maandag 22 oktober 2018

Een heleboel "herfstigheden" en de bee.

Wat een heerlijk nazomerweer hadden we onlangs (en ook vandaag)
Tijd voor een fijn fietstochtje door ons mooie Westerkwartier.
(omgeving Leek , Marum, Grootegast, Zuidhorn in het westelijk deel van de provincie Groningen)



Veel mensen bieden de oogst uit hun tuin en boomgaard aan in eenvoudige kraampjes aan de weg.
Dat vind ik altijd erg leuk, je komt soms de heerlijkste dingen tegen. 
Fruit, groenten, jam, honing, kalebassen en pompoenen.
Vaak voor weinig geld.
De heerlijke stoofperen van laatst waren vast op, die vond ik niet meer, maar wel twee gratis baby-vlinderstruikjes en grote goudreinetten.
Dat is weer leuk meegenomen!


Lekker een zak vol van deze fraaie appels meegenomen om appelmoes van te maken.
(Toch handig die fietstassen op mijn nieuwe e-bike)


Ook deden we deze trieste vondst, het ree was vast aangereden en nog net de sloot over gekomen.


De goudreinetten mochten nog even pronken voor ik tijd had er appelmoes van te maken.


Ook in de tuin is het nu echt herfst geworden.


Nog een laatste komkommeroogst van zo'n "moestuintje" van de bekende grootgrutter.


Deze tomaatjes zullen vast niet verder rijpen nu de zomer echt voorbij is.


Op zaterdag 6 oktober bereikte ik weer een "wandel-met-nieuwe-knieën-mijlpaal": ik heb 10 km gewandeld tijdens de Westerkwartier marathon!
Ik ben dan ook heel trots op mijn medaille.


Appelmoestijd.



En vorige maandag hadden we weer onze gezellige bee. Er was weer veel te zien.




Ondertussen zijn we plannen aan het maken voor onze bee-dag op 5 november en gaan we een tentoonstelling organiseren in het najaar van 2019.









Er is altijd zoveel te zien, zo veel inspiratie om op te doen.


En nu is het dan herfstvakantie, een heerlijke week vrij. 
Ik heb laatst, behalve het mooie naaikistje (zie vorige bericht), van mijn moeder ook een paar dozen met borduurlinnen en garen meegekregen. Ze was echt flink aan het opruimen.
Vandaag maar eens uitgezocht wat ik zelf wil houden en waar ik school of een ander mee blij ga maken.
Ik kan niet alles zelf verwerken, laten we maar wel reëel blijven....
Ideeën genoeg, maar 't fysiek en de tijd moeten ook meewerken....




Uitzoeken was ook al heel leuk hoor, die onderste doos mag zeker blijven!


Geniet van de herfst allemaal, groetjes, Conny





9 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een mooie serie foto’s. Het wordt nu toch echt wel herfst hè.

Floor zei

Gratis appeltjes voor heerlijke appelmoes!
Wat een schattig tasje zie ik daar, en mooie quilts in wording.

Ineke zei

Het doet allemaal lekker herfstig aan!

BezigeBijMirjam zei

Geen woorden, maar beelden. Ze zeggen genoeg.🤗

Annelies zei

Fijne herfstvakantie. Ik geniet van je foto's.

Frea zei

De tomaatjes die al een beetje kleuren kan je binnen op de vensterbank verder laten kleuren.
Wat heerlijk dat je weer zo’n eind kan lopen. Ik zou ook trots op de medaille zijn..

Annelein zei

Wat een heerlijk blogje... daar heb ik deze morgen in alle vroegte met een bakje leut van genoten... ;)... Geniet van je weekje vrij...

Yvonne zei

Lijkt me een prachtig gebied waar jij woont! Leuk al die heerlijkheden die te koop zijn of gratis. Dat maakt xo’n fietstochtje extra leuk. Prima prestatie die 10 km!

Truus zei

Geweldig dat je de 10 km hebt gelopen! Dat geeft een goed gevoel na al die tijd van herstel.
Mooie werkstukken zijn er op jullie Bee te zien -altijd goed voor inspiratie.
Succes met het uitzoeken en een gezellige vakantie
groetjes, Truus uit Drenthe