vrijdag 12 oktober 2018

Erfstuk

Kijk eens, net twee paddenstoelen van hout.


Heb je al een idee wat ik hier laat zien?


Nu wordt het vast al duidelijker....


Inderdaad, een oud naaikistje.


Met van die handige uitklapbare vakjes.


Laatst was ik bij mijn moeder, zij was bezig wat oude spullen op te ruimen.
En natuurlijk vond ik dit helemaal leuk, zo'n oud naaikistje.


Mijn moeder is nu 82 en het is nog van haar moeder geweest.
Dat is flink oud dus.

Er zat kastpapier in de laatjes dus ik kon zo bezig het in te richten met mijn borduurgarens.
Oh ja, die had ik ook nog....
Twee oude doosjes mouliné, een keer gevonden op een rommelmarkt, met heel veel strengetjes zwart en rood er in.


Nog een oud werkje van mezelf, en best veel garen, meer dan ik zelf dacht te hebben.


Zo leuk om dat nu bij elkaar te kunnen bewaren, in dit mooie oude naaikistje!


Fijn weekend, groetjes, Conny

14 opmerkingen:

tiny zei

Wat een leuke naaidoos/kastje hoe je het maar noemen wilt. En wat leuk dat het al zo oud is. Lekker overzichtelijk wat je allemaal hebt. Fijn weekend en geniet van het mooie weer.

miekequilt zei

Wat een leuk kastje. Daar zul je veel plezier van hebben.
Fijn weekend!

Conny's-blog zei

Zeker heel leuk, heb er ook een van mijn moeder nog.
Leuk met al je borduurspul erin zo..............liefs.Conny

Ineke zei

Wat een mooi naaikistje, leuk dat het al zoveel generaties meegaat! Mijn moeder had er 1 met pootjes eronder, die heeft mijn zus nu in gebruik!

BezigeBijMirjam zei

Onze dochter heeft er zo één van mijn schoonmoeder. Lekker alles nu geordend.👍🏼 Fijn weekend!🤗

Floor zei

Heerlijk hè, die oude naaikistjes. Veel plezier er mee.
Zoals jij nu hebt van je moeder, die heb ik ook van mijn moeder. Vroeger als kind altijd snuffelen en de knopen sorteren.
Daarna heb ik er nog één gekocht.
Een paar weken geleden nog ééntje die handiger voor me is. Heb ik toevallig gisteren een blogje over geschreven. Die vind je vast ook heel leuk en handig.

Elizabeth zei

Oh, ik had het niet meteen door bij het zien van de eerste foto... Maar wat een prachtig naaikistje, het ziet er nog zo gaaf en netjes uit.
Leuk al die spulletjes die je dan tegen komt. Ik heb ook zo'n soort model naaikistje van mijn moeder, alleen is die wel een stukje ouder en ook niet zo mooi meer. Het is echt iets om te koesteren!

Marie-Louise zei

Prachtig naaikistje. Ik heb er zelf ook nog eentje die mijn vader ooit voor mij opknapte. Als ik het naaidoosje gebruik kan ik altijd even aan hem denken. Mooi hoor, van die dierbare dingen. Koester het maar.

Truus zei

Mooi deze naaidoos uit de familie!
Mijn moeder had er entje op pootjes maar die was niet zo stevig meer. Daarom kreeg ze een strak modern Zweeds? model maar de oude heeft ze bewaard. Helaas werd het weggegooid bij haar overlijden.
Geniet van deze mooie naaidoos.
Gaat het al weer wat beter met je schouder?
Gezellige zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

Sylvia`s Quilts zei

Leuk hoor zo een ouderwets naai doosje. Nu mooi geordend met borduurspullen.
Blijft zo een mooi aandenken.
Groetjes Sylvia.

Yvonne zei

Leuk zo'n familiestuk, want zo kun je het na 3 generaties in dezelfde familie wel noemen.
Ideaal om je borduurspulletjes in op te bergen.
Groetjes,
Yvonne

Dientje zei

Mooi zo’n oude naaidoos. Mijn moeder had er ook een, maar die vond ik nooit zo mooi. Teveel sierdingen er aan. Gr. Dientje

Gonda Westra-Steursma zei

Je eigen dierbare spulletjes in zo'n oude nostalgisch naaibox die al jààààren oud is... wat kan er mooier zijn!?! Mooie herinneringen aan moeder en oma, prachtig.
groeten,
Gonda

Yvonne zei

Prachtige naaikist. Ik had ook zo'n exemplaar, donker eiken, gemaakt door mijn opa. Waarschijnlijk bij een verhuizing is het door ' iemand' weggegooid. Ik heb alleen nog 1deksel......
koester je mooie erfstuk maar en pas er goed op! 😉