, ik voel meteen met je mee... wat een pittige geheel voor jou op school!
Laat je niet leegzuigen hoor, het is eerder gebeurd dat je denkt...
Zo te lezen werk je niet fulltime, en dat geeft een beetje lucht om bij te tanken en andere dingen te doen.
Super gezellig om met gelijkgestemden zo'n leuk uitstapje te maken!

Yvonne zei

Gezellige dingen heb je gedaan. Daar krijg je weer energie van na alle hectiek :o)
Leuk om te zien waaraan iedereen bezig is en om straks weer van elkaar te leren.
Groetjes,
Yvonne

Marguerite zei

Even weer in een ritme komen na de vakantie. Al is er bij jou natuurlijk veel veranderd. Lastig hoor een drukke klas. Wat mooi al die pompoenen. Hopelijk heb je snel weer tijd en energie om steekjes te zetten.

BezigeBijMirjam zei

Dat is even een pittig begin van het schooljaar voor je Conny! Maar gaandeweg zal het wel wennen. Ook ik begon ooit na de PA aan de akte K, maar door vertrek naar het buitenland niet afgemaakt. Leuk zo'n jaarlijkse reüniedag. Wat een variatie en mooie projecten bij jullie Bee. Fijne week!🤗

Ineke zei

Een baan in het onderwijs lijkt mij zo moeilijk, begrijpelijk dat je het zo zwaar had en liever ontspannen gaat lezen. Je baby-blocks geweldig zijn ze! En leuk om elkaar zo te inspireren met workshops!
Succes en een fijne week verder!

Annie Kingma zei

Ben even achter met blogs lezen.
Pittig begin na de vakantie, maar lekker ontspannend lezen.
Gaat straks zeker weer vlotter in de klas.
Gezellig zo elkaar te ontmoeten met je vorige mede cursisten.
Mooi de baby blokjes.
Groetnis Annie

Yvonne zei

Dat klinkt zeker als een heftig begin! Niet eerst even een cursus voor de leerkracht voor je met een tablet moet gaan werken?
Had wel op zijn plaats geweest denk ik. Hopelijk vind je snel je fraaie en beetje.
Mooie dingen worden er weer gemaakt op de Bee, zo’n workshopdag klinkt ook leuk.
En die lange vriendschappen zijn goud waard, die moet je koesteren! Joop dat je snel weer tijd en zin krijgt om wat steekjes te maken.

tiny zei

Een pittig begin met je nieuwe klas.Hopelijk wen je snel aan een tablet en gaat alles weer in een gewoon ritme.
Gezellig met elkaar een dagje uit en jullie bee maakt mooie dingen, en dan nu elkaar een workshop geven dat wordt helemaal top.
Succes met je babyblocks.

quilting Jeannet zei

Uit ervaring van veel onderwijs vriendinnen weet ik dat school erg pittig kan zijn, vanmorgen nog met vriendin uit de peuterspeelzaal, de tijden lijken we te veranderen, er komt veel op het bord van de LK neer, te veel als je het mij vraagt. Reden waarom zoonlief alleen op niveau van de bovenbouw les wil gaan geven......Sterkte er mee Conny, en de herfstvakantie komt er aan....:)